ineens klakken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Maartje78, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    mijn dochtertje is inmiddels 3 mnd en bv gaat goed, ik heb nog steeds sterke tsr maar haal als ik hem voel haar los en de stralen weglopen. Als ik het een keer niet doe, blijft ze gewoon drinken, dus ze kan het op zich goed aan.
    ze heeft nu medicijnen voor reflux en spuugt nog wel maar heeft er niet zoveel last meer van.
    ze groeit enorm, is bij 36,6 wk geboren met 2760gr nu bij 13 weken 6107gr.

nu is ze sinds een paar dagen aan het klakken tijdens de voeding, je hoort net dat even het vacuüm verbreekt, vooral aan het begin van de voeding ook nadat ik de ergste stralen heb laten weglopen, zo gauw ze begint klakt ze een tijdje en dan is het weer stil.
    wel is ze ook verkouden en heeft een snotneusje, maar die spuit ik met zoutoplossing en tijdens het drinken ademt ze gewoon door haar neus.
    spruw volgens mij ook niet zie niets wit bij haar , hebben we in begin wel gehad, en zelf ook geen last na voeding. Oke tijdens dat klakken voelt het niet prettig.
    heb je een idee hoe het kont of wat ik eraan kan doen?
    alvast bedankt

2. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    ze drinkt ook nog best vaak, 's nachts laat ze er sinds een week nu 6 uur tussen maar overdag vaak nog maar 2 hooguit 3 u.
    cb arts zei dat ik moest proberen te rekken, maar daar geloof ik niet in verzoek is verzoek toch. Ze drinkt vrij kort en maar 1 kant , altijd al.
    tussen 8-10 keer drinkt ze meestal, is dat normaal of zou ze idd minder moeten drinken cb zei ong 6 x?

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Op verzoek is inderdaad gewoon op verzoek. Volg gewoon je kindje, je hebt gezien dat dit goed gaat! Ik zie geen reden om daar verandering in aan te brengen.

Over het klakken: je schrijft dat je nog steeds krachtig toeschiet. Mogelijk klakt ze hierdoor. Is het te nat rond haar lippen en glijdt ze als het ware van de borst. Omdat ze vast probeert te houden kan ze klakken.
    Probeer goed de borst te drogen (en haar kinnetje!) wanneer ze los laat of wanneer je haar los laat. Let ook even extra op of ze lekker dicht tegen je aan ligt: aansluiten is je sleutelwoord! Eventueel de rugbyhouding?
    Het is verder niet heel erg lijkt me, buiten dat je het als vervelend ervaart...

Succes verder!

4. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    dank je voor je antwoord.
    Afdrogen doe ik meestal wel, en wat klakken betrefd maakt het niet uit, ze doet het nu niet meer heel de tijd maar af en toe. Kan niet zeggen waarom precies want bij stuwing na nacht klakt ze niet... Lijkt soms of ze met haarvtong de melkstroom wat tegen houdt ofzo. Maar ja dat verwacht je na nacht dan weer meer.

nog een vraag over de nachten hoelang mag een baby van 3 mnd tussen de voeding laten s nachta of maakt dat op deze leeftijd niet meer uit? Ze had nl gisteravond om 21 u haar laatste voeding en ging om 22 u slapen. Ik ben ook in slaap gevallen en heb haar dus geen avond voeding gegeven, ze werd vanmorgen pas om half 8 wakker! Wel geef ik haar snachts als ze wakker wordt een speentje maar als ze honger heeft spuugt ze die meteen uit en vannacht om 4 en om 6 sliep ze meteen verder.
    haha wat een onzekerheid zo, ik heb zelf om 7 uur even aan haar buik gevoeld of ze het nog wel deed hahaha.

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Laat haar het maar aangeven. Ze kan af en toe doorslapen, incidenteel, of terugvallen bij ontwikkeling, groei, weerstand… Ze doet het goed, dus geen paniek :-D

6. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    dank je fijn om te horen!

Deel Deze Pagina