Dag dames, Ik heb een vraag voor de moeders die al ervaring hebben met de overgang van zomer naar wintertijd. Gisteravond hebben ons best gedaan om de kleine man een uur later dan normaal naar bed te doen. Hij ging altijd rond 8 uur zomertijd, en nu dus ook rond 8 uur wintertijd (dat is dus 9 uur zomertijd). Ging hartstikke goed gelukkig. Maar vanochtend was hij al om 04.30 wakker! Al die moeite en hij werd zelfs nog vroeger wakker dan normaal! Hoe doen jullie dit met jullie kleintjes? En iemand ervaring hoe lang het duurt tot ze eraan gewend zijn? Hij is trouwens morgen precies 8 maanden en sliep tot nu toe altijd redelijk tot goed, maar is al nooit echt een uitslaper geweest Alvast bedankt!
Hier ook een beetje problemen met de tijd. Ik dacht "Het zal wel loslopen" ze is niet zo van het klokje! Ze is geen goede slaper, maar nu helemaal niet. 2 avonden is ze al na 21.00 pas gaan slapen en vanmorgen was ze om 6 uur wakker. Net viel ze om 10.30 een paar minuutjes in de auto in slaap en daardoor kunnen we voorlopig het middagdutje ook wel vergeten... Bah!
Hier ook 1 die de boel nu wat omgooit.. Hij is om 06.30 wakker ipv 07.30uur.. Krijgt dan dan om 7 uur dus zijn fles, vervolgens is hij om half 9 weer moe.. (eerst ging hij om 09.30uur oude tijd nog een dutje doen..) Alles schuift nu weer op.. Op zich maakt het mij niet veel uit, maar het is zo onhandig! Weet iemand hoelang het duurt voor je kindje hier aan gewend is?
Wij zijn een paar dagen voor het omschakelen al een beetje gaan rekken. Jesse zit dus eigenlijk meteen in het nieuwe ritme. Meestal duurt het een paar dagen. Mijn ervaring met mijn oudste is dat het vanzelf los loopt. Elke dag gewoon kwartiertjes smokkelen en dan komt het vanzelf weer goed. Dus als je kindje normaal om half 10 moe is en nu half 9, dan probeer je bij dat slaapje iets te rekken tot kwart voor 9/ 9 uur en dan het volgende slaapje weer.
Hey Wij zijn zaterdag voordat de klok een uur terug ging overdag gaan zwemmen met de kleine daar worden ze natuurlijk super moe van en hij sliep de volgende ochtend lekker tot half 8 wintertijd door dus lekker gaan zwemmen
Ik zou het een paar dagen geven. Kijk het een weekje aan. Hou het schema aan dat je kindje had, op dezelfde tijden nu met wintertijd. Bij ons ging het altijd na een paar dagen beter. Ik hoop nu ook.
Wij zijn ook al voor het weekend begonnen met smokkelen voordat de wintertijd daadwerkelijk begon. Hier gelukkig geen last van de wintertijd. Normaal is ze rond 7:30 wakker vandaag 7:45 dus mag niet klagen Misschien kan het bijn jou ook wel toeval zijn gezien hoe enorm vroeg hij wakker was.
Hahaha zo ben ik van 3 tot 5 bezig geweest *zombie gevoel* Meneer wilde niet meer slapen was klaar wakker. Het is hier en en.. En wintertijd EN verjaardag gehad. Dus die was sowieso van het padje af! Hopelijk wordt het vanavond normaal..
Bedankt voor alle tips! Gaan zwemmen is idd ook een goed idee, maar ja ik werk gewoon en we hebben helaas geen zwembad in de tuin Iig bedankt!
@PDaphne: Wie wel ?? haha maar hier heeft het geholpen hoor voor volgend jaar lekker zaterdags gaan zwemmen ze slapen dan als roosjes zoiezo van het zwemmen..
Hier gelukkig ook weinig last gehad. Zaterdag al begonnen met een half uur later naar bed en de volgende ochtend werd ie wel even wakker om 6 uur,maar sliep daarna weer heerlijk verder tot half 8 . Vanmorgen ook pas om half 8 wakker,dus ik mag niet klagen
Hier is het een drama. Zondag: 5.15, maandag 5.15, dinsdag 5.20, vanmorgen 4.45 ... Mijn zoontje is al bijna 3, maar alle tips zijn welkom!
Een klokje op zijn kamer wanneer hij uit bed mag komen en hem een boekje laten lezen tot het tijd is.
Hoera! Onze jongen heeft vandaag weer geslapen tot 07.30uur! Ik hoop dat we ons ritme weer terug hebben!
Hier ook elke ochtend nu rond 5 uur wakker. De rest van de dag hebben we het normale ritme zoals het we het hadden in de zomertijd alleen nu in de wintertijd maar mevrouw is evengoed zo vroeg wakker. Dus dat ze nu eigenlijk een uur later gaat slapen maakt voor de ochtend niet uit helaas.
Wij hebben dit jaar geen last gehad . De oudste (2,5 jaar) die was om half 7 wakker (dus half 8 oude tijd), 's avonds gewoon in die nieuwe tijd (een uur later dus) naar bed en we zaten meteen in het ritme! De jongste heeft de laatste fles een uur later gehad en sliep ook gewoon daarna een uur langer, dus die zat ook binnen een dag in het ritme. Maar ik vind de tip van zwemmen zo gek nog niet! Zou ik dit weekend zeker even gaan doen. Zwemmen vermoeit altijd goed en zo kom je misschien weer in het ritme!
her gelukkig geen problemen gehad. Vond dat hij altijd te laat ging, maar hij werd hysterisch als ik hem eerder o pbed legde. Nu is het grofweg 8 tot 8 ipv 9tot 9, geen probleem dus
We hebben haar de avond vantevoren een uur later in bed gelegd en wonderwel werd ze de volgende ochtend een uur later wakker (gewone tijd dus) en de dagen daarna ging het weer als vanouds! Gelukkig dus niets van gemerkt!
We hebben al de kidsleep , maar hij kan niet van 4.45 tot 6.30 wachten, dat is bijna 2 uur... Maar gelukkig was hij vanmorgen om 6:10 wakker!!