Hi dames! Ik had mij nog zo voorgenomen deze maand geen ovu te gebruiken. Helaas poging mislukt haha! Dit weekend op basis van eerdere cyclussen verwachte ovulatie. Dus gisteravond toch een ovulatietest gedaan (geen foto van). Meer knallen kon niet. Vanavond nog maar eentje gedaan en weer net zo knalpositief. Hoe lang duurt nou normaal echt zo'n piek? En vanaf welk moment kan ik dan rekenen naar eisprong? Vanaf begin piek of nadat hij weer "negatief" is? Dit zijn geen extra gevoelige ovulatietesten. Foto van test vanavond:
Ik denk dat je wel 2 dagen zo'n knaller kan hebben. Ik zou denken dat hij morgen dan niet meer knalt, en je misschien morgen je eisprong ook hebt, aangezien je moet tellen vanaf de eerste positieve ovulatietest. Volgens mij is het 24-48 u vanaf je eerste positieve ovulatietest, maar dan kan LH nog wel verder oplopen. En dat vanaf de echte piek het wel binnen een dag de eisprong is. Ik heb het allemaal een keer uitgezocht
Dit is gelijk een duidelijk antwoord! Super bedankt. Dan houd ik dat gewoon aan als verwachting eisprong.
Idd de 1e positieve test aanhouden, en dan gemakshalve 48 uur erbij op tellen. Dus gisteren 1e positieve test, uiterlijk morgen je eisprong, en overmorgen ben je dan zogezegd 1 dpo
Fijn even duidelijkheid te hebben. Jij ook bedankt @Kimmetjuh90 Twijfelde heel erg of ik vanaf eerste of laatste piek moest rekenen. Nu duidelijk haha