Ik heb net mijn zoontje zijn nagels geknipt.. En per ongeluk in zijn duim geknipt maar nu blijft het bloeden.. Het is een klein wondje maar het stopt niet.. Het bloed nu al een half uur.. Iemand een idee???
Handje hoger dan het hartje leggen, en het wondje stelpen en vooral niet kijken og het gestopt is... Succes
Suiker? Je gaat toch zeker geen suiker in een wondje gooien? Het heeft even gebloed dus de bacteriën zijn er in elk geval uit. Nu een pleister erom, en inderdaad niet meer aankomen, doordat je ermee bezig bent en eraan zit, blijft de bloedsomloop goed op gang. Pleister erop en afblijven. Komende dagen even in de gaten houden, bij zo'n kleintje hoort het heel snel te genezen. Kan me trouwens voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Is ook mijn nachtmerrie, bah, akelig. Succes! Liefs
Het is wel minder maar nog nirt gestopt.. Hij slaapt nu op mijn schoot dus dat maakt het stelpen wel iets makkelijker..
Pleister had ik gedaan maar had hij binnnen 5 sec eraf gesabbeld.. Zijn tandje komt ook door.. Dus hij stopt alles in zijn mond..
Heb ik ook een keer gehad ...ik had z'n duimpje ingepakt met een gaasje en twee pleisters, heeft toen ook wel even gebloed hoor maar daarna nergens meer last van gehad.
Schrikken he? Ik had het een week of 3 terug...ook een ieniemienie puntje geknipt bij zijn duimpje. Alleen had ik nadat ik mezelf wel kon schieten en zo boos was op mezelf en een mega schuldgevoel had, hem gewoon in zijn slaapzakje in bed gelegd. Had evne een gaasje erop gehouden, er af gehaald en op bed gelegd. De andere ochtend....de mouw van de slaapzak...oooohhh...echt heel veel bloed..nou mijn schuldgevoel wat die nacht wat gezakt was, kwam dubbel en dwars omhoog. Nu mijn volgende probleem: ik durf niet meer te knippen, maar die nageltjes groeien zo hard
Vooral niks nats erop doen, dat bevorderd het bloeden alleen maar! Idd droog afdekken met een gaasje en erop dicht drukken. Evt ook aan de zijkanten van het vingertje drukken en z'n handje boven het hart houden.
Vijlen? Ik vijl de nageltjes op haar hand sowieso alleen maar. Knippen zou ik veel te eng vinden. Haar teennagels knip ik wel, maar dan houd ik haar beentjes in de houtgreep, zodat ze echt niet kunnen bewegen. Ik hoop dat het bloeden inmiddels allang estopt is, anders zou ik zeker even de HP bellen. Mocht je van die pleisterspray hebben dan is dat ideaal! Ik slik zelf bloedverdunners dus als ik mezelf snij bloed ik altijd flink. Met die pleisterspray kan ik het dan na een tijdje toch een beetje tegenhouden (als het om ene kleine wondje gaat).
Offtopic, Ik bijt zachtjes de nageltjes eraf. Heb je beter gevoel. TS Ik hoop dat het bloeden is gestopt en dat je kleintje er verder geen last meer van heeft.
Mijn man bijt de nageltjes van onze dochter af. Ze is veelste beweeglijk om ze te kunnen knippen. Ze zijn nu nog zo zacht dat dat makkelijk kan. Scheelt ook krabwonden want ze zijn minder scherp in de hoeken erdoor.
Ik heb er toen hij sliep een pleister met leukoplast er helemaal omheen gedaan.. en hij is nu wakker maar volgens mij is het gestopt nu.. de pleister is wel rood aan de buitenkant maar het wordt niet erger.. Vijlen heb ik ook wel geprobeerd maar dat werkt helemaal niet.. Dan blijven ze zo lang.. ze groeien echt super snel.. Maar bedankt allemaal!! Het is toch schrikken.. en zeker als het blijft bloeden dan.. En het lijkt ook gelijk zo erg omdat hij alles zo lekker had uitgesmeerd over zijn kleren en zijn gezicht..
Pleisterspray?? Auw! Dat heb ik een keer op een wondje gespoten, ik ging door het plafond van de pijn...!