rietjesbeker,een grote smeerzooi!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    een tuitbeker wil ook nog niet,loopt gewoon alles uit,want hij snapt niet dat hij z,n hoofdje naar achter moet doen,dus gaat hij erbij liggen,en dan is hij nat haha

maar nu hebben we een rietjesbeker van de hema,ik helemaal blij dat gaat goed.
    maar meneer is zeik maar dan ook zeiknat ,kan hem helemaal verkleden incl romper.
    heeft iemand een tip,een andere beker?? en welke beker??

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik heb een tuitbeker van difrax die gaat heel snel en mijn kleine man gaat ook nog meestal op zijn rug liggen. Ik heb ook een nuby met flex tuit en die gaat over het algemeen wel goed. Je hebt zo,n zelfde idee ook bij de action voor geloof 1,50 misschien om even te proberen?

groetjes kim

ps ik leer mijn kleine man wel uit een beker ook drinken als hij in bad zit of in de kinderstoel dat gaat ook best goed maar je dan moet je wel helpen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de nuby rietjesbeker en er blijft hooguit iets in het rietje zitten maar dat is maar een klein beetje wat eruit kan lopen.
    Tegen veel gooien is ie niet helemaal bestand, hij begint hier wat te lekken. Maar eerder nooit problemen.

4. Bri

Bri Niet meer actief

ik ben bij m'n dochter begonnen met de Difrax oefenbeker: gewone beker met uitsparing voor de neus. Die moet jij dan vasthouden terwijl je je kind eruit laat drinken. Gaat supergoed. Ze wil 't nu ook zelf doen maar dat levert een hoop geklieder op ;)

Tuitbeker van mepal (bij blokker gekocht) bevalt hier ook goed, is echt antilek (als 't ventieltje er goed in zit). Als je 't voor doet, snapt hij dan wel dat z'n hoofdje achterover moet? Geef 'm die beker anders alleen als hij in een stoel zit, dan kan hij er niet bij gaan liggen.
    Zelfde geldt voor een rietjesbeker: niet zelf mee laten rondlopen maar aangeven als hij wat wil drinken. Hou de beker vast of neem hem af als hij gaat liggen, dan leert hij wel wat de bedoeling is.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

mee eens!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Difrax oefenbeker hebben wij ook en met een gewone beker oefent ze ook maar bij het 'zelluf' doen gaat het nog al eens even mis.
    dus voor tussendoor is de rietjesbeker altijd in haar buurt.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb ook het idee dat hij mega grote slokken neemt,en dan alles uit z,n mond laat lopen.
    het is niet zo dat de beker uit de rand lekt ofzo.
    ik heb ook tuitbeker van mepal en difrax (een met een beestje/popje in de beker),maar als ik die zeg maar op de kop hou,dan stroomt alles eruit,en blijft alles stromen,hoort dat zo??

8. Bri

Bri Niet meer actief

De antilekbeker van mepal hoort helemaal niks te lekken, ook niet als je 'm ondersteboven houdt. Heb je het ventieltje er wel goed in zitten?

Dochterlief doet dat hier soms ook; flinke slok in haar mond, en dan eruit laten lopen. Dan heeft ze genoeg gehad en zet ik de beker weg. Ik vind een drinkbeker geen speelgoed, dus als ze niet hoeft te drinken hoeft ze 'm niet te hebben.

9. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

De tupperware rietjesbekers!!
    Die zijn dus echt lekdicht! Tja, via het rietje niet natuurlijk, maar zlefs het gaat waar het rietje door komt is lekdicht.

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hebben de nuby rietjes-beker. Bevalt super !!!

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb de mepal beker even bekeken,en dat rubbertje was kapot zat een snee in.
    heb nu plakbandje over gedaan,en nu komt het er zeg maar uit met pauze,s.
    maar hij snapt er geen drol van,hoofd naar achter wat is dat.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat snapte ze hier heel lang niet en tuitbeker heeft ze hier ook nooit gehad.
    Misschien kun je eerst wat oefenen met een gewone beker zodat hij leert om kleine slokjes te drinken en dan de rietjesbeker weer eens te proberen.

13. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier ben ik het ook mee eens, sinds kort begint ze alleen te bijten op het rietje waardoor die wat minder lek vrij is, maar verder nooit geen problemen..

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    maar de beker lekt niet,daar gaat dit topic niet over.......
    mijn zoon lekt:D:D
    omdat hij hele grote slokken kan nemen ,en ik vroeg mij of er andere rietjesbekers waren die dit niet hadden

15. misa

misa Niet meer actief

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nuby rietjes beker!

17. misa

misa Niet meer actief

Oja, is een rietjes beker nou beter dan een tuitbeker?

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier hetzelfde. Nuby rietjesbeker en bevalt erg goed! Lekt overigens hier niet en ze smijt hem vaak aan de kant ;) En er blijft maar een klein beetje vocht in het rietje zitten. Maar bij het omhoog houden bijvoorbeeld loopt het er niet als een gek uit ofzo.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Bij het cb hier zeggen ze van wel, volgens mij voor de mond- en spraakontwikkeling.
    Maar het was bij m'n oudste geen succes, die was ruim 1,5 voordat hij snapte wat de bedoeling nou was met zo'n rietje. Dochterlief drinkt er vanaf de allereerste poging probleemloos mee, dat was nog voor haar 1e verjaardag.

20. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij hoor die erin te zitten toch..?

Deel Deze Pagina