Ineens hoge koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xSNDY19x, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Dames,

Ik heb net bij mijn dochter even haar temp. gemeten omdat ik al de hele dag het gevoel had dat ze het heel warm had (haar hoofdje etc voelde ontzettend warm aan).

Haar temp. was ineens 39.7 graden! Heb dit nog nooit eerder bij mijn dochter meegemaakt dus schrok wel heel erg. vooral ook omdat ik er nu pas achter kom terwijl ze dit waarschijnlijk vanmiddag ook had! voel me dus ook enorm schuldig! :(

Ze is al een dikke week verkouden door het idiote weer! maar meer hebben wij niet aan haar gemerkt, ze is goed te pas speelt leuk lacht leuk slaapt goed heeft vandaag ook de hele dag goed normaal gegeten dus daar kan ik ook niet uithalen dat ze verkouden is.

er zijn wel sinds 2 weken 2 hoektandjes doorgekomen maar kan nu verder niks ontdekken mag ook aan der mondje zitten en ze kwijlt niet veel, en haar wangen zijn ook niet rood ofzo.

Ik heb haar net een zetpil gegeven hopende dat ze hierdoor ff goed haar slaap kan pakken vannacht!

Heeft iemand van jullie n idee wat t kan zijn, of heerst er momenteel iets? of meer kindjes die er last van hebben?

Liefs, Sandy!

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Kan van alles zijn. Als ze er geen last van heeft zou ik niet te snel een zetpil geven. De koorts heeft wel een doel en is juist goed. Dat hoef je niet omlaag te krijgen.

Als ze goed eet en drinkt en wel speelt en vrolijk is gewoon ff een paar daagjes(3) aanzien.

sterkte ermee!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben het met beagle eens.
    als ze alleen een hoge temp heeft zou ik er nog geen zetpil voor geven wel luchtig aankleden, geen slaapzakje iig. en het hoofdje koel houden als ze er wel last van krijgt dan een zetpilletje.

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dit had mijn dochtertje een paar dagen geleden ook.
    's Avonds opeens hoge koorts en overdag was het weer normaal. Ook die avond erna weer koorts en overdag weer normaal. Daarna is de koorts niet meer gekomen.

Ze is wel wat verkouden en nu dus wat uitslag maar waardoor ze nou koorts had...??

5. misa

misa Niet meer actief

Eens met beagle. Helemaal omdat je erge stijgingen dan moeilijk ontdekt, en dus ook een koortsstuip te laat kunt ontdekken (niet om je bang te maken hoor!)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ze kunnen van verkoudheid best koorts hebben toch? Dan is het misschien net een wat pittiger virus of de weerstand is wat lager.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook ik sluit me bij beagle aan ;) - maar ik kan me voorstellen dat als ze al wat moeilijker/onrustiger slaapt, dat een zetpilletje dan wel goed is voor je kleintje. Rust / Slaap is zo belangrijk.

En ik snap ook dat je schrikt, als je zo dicht tegen de 40 graden aan zit, maar het kan geen kwaad . Wel is het natuurlijk iets om in de gaten te houden, het moet niet te veel dagen aanhouden.

Maar het kan van alles zijn. Een kinderziekte als 6e ziekte bv , begint ook met 3 dagen van hoge koorts. Maar een virusje kan ook.

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    mijn zoontje heeft veel hoge koorts gehad, zelfs een keer dat hij niet meer wou drinken en zijn toen bij de eerste hulp geweest.

kinderarts vertelde me toen, dat een zetpil echt niet kwaad kan.
    maar ze zei wel, als ze goed slapen, en lekker spelen en er geen last van hebben niet doen.
    maar slapen ze slecht dan zetpil geven, want met slapen gaat de koorts ook omlaag, en slapen is goed om uit te zieken.

hoop voor je dat het gauw over is!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hebben wij ook wel gehad. Meestal toch een kies ofzo...maar ja, kom je pas na een paar dagen achter haha!

Zolang ze vrolijk is en goed drinkt zou ik me niet zo'n zorgen maken. Als ze onrustig slaapt, inderdaad een zetpilletje.
    Tja en voor de rest is alles al gezegd denk ik: niet te warm aankleden, geen slaapzak aan....

Zal je zien, over een uurtje is er niks meer aan de hand. Die kleintjes zijn zo maar weer fit.

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Even een update!

Ze had vanochtend 38.2 en vanmiddag 38.8 en net weer 38.8.
    Ze heeft goed gegeten niks geweigerd en alles opgegeten (op haar avond eten na die heeft ze half gehad).

verder niks gemerkt vandaag leuk gespeeld veel gelachen en ook goed geslapen! Heb geen zetpil gegeven vandaag!

nu zitten we met de drama dat ik morgen van half 2 tot 10 uur moet werken van mijn vriend van 7.30 tot 16.00 uur. maury moet dus van 1 tot 4 naar de opvang. Als ik me afmeld word ik ontslagen (ivm dat ik me niet meer mag afmelden ivm maury echt belachelijk ik weet het) en mijn vriend neemt over 2 weken ontslag (heeft andere baan) dus hij moet zijn werk goed eindigen hier en heeft morgen een bespreking :( we zitten dus met t feit van zal ik haar brengen of niet. of even aankijken wat haar temp. morgen ochtend is. zoniet dach tik er misschien aan haar na het kdv te brengen daar aan te geven dat mau koorts heeft maar ik toch na werk moet ma als t niet gaat ze me meoten bellen dan kunnen ze mij op t werk ook niet weigeren om niet weg te gaan. maar ik voel me dan wel schuldig tegenover maury dat ik haar gebracht heb.

wat zouden jullie doen?

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    word je dan ontslagen? Jeetje wat drastisch!!! Kan je geen verlof opnemen dan?

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    wou dat het kn maar omdat het rooster 2 weken van te voren gepubliceerd word krijg ik het niet ;(
    zat er eigk ookal aan te denken om te vragen of ik om 5 uur mag beginnen ipv om half 2. dan is mijn vriend thuis en hebben we voor beide geen probleem weet alleen niet of ze hiermee akkoord gaan!

13. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    maar als ze verder goed te pas is en lekker speelt zoals je zegt, kan je haar prima brengen naar de opvang.
    bij ons op werk (kinderopvang) is meer de regel als het kind er zelf niet lekker onder is, dan thuis blijven.
    maar koorts is bij zo'n kleintje niet gelijk ziek. waarschijnlijk is haar lichaam hard aan het werken om iets van een virusje tegen te gaan. en dat doet het lichaam goed want ze er vrolijk onder!

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Is er niet iemand anders die de paar uurtjes kan oppassen? Dan hoef je ze niet op KDV te brengen.. is maar een idee maar ik weet niet hoe de situatie natuurlijk is bij jullie. En anders: als ze morgen gewoon speelt, kun je ze wel bij KDV brengen hoor, wat er al gezegd werd: koorts is soms ook nodig!! Mijn kinderen hebben twee weken lang hoge koorts gehad (wel met een dag zonder koorts er tussendoor zeg maar..) maar ze speelden ook gewoon door. Sterkte en succes! BTW: belachelijk dat je geen verlof mag opnemen en dus ontslagen wordt..wat is dat voor regeling?? :(

Deel Deze Pagina