Ons kindje heeft nog steeds blauwe ogen. Ik heb het idee dat het nog moet veranderen, maar het lijkt wel steeds helderder te worden. Me vriend heeft bruine ogen en ik bruin-groene ogen...
Hier nog steeds blauwe ogen, terwijl wij dat ook niet hebben. Opa heeft wel blauwe ogen dus misschien dat hij het daarvan heeft.
Hier alledrie nog steeds blauwe ogen, maar dat is ook wel logisch, in de familie (beide kanten) heeft iedereen blauwe ogen. Ze kunnen inderdaad ook de kleur ogen van een opa/oma krijgen. Een vriendin van mij en haar vriend hebben allebei blauwe ogen, licht haar. Haar vader heeft echter bruine ogen en donker haar, haar zoontje heeft dit dus ook. Dus die heeft het van opa! Eh snappie nog? hahaha
alicia had heel donkerblauwe oogjes bij de geboorte en we dachten die worden bruin (net als bij papa) enook had ze zw3art haar. nu is ze ruim 8 maanden en ze heeft donkerblond haar en fel blauwe ogen en denk niet dat dit nog zal veranderen
Wij hebben alletwee bruine ogen en Levi echt felblauw. Dacht eerst ook dat het wel zou veranderen, maar... nee dus?! Groetjes Six
Dean had bij de geboorte donkerblauwe ogen, en even leek het erop dat ze bruin zouden worden. Maar ze zijn alleen maar blauw/groener geworden!
Jesper heeft nog steeds blauwe ogen, maar het zegt nog niks. Ik bekeek gisteren mijn fotoalbum en zag een foto van mezelf met 8 maanden met felblauwe ogen. Ik heb nu echter heel groene ogen.
Dat heeft te maken met dominante en recessieve genen. Bruin is een dominant gen, dus als de oogkleur door 2 genen bepaald zou worden (wat in het echt meer genen zijn dan 2) dan zou: Vader: Bruin Blauw = Bruine ogen X Moeder: Bruin Blauw = Bruine ogen kindje: kan krijgen Bruin Bruin = Bruin Bruin Blauw = Bruin (bruin is dominant) Blauw Blauw dus als 2 recessieve genen (blauw) bij elkaar komen kan een kindje gemakkelijk blauwe ogen hebben, ook al hebben de ouders dat niet.
hier nogsteeds blauw. ik heb ze blauw/grijs, m'n man heel donkerbruin, ons zoontje helder blauw. ben benieuwd wat z'n brusje voor oogkleur heeft
Nooit, maar Nathan is niet geboren met blauwe ogen. Eerder donkergrijs/groen. Het wordt wel iets lichter maar het is nog steeds grijs/groenig. Erg mooi (al zeg ik het zelf ) Trouwens, papa heeft groen/bruine ogen en ik heb groen/grijze ogen.
mijn man is heel donker en heeft bruine ogen ik heb groen bruine ogen maar toch zijn Elyesa zijn ogen nog steeds grijs blauw. Erenay zijn ogen zijn heel donker er zit wel een blauwe waas over maar ik denk wel dat je het goed ziet als de kleur gaat veranderen of niet.
Hier met donker blauwe ogen geboren, nu her een der een bruine streep in de oogjes met een grijze/groene gloed, maar hoofdkleur is nog steeds blauw. Dus een mengel van alles en nog wat
Mijn dochter had bij de geboorte blauwe ogen, maar die zijn nu blauw-grijs-groen van kleur. En m'n zoontje,... dat is nog steeds twijfelachtig. Bij de geboore had hij erg donkerblauwe ogen, dus we dachten die worden snel donkerbruin (heb zelf donkerbruine ogen), maar nu heeft hij grijs-groene ogen, met rond de pupil een bruine schijn. Geen idee of dit nog gaat veranderen.
toch best veel nog blauwe ogen...vraag me af of ze dan zo blijven of dat het nog tot een aantal jaar kan veranderen..
Hier heel donkere blauwe ogen bij de geboorte nu echt grijs/blauw... haren zijn trouwens ook andere kleur; met de geboorte bruin haar, toen donkerblond nadat alles was uitgevallen en nu is het midden blond...(door zomer denk ik)
Onze dochter heeft sinds de geboorte heel donkere ogen. Meteen na de geboorte met een diep donkerblauwe gloed, nu zit er nog een diepdonkerblauwgroene kleur als een kring om haar iris, als je goed kijkt. De kleur van haar ogen is moeilijk te definieren. Ze werden eerst zeeblauwgroen. Nu zijn ze met 3 maanden donkergrijs , maar ook iets blauw-groenig en steeds meer bruinig. Haar vader heeft bruine ogen en bruinzwarte krullen, en aangezien dat dominante eigenschappen zijn en ze zelf ook donker haar heeft en een bruine huiskleur roept iedereen meteen dat zij ook bruine ogen heeft zonder eerst goed te hebben gekeken. Want doen ze dat wel dan zien ze dat ze eigenlijk niet bruin zijn. Haar ogen zijn veel donkerder dan haar vaders buine ogen. En ik heb lichte(re) groenblauwgrijze ogen met een donkerdere rand. Ben zelf ook erg benieuwd wanneer ze haar definitieve kleur gaat krijgen en wat die zal zijn.
De oogjes was Lieve waren met de geboorte en de eerste weken daarna vrij donker. Nu heeft ze fel blauwe oogjes! Veranderde met ongeveer 3 maandjes. Ben helemaal verliefd op dr oogjes Krijg ook heel veel opmerkingen over haar mooie oogjes