scheel kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    sinds twee weken valt het mij op dat mijn zoon van 1,5 af en toe scheel kijkt. Zijn rechter oogje staat dan niet recht. Het is voornamelijk als hij moe is.

Mijn vriend denkt dat ik het mij verbeeld, want hij heeft het nog niet gezien en de opa's en oma's ook niet. Toch heb ik het duidelijk al een aantal keer gezien.

Is dit iets waarmee je naar de huisarts moet. En wat als het op dat moment dan niet te zien is?

Ik vraag me af of dit tekenen zijn van een lui oogje?

Zij er hier moeders met ervaring?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het schijnt normaal te zijn. Pas als ze vier zijn (dacht ik) moet het over zijn.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Zou wel naar de huisarts gaan en verwijzing naar orthoptist vragen. Straks gaat hij vaker scheel kijken, dus zou er op tijd bij willen zijn. Zeker niet tot het vierde jaar wachten!

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou ook naar de huisarts gaan als ik jou was. En wie weet, zegt de huisarsts ook dat dat nog best even kan, maar beter het zekere voor het onzekere toch?

5. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik weet van mijn moeder dat ik het ook deed als baby als ik moe was (1 oogje trok naar binnen) en laat mijn zoontje het nu ook gedaan hebben (het is nu al weer over maar op bijgaande foto kan je het een beetje zien) en omdat ik wist dat ik het vroeger ook deed heb ik me er nooit zorgen over gemaakt ik vond het juist wel schattig, maar dat is geheel persoonlijk hoor als je er mee zit moet je voor je gemoedsrust gewoon naar de dokter gaan

Bijgevoegde bestanden:

6. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi
    mijn zoontje van 4 maanden kijkt ook scheel en beweegt snel op en weer met ogen en bij consultatiebureau zeiden ze dat met 3 maanden mogen ze niet meer scheel kijken,ik weet niet of dit waar is maar dit hij tegen mij.
    ik heb een verwijsbrief gekregen voor vermoedens van nystagmus en scheel kijken.
    dus ik zou toch effe naar huisarts gaan.

groetjes

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik had ook het vermoeden dat 1 oogje van mijn zoontje een beetje scheef stond, en ben naar de huisarts gegaan. Hij was toen bijna een jaar. Zij gaf aan, dat als het inderdaad het geval was, je er zo vroeg mogelijk bij moet zijn. In principe mogen kinderen niet meer scheel kijken of loenzen na 6 maanden.
    Bij mijn zoontje is er niks aan de hand, hij heeft een brede neusrug waardoor het lijkt of hij een beetje loenst. Maar hij moet over een half jaar wel weer op controle nemen, dus ze nemen het erg serieus.
    Ik zou dus naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen naar een ortopist.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Het kan een teken zijn van een lui oogje, maar hoeft niet.

Onze oudste (van 3) heeft het met haar linkeroog, ook vooral als ze moe is. We hebben voor de zekerheid een verwijzing gekregen voor de oogarts/optometrist van het CB, omdat ze na een bepaalde leeftijd niet meer scheel horen te kijken (ik weet niet precies meer hoe oud, maar bij 3 dus sowieso niet meer ;) maar het was al eerder, na 6 maanden oid, aldus het CB). Eerste oogtest was goed, druppeltest volgt voor de zekerheid nog. Optometrist zei dat het in principe goed is, in ieder geval geen lui oog, maar dat het best kan dat ze als ze moe is wat scheel kijkt, maar dat dat dan niet erg is.

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn zoontje van 6 maanden kijkt ook scheel.
    aldus mijn huisarts mogen ze tot 8 maanden "scheel" kijken daarna moeten ze recht kijken. verschil van het grootte van het oog daar maken ze zich geen zorgen over want dat hoeft niet symetrisch te zijn.
    Ik weet niet of als ze moe zijn ze wel scheel mogen kijken.
    Ik zou naar de huisarts gaan als ze iets aan de ogen hebben...lui oog/scheel kijken kunnen ze daar tot 7 jaar wat aan doen en onder de 3 jaar het best behaalde resulltaat.
    succes ermee!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik dacht dat kindjes het eerste jaar (af en toe) scheel mogen/ kunnen kijken ivm het 'aansterken' van de oogspieren....
    Maar zou er zeker een keer mee naar de huisarts of cb gaan!
    Het is inderdaad zo dat hoe eerder er iets aan gedaan wordt (als er iets aan gedaan moet worden), hoe beter het resultaat is.
    Hoe later het gecorrigeerd wordt, hoe meer problemen ze kunnen krijgen met het zien van diepte... mijn moeder keek vroeger (écht vroeger) ook heel erg scheel en is daar uiteindelijk aan geopereerd maar wel op latere leeftijd. Ze ziet dus wat dat betreft absoluut geen diepte, als ze een kopje koffie in schenkt van bovenaf, dan ziet ze niet wanneer het kopje nou vol is.... krijg je van die halve kopjes koffie, haha!

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hier volgende week met ons zoontje naar de oogarts ivm iets loensend oogje!!soms valt t op soms niet op t cb zeiden ze om een lui ook voor te zijn...ga er ff mee naar de ha nooit verkeerd toch succes!

12. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ha Dames,

bedankt voor jullie reacties. Het lijkt nu iets meer te worden, of misschien let ik er gewoon meer op:) En nu heeft oma het ook gezien. Ik ga morgen anar de huisarts en dan zien we het wel.

X

Deel Deze Pagina