ik ben 2 en ik zeg nee.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoontje wordt 29 mei 2 jaar. Eigenlijk best een makkelijk kind uitgezonderd van sommige ochtenden die om 5:00 starten of 1x in de 4 weken een avond pas om 23:00 uur willen slapen. Verder speelt hij eigenlijk veel zelfstandig en slaapt nog van 12 tot 15:00 uur.
    Sinds 3 dagen is het op alles wat ik vraag NEE, of midden op straat gaat die stil staan zeg ik kom je zegt die NEE en zet het op het krijsen en geen 10 seconden nee hij blijft zo 3 minuten staan huilen... Meestal loop ik gewoon door en komt die vanzelf maar niet altijd. verder probeer ik dat idiote gedrag gewoon te negeren. Wat doen jullie met dit gedrag?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Ik ben 2 en ik gooi spullen op de grond..
    Mijn zoontje heeft op 30 mei (scheelt 1 dag) zijn 3e verjaardag.
    En zit ook nog volledig in de NEEEE fase...man wat vermoeiend!
    Hij heeft echt door dat hij invloed heeft op een situatie (bijvoorbeeld als we weg gaan met de auto, dan wil hij zelf in het stoeltje klimmen en doet daar vervolgens heel lang over of hij klimt gewoon verder de auto in...zooo irrititant..).
    Niet mee willen komen doet hij ook. Meestal loop ik dan verder en komt hij achter mij aan, maar ook niet altijd mmmhhh..
    Soms negeer ik hem, soms pak ik hem bji z'n lurven omdat ik ook vind dat hij gewoon moet doen wat ik wil.
    Kortom, het is een lastige leeftijd...

Ik probeer wel consequent te blijven. Bijvoorbeeld wat betreft de auto, hij krijgt van mij 1 kans. Dan tel ik tot 3, zit meneertje dan nog niet, dan zet ik hem in z'n stoel (in de wurggreep).
    Als hij niet luistert, krijgt hij 1 waarschuwing, dan is het klaar en gaat hij naar boven.

Maar goed, het scheelt wel een heel jaar met jouw zoontje. Meneertje hier weet heeeel goed dat iets niet mag, of dat hij moet luisteren...

3. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier precies hetzelfde:(
    Ik probeer het te negeren of gewoon even weg te lopen.
    Probeer ook duidelijk te blijven nee is nee.

Deel Deze Pagina