Goedemorgen Nadat ik gisteravond op de bank in slaap was gevallen (ik ben zoooo ontzettend moe de laatste tijd) en rond een uur of 23:00 weer wakker werd had ik ineens constant hele lichte steekjes een paar cm onder mn navel en richting mn lies. Ik schrok hier van want ik heb helemaal nog geen buikpijn/steekjes/krampjes gehad en dacht meteen dat het mis ging. Het heeft ongeveer 2 uurtjes geduurd en toen was het weer over. Het rare was dat het echt heel lichtjes was , wat kan dit zijn? Ik moet trouwens zeggen dat ik ook nu heeeeeel lichtjes allerlei dingetjes voel in mn buik..
Hi meis, Wat een gevoelens allemaal he nu je zwanger bent. Ik heb het ook hoor. Af en toe lichte kramp en ook kramp dat lijkt op ongikramp. Heb soms ook steeds het idee dat ik ongi ga worden. Maar het schijnt erbij te horen, ds maak je niet ongerust. Iedereen die zwanger is, tenminste bijna iedereen, heeft het volgens mij. Geniet ervan!
Als het net onder je navel zit kan het volgens mij weinig kwaad, lijken me dan eerder je darmen maar ik ben ook nog maar een leek Maar bij alles wat je voelt...pff soms wordt ik gek van mezelf hoor haha! kus
Hallo Lievelief, Oh, wat zijn die eerste weken toch spannend! Ik had vooral in week 4,5 en 6 last van krampjes. Soms heel licht. Maar ook een aantal keer snachts best wel erg. Toen ben ik de volgende dag naar de HA gegaan. Ik verloor verder geen bloed ofzo, de HA zei toen dat dit er echt bij hoorde. Je baarmoeder is zich aan het verplaatsen en aan het groeien. En dat is vaak wat je voelt. Geen zorgen maken hoor!
Oh superbedankt voor de antwoorden allemaal. Stelt me echt even weer gerust. Ik ben normaal helemaal geen 'piepertje' qua pijntjes enz maar als het mn zwangerschap betreft: alles maakt me onzeker! haha. Ik moet wel zeggen dat het echt totaal niet voelt als ongi krampen, echt totaal niet. Het is veel lichter (gelukkig..). Het zit echt net een klein stukje boven mn schaambot en als ik er nu op druk voelt het ook allemaal een beetje gevoelig aan.. Maar ben gelukkig een beetje gerust gesteld, thnx!