Ontzwangeren?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ikkie97, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Ik ben ruim 11 weken geleden bevallen van ons zoontje. Ook hebben we een dochtertje van 2,5.
    Na mijn eerste zwangerschap geen last gehad van kraamtranen en weinig ontzwangerkwaaltjes. Borstvoeding gegeven maar dit had nauwelijks invloed op mijn lichaam of geest.
    Nu bij de tweede wel kennis gemaakt met het fenomeen kraamtranen en het lijkt wel of ik ook echt last heb van de hormonen die er noet meer of wel weer zijn.
    Zo ben ik nog regelmatig moe, niet raar, maar wat vervelender is is dat ik gauw last heb van drukte en lawaai. Vlak na de bevalling kon ik me ongeveer een kwartier concentreren op de kraamvisite en daarna wenste ik ze stiekem een eind naar de maan ;) dit herkende ik wel van de eerste keer en dit gaat gewoon over. Maar nu heb ik er nog steeds wel wat last van dat ik op sommige momenten niet tegen drukte en veel geluid kan. Zo hadden we van de week visite met drie kinderen erbij. Ze kwamen smiddags al, bleven eten en savonds laat weer naar huis. Dan tegen de avond heb ik het echt gehad en merk ik dat ik in mezelf 'wegzak'. Maar ook de tv staat me savonds gauw te luid en als beide kinderen tegelijk huilen en de tv staat aan, pfffff....

Daarnaast heb ik het bijna continu koud! Ik wil wel drie keer per dag douchen, lekker warm.
    Ik heb 8 weken volledig bv gegeven en dit keer helpt het me wel albast wat kilo's vanzelf kwijt te raken:D maar heb volgens mij ook meer last van de bijbehorende hormonen, mn nu ik aan het afbouwen ben.

Is bovenstaande herkenbaar? Hoort dit echt bij ontzwangeren?

2. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel een beetje. Ik had voordien al niet graag drukte, maar nu helemaal niet meer. De tv zet ik ook steeds stiller dan mijn partner. Verder heb ik het ook veel sneller koud, ijsklompen van voeten dikwijls. Qua gewicht weinig problemen gehad, moest tijdens mijn zwangerschap hard letten op mijn suikers waardoor ik niet veel was bijgekomen. Verder soms wel nog last van mijn emoties/tranen bij stomme kleine dingen of iets op tv. Hoort er allemaal bij zeker? Het enige waar ik me aan stoor is mijn buik die nu toch iets 'slapper' is. :)
    Ik heb ook borstvoeding gegeven tot 3 maanden, vanaf ik daadwerkelijk gestopt was voelde ik me wel stuk beter.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Dat van die bv hoor ik wel vaker...
    Ben aan het afbouwen, geef nog 2 voedingen zelf, dus ben benieuwd straks..

4. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    herkenbaar ja! Sinds mijn 2e is geboren hou ik ook niet meer van drukte om me heen. Voorheen stond de autoradio of muziek altijd aan als ik naar mijn werk rij of terug. Tegenwoordig staat ie uit. Heb rust en ruimte nodig in mijn hoofd. Thuis merk ik het ook; alleen voor de kids draai ik muziek en heel af en toe tv, maar voor mezelf doe/kijk ik het niet. Liever iets met geen prikkels of weinig prikkels om mij heen.
    Concentratie, kan ik je vertellen dat dat echt weer terugkomt als je gaat werken. Ik vreesde ook dat het zo slecht zou blijven als in die eerste weken maar als je gaat werken kom je in een nieuw ritme en verbazingwekkend snel pakte mijn lijf het ook weer op, stond er zelf verbaasd van. Dus, dat gaat echt veel beter worden! Toch schrijf ik ook veel op hoor, ook om niet teveel aan mijn hoofd te hebben want mijn bovenkamer werkt al 24-7 met die 2 kleintjes.
    Koud; geen last. Eerder snel warm... waar ik wel blij mee ben want ik was altijd een koukleum.
    Ben een stuk emotioneler geworden na de 2e. Kan om een mooie tekst al volschieten in een muzieknummer. Betrek dat vaak op mooie momenten in mijn leven, vaak aan de kids gebonden en jahoor..daar ga ik weer. Ach beter eruit dan opgekropt erin denk ik dan maar :)
    Kilo's; met normaal eten en bewegen hier goedgekomen. Weeg nu zelfs minder dan voor mijn zwangerschappen. Juist met 2 kids stel ik mezelf op nr 1. Als ik me niet goed voel functioneer ik niet en het huishouden ook niet. Veel soep eten helpt wel , en bewegen /dansen met je kids / sporten oppakken -> iets doen wat je leuk vindt en volhoudt. Ik doe wekelijks zumba, gezellige muziek en fanatiek bewegen = winwin.
    Van die visite vind ik trouwens uberhaupt lang dat ze zolang bleven plakken. Je hoeft niet de gezellige gastvrouw te zijn , en als je eerder naar bed gaat snappen zij dat ook echt wel. Iets assertiever worden. Ben ik ook gaan doen na de komst van de 2e want zulke middag/avonden redde ik toen ook echt nog niet. En de dag erna moet je ook weer fris door met je kids en dan is het loodzwaar als je zelf nog moe bent.. enne.. vergeet niet je hebt 11 weken geleden een mensje op de wereld gezet.. rustig aan :)

Deel Deze Pagina