HELP! Baby niet aan de fles!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloem08, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem08

Bloem08 Lid

30 nov 2008
    20
    0
    0
    Wie oh wie heeft de gouden tip? Mijn dochtertje, nu ruim 6 maanden heeft tot nu toe volledige borstvoeding gehad. Nu ben ik op, echt op en het is dan ook echt mooi geweest. Alleen mijn dochter denkt hier anders over en weigert de fles. Ik heb al meerdere spenen dan wel flesjes geprobeerd, ook pap met een lepeltje, niets werkt. Ik ben radeloos en daarbij komt nog eens dat ze op de borstvoeding de nacht niet redt en ik dus na 6 maanden zo graag eens wil doorslapen! Wie helpt mij?

Liefs, Bloem08

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Hai! Je klinkt super moe!! Ik heb een paar losse ideeën, misschien zit er wat tussen.

- ze heeft nog nooit uit de fles gedronken en is zes maanden. Ik weet niet hoe lang je al aan het proberen bent, maar het kan best wel een maand duren voordat ze het wel doet, ze is het niet gewend en dat kost tijd.
    - geef je borstvoeding uit de fles of kunstvoeding? Als je kv geeft dan zou ik daar even mee stoppen en het eerst met bv proberen.
    - laat iemand anders het flesje geven, jou associeert ze met de borst.
    - geef niet de fles als ze erg veel honger heeft, dat frustreert alleen maar en dat werkt ook niet.
    - er is geen enkele garantie dat ze 's nachts gaat doorslapen als ze de fles krijgt ipv de borst. Natuurlijk kan iemand anders de fles geven maar waarschijnlijk wordt je sowieso wakker.
    - neemt ze wel water uit een flesje als je dat probeert?
    - Nuby heeft flesjes waar je een beetje in kunt knijpen. ze hoeft dan niet te zuigen en proeft dan toch de melk, misschien helpt dat?

3. Bloem08

Bloem08 Lid

30 nov 2008
    20
    0
    0
    Ha ManonGJ,

Dank je wel voor je supersnelle reactie! Ik ben al een aantal weken bezig en heb het eerst geprobeerd met borstvoeding. Ook dat werkte niet. Bovendien komt daar nog eens bij dat kolven bij niet goed werkt; ik moet echt heel lang kolven voor een beetje melk, zoals je zult begrijpen werkt dat ook nog eens frusterend. Toen mijn andere dochter op de fles overging, ook na 6 maanden, sliep zij wel door, maar inderdaad het is geen garantie. Wel kan mijn man dan een fles geven en ik weet zeker dat ik lekker blijf slapen, ben zo moe. Ook heb al zeker 10 verschillende mensen haar de fles proberen te geven... tja, het is een standje..
    Maar goed we blijven voldhouden!

4. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Mijn dochter stopte met 7 maanden helemaal met de fles overdag, zij krijgt nu met wakker worden een fles met bambix, dan om half 10 fruithap met liga om half 1 een boterham, om half 5 groente en voor het slapen gaan een dikke pap (als ze heel moe is, wil ze nog wel eens uit de fles drinken, maar liever uit een bord) Daar al eens aan gedacht, door langzamerhand gewoon over te gaan op vaste(re) voeding? Was bij ons de uitkomst!
    Groetjes

5. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo , mijn Zoontje is ook geen flessenfan hij dronk heel weinig ,nog steeds .Wat ik deed was hem foppen.Ik hield m in de bvhouding of eerst aan dé borst en dan even onderbreken en snel het flesje voor houden wel even in knijpen in dé speen.Het gekke is dat hij juist bij mij wel iets eruit dronk.Nog niet veel ,maar toch.Sinds hij een x bananen pyamapapje kreeg had hij m voor .het eerst leegPap van een lepeltje at hij eerst ook niet graag .Heb toen gewoon met fruithapje gemengd ofvanillepapje en nu hij het kent eet hij ook gewoneHeb je eerst rijstebloem geprobeerd?zou je de drbrown speen adviseren:)en dan gewoon dé kleinste.
    Mijn Zoontje wou het ook liever zelf doen met 5 maanden .Ik geef het in dé wagen .Nu heeft hij de antilek .laat er even ermee spelen en doe er een beetje in of wat water? zodat ze vertrouwd raakt .Je kan misschien ook even pauze houden. Een dagje?

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar zou ik wel mee uikijken. Ik heb precies hetzelfde probleem als TS met onze meid van bijna 7 maanden. Maar het CB en huisarts zei toch heel duidelijk dat ze tot een jaar het echt vooral nog van de melk moeten hebben en minimaal 500ml(?) per dag hiervaan moeten binnen krijgen. De Tomme Tippee fles gaat hier nu iets beter en verder geef ik haar nu afgekolfde bv uit een bekertje, gaat nu ook redelijk. Ik ben ook erg moe idd........

Succes meid!

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey hallo

Allereerst pfff ik leef met je mee. Heb dit zelf ook gehad met onze dochter. Wat een drama tot het moment dat het echt niet langer kon en we haar alleen nog maar de fles geboden heeft. Niet meer aan de borst net zo lang tot ze dusdanig veel honger had dat ze uit de fles ging drinken. 1 dag heeft dit geduurt en na 1 weekend was ze over slag en aan de fles.

Ik wil je alvast heel veel succes wensen, bij ons was het een kwestie van even doorbijten...

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Het was overigens geen garantie tot doorslapen want mevrouw spookt nog altijd zo nu en dan.... Maar het scheelt dat je het even uit handen kunt geven en op die momenten rust kunt nemen.

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier ook al met 7 mnd geen fles meer. Nathan wilde het gewoon echt niet meer. Vanaf toen 2 x pap met een lepeltje. En dan verder nog een keer yoghurt. En ja dan haal je de 500 ml niet maar dat was volgens ons CB geen probleem. Geef wel vit. D bij.
    Ik weet hoe frustrerend het is als je kindje geen fles wil. Heb het heel lang geprobeerd maar nu gaat het al 2 maanden prima, zonder fles.. Gewoon drinken drinkt hij trouwens uit een antilek beker.

Echt tips zijn dit vrees ik. wil je wel succes wensen, snap dat je moe bent!

10. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    hier ook eentje die fles weigert. heb van alles geprobeerd, nu geef ik hem KV in een papje (2x per dag), dat gaat goed, anders krijgt ie geen melk binnen.

11. Bloem08

Bloem08 Lid

30 nov 2008
    20
    0
    0
    Lieve allemaal!

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik ben er erg blij mee, ik voel me in ieder geval al minder 'alleen'. Babsie, aan jouw tactiek heb ik ook gedacht, niets anders aanbieden dan de fles...maar ik moet daarvoor nog even de knop omzetten, het is zo lastig als je je kind hartverscheurend hoort huilen terwijl jij de oplossing in je bh hebt zitten:p. Daarnaast zat ik inderdaad ook te denken op de overgang op vast voedsel wat te versnellen, ze krijgt nu al een fruithap en die gaat er goed in. We houden vol....

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook een mannetje van bijna 16 weken dat de fles weigert. Hij doet het echt NIET! Haha. Hebben ook alle tips en trucs al uit de kast getrokken, maar zonder resultaat. Ik begin deze week weer met werken, dus ik moet echt heen en weer naar het kdv om hem te voeden. Heb me er nu even bij neergelegd dat hij niets wil dan de borst. Wil wel proberen om hem straks met een maand of vijf 1 keer per dag pap te geven van moedermelk. Zo hoef ik dan maar 1 keer heen en weer naar de creche (en mijn vriend hoeft dan op de papadagen ook niet zo vaak heen en weer met zoonlief naar mijn werk...)
    De kleine man slaapt gelukkig wel 's nachts door, van 19.00 tot 7.00. Dat is dan weer wel ons geluk!!

Helaas hier dus ook niet de gouden tip wat betreft flesweigeren .... Maar wel iemand die een klein beetje snapt hoe het voelt!

Hoop voor je dat het lukt om het vaste voedsel wat sneller te introduceren. Lijkt mij ook de beste oplossing. Ik ga dat ook maar proberen als de kleine er aan toe is.

13. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    #13 L83, 29 okt 2009
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
    Hier helaas geen gouden tip (behalve niet stoppen ;):)), maar ik weet hoe het voelt, dus wilde je alleen even sterkte wensen.

Deel Deze Pagina