Gisteren hebben zoon en ik een vaderdagcadeautje gekocht. Beetje vroeg, met een peuter. Maar Aldi had van die pop-up voetbal goaltjes. Vader en zoon hadden daar laatst bij een restaurantje leuk mee gespeeld. We wilden ze zelf aanschaffen, maar zoon zei dat hij ze niet wilde hebben. Nou, zei m'n man, maar ik wel! (En we weten eigenlijk wel zeker dat zoon ze ook leuk vindt.) Dus toen zoon en ik gisteren die doeltjes zagen, zei ik dat we ze voor papa gingen kopen, 'voor vaderdag'. Dat vond hij een geweldig idee. Dus wij hebben die doeltjes gekocht, inpakpapier gekocht en het mooi ingepakt en verstopt. Ik wist al weken voor moederdag dat ik een pasta-ketting zou krijgen dus ik wilde toch nog eens het idee van een 'verrassing' uitleggen. We hebben het er al vaker over gehad samen: leuke geheimen mogen geheim blijven. Geheimen waar je verdrietig van wordt, moet je altijd vertellen. Dus we hebben besproken dat dit een leuke verrassing is voor papa straks, dat het dus een blij geheim is en dat we het niet vertellen. Ook echt samen heel goed het cadeau verstopt 'want papa mag het niet weten hè?' Nou, hij snapt het helemaal hoor. Vanochtend kroop zoonlief bij ons in bed. Man was wakker, ik sliep nog half. Maar zoon moest en zou mij ook wakker maken om iets tegen papa te zeggen. Mijn man snapte daar niks van. Als je het tegen papa wil zeggen kan mama toch blijven slapen? Nee nee echt, mama moest walker. Dus terwijl hij mij strak aankeek om naar bevestiging te zoeken, kwam het volgende verhaal: "Pappaaaa? Wij hebben papier gekocht en dat hebben we ingepakt... Ja, dat inpakpapier is wel ingepakt." "Oh ja?" "Ja! .... Maar je krijgt geen cadeau. Nee, geen cadeau... Enne mama... Is het nu al vaderdag?" Dat arme kind, het duurt nog zo lang. Als het erg zwaar op zijn ziel gaat wegen, geven we het maar eerder. Haha.
Hahaha, schattig he? Maar ik denk dat het met dat 'zwaar wegen' wel mee gaat vallen. Nu is het nog vers, maar overmorgen is het al old news. Gewoon niet meer over hebben tot de dag voor vaderdag.
We hadden er ook een bal bij gekocht. Die wilde ik eerst ook als cadeau erbij geven, maar zoonlief wilde die bal gelijk houden. Ze hebben dus vanavond al heerlijk gevoetbald samen, maar zoonlief heeft niks verklapt. Hij heeft alleen een keer gezegd "Deze bal heb je voor vaderdag gekregen." Maar geen woord over de doeltjes.
Aaaah lief! Hahah onze zoon had op psz iets gemaakt voor moederdag en dat wilde hij verstoppen: "mama je mag niet in de kast kijken want daar heb ik iets verstopt!" Hahahaha en door de vakantie kreeg hij het eerder mee en vanaf die dag heeft hij elke dag gevraagd of het al moederdag was, want hij had een cadeautje gemaakt en wilde dat geven. Hij heeft nooit verteld wat het was, dat vond ik dan wel weer knap.
Haha hier bleek dat zelfs met 6 jaar nog heel moeilijk te zijn. Ik heb 2 loombandjes, opa en oma krijgen er eentje.. En iedereen die het wil eigenlijk. Dus papa zei: Hmm maak je er voor mij ook eentje? Antwoord: nee want dat is een verrassing. 8)
Hahaha! Zooo schattig! Hihi, paar dagen voor moederdag had vriend met dochters een kadootje gekocht. Oudste toen ik benden kwam: 'Mama, mama, mama!!! Wij hebben een geheimpje en dat mogen wij niet tegen mama zeggen, he papa???!' Ze doet haar vinger tegen haar mond, zegt stttttttt en gaat heel zachtjes praten. 'We hebben het verstopt achter de bank, maar dat mag jij niet weten, het is een roze kadootje, een verrekijker!!!!' Nu hoef ik helemaal geen verrekijker en keek mijn vriend vragend aan, die lachend zijn schouders op haalde. Op moederdag kreeg ik een in roze inpakpapier verpakt kadootje. Een lekker flesje parfum.... Die verrekijker? Haha, het flesje zag er volgens dochter uit als een verrekijker, dus het was ook een verrekijker Maargoed...een leuk geheimpje bewaren is hier ook nog onderdeel van het leerproces Ik vind het superschattig zoals jonge kinderen hier mee omgaan...zo enthousiast en oprecht
Ik vind het ook alleen maar leuk hoor, dat hij er nog zo mee omgaat. De pastaketting voor moederdag was al verklapt. Maar hij vond het gedichtje dat erbij hoorde blijkbaar niet interessant genoeg om door te vertellen. Dat kwam er echt pas met moederdag uit. Ik was helemaal ontroerd, haha. Ik ben benieuwd wat de juffen voor vaderdag bedenken.
Hier met Moederdag lag het kadootje in het schoenenkastje. Omdat het na de meivakantie was heb ik dus 2 weken elke keer dat ik m'n schoenen aan deed de vraag gehoord: welke schoenen doe je aan? Ik pak ze wel even! Alleen eh.. In dat specifieke laatje zitten dus enkel kinderschoenen. Mama had net zo veel lol om het geheim als dochterlief