Welke opvolgmelk na Enfamil AR2?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lente2013, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Omdat we dachten dat mijn zoontje verborgen reflux had, hebben wij hem na 3 maanden bv op advies van de kinderarts Enfamil AR 1 gegeven. Na wat opstartproblemen gaat dit prima, wel krijgt hij forlax omdat de Enfamil een wat verstoppende werking heeft.

Nu is mijn zoontje inmiddels 6 maanden en zijn we toe aan opvolgmelk. De kinderarts geeft aan dat ik zelf maar moet bepalen of dit Enfamil AR 2 wordt of gewoon Nutrilon. Voor het gemak zou ik Nutrilon willen nemen (Enfamil moet ik via de ziekenhuisapotheek bestellen) en Nutrilon verstopt minder. Aan de andere kant ben ik bang dat hij wellicht weer refluxklachten krijgt, al moet ik zeggen dat ik daar nu nooit meer iets van zie, ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit door de Enfamil komt.

Iemand hier ervaring mee of adviezen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou je een dure AR kopen, als je alles wat bij je kind naar binnen gaat ook gewoon op maat zelf kunt indikken met johannesbroodpitmeel? Of koop gewoon Kruidvat, AH, Etoc of Bonbebe Comfort, dat is ook AR.

Kijk eerst ook eens of je kind nog steeds last heeft van reflux.

3. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje was een zeer moeilijke drinker en heeft de eerste weken een sonde gehad. Johannesbroodpitmeel verdikt, terwijl Enfamil de eigenschap heeft pas dikker te worden in de maag.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar hij heeft nu geen sonde meer? Dan zou ik gewoon jbpm nemen met huismerk.

Deel Deze Pagina