Fles "weigeren"

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Smitje1, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smitje1

Smitje1 Nieuw lid

6 dec 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Graag stel ik me even voor, ik ben Barbara en mama van 2 prachtige knullen.
    Onze jongste is 4 maanden en krijgt nog volledige BV. Ik ben blij en trots dat het gelukt is om hem BV te geven, omdat dit bij mijn oudste niet lukte.
    Nu loop ik tegen het volgende aan.. Hij wil niet uit de fles drinken. De eerste weken heeft hij regelmatig een fles gekregen, omdat ik bij mijn vader moest zijn die helaas erg ziek was. Hij pakte toen keurig de fles.
    Omdat mijn produktie terug leek te lopen op een gegeven moment (hij was toen een week of 4) kreeg ik het advies hem vaker aan te leggen en even geen fles te bieden. Dit deed ik en mijn produktie kwam weer beter op gang. Opvallend is wel dat mijn zoontje sindsdien vaker bleef komen om een voeding, maar wel tevreden was.
    Toen mijn zoontje een week of 8 was wilde ik weer zo nu en dan weer een flesje afgekolfde melk aan gaan bieden, ik moest ook weer bijna aan het werk. Toen leek hij de fles ineens niet meer te begrijpen. Hij beet op de speen, maar zuigen deed hij niet.
    We hebben alles geprobeerd, verschillende spenen en flessen (kan een winkeltje beginnen inmiddels :) ) op verschillende tijden aanbieden, iemand anders de fles, mama uit huis, noem maar op!
    Inmiddels sabbelt hij wel iets en krijgt hij er soms 10 cc uit, maar stopt dan en raakt uiteindelijk overstuur.
    Ik ben inmiddels al een poos weer aan het werk en probeer mijn werk om zijn voedingen heen te plannen. Dit lukt niet altijd en wordt ook steeds moeilijker. Mijn man krijgt er dan wel wat in met het lepeltje (hij krijgt nu ook een beetje pap), maar dit is lang niet genoeg. Dit krijg ik snachts weer terug (en hij komt normaal al om de 2 a 2,5 uur).
    Ik begin een beetje op te raken en ben een beetje ten einde raad. Zeker nu ik weer aan het werk ben, ben ik zo moe.
    Van mijn dokter moeten we hem "honger" laten hebben. Dan gaat hij vanzelf wel uit de fles drinken, maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Heb niet het gevoel dat hij het express doet, maar dat hij het gewoon niet snapt.

Heeft het zin om hier hulp voor in te gaan zetten? Of hebben jullie nog tips voor mij?

Ik hoor het heel graag!!

Groetjes,

Barbara

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat naar dat het niet wil lukken met de fles. En je gevoel klopt hoor: het is geen onwil, eerder niet snappen of kunnen.

Ik heb hier een link voor je met tips die ik heb opgesomd. Mogelijk zit er nog wat tussen wat je nog niet hebt geprobeerd (speen verwarmen in warm water werkt vaak goed)
    Je kindje wil geen flesje.... 16 tips om je kindje aan te moedigen de fles te accepteren.

verder geef ik je dit filmpje: beetje raar maar het kan maar net de truc zijn ;)
    Structuurhoes voor flessenspeen (flesweigeren) - YouTube

Bedenk dat je kindje het niet snapt. En gelukkig heel goed bij jou inhaalt, ook al is dat nu heel zwaar voor je.

Je zou hulp kunnen vragen. Wanneer je het idee hebt dat hij meer moeite heeft met mondmotoriek kun je denken aan een pre-logopedie.

Veel succes vast, ik hoor wel hoe het is gegaan.

(ps hoe is het met je vader?)

3. Smitje1

Smitje1 Nieuw lid

6 dec 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi,

Bedankt voor je antwoord en de tips!
    We hebben inmiddels alles uitgeprobeerd, maar helaas!

Gister heb ik de habermanfles van Medela besteld. Hier heb ik nu dan mijn hoop op gevestigd. Mijn zoontje spuugt melk dat hij eenmaal in zijn mond heeft, niet meer uit dus wie weet gaat dit nog lukken.
    Heeft iemand ervaring met deze fles?

Heb ook een cupfeeder van Medela erbij besteld. Dat zou dan de laatste optie zijn en anders ga ik hulp inschakelen.

Hou jullie op de hoogte!

Helaas is mijn vader overleden. Mijn zoontje was toen nog net geen 3 weken.. Erg verdrietig allemaal. Gelukkig heeft hij mijn zoontje nog wel mogen zien.

Groetjes,

Barbara

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, meid, wat naar om te lezen…. Ik hoop dat je enige vorm van troost kunt halen inderdaad uit het feit dat je vader je kindje nog heeft kunnen zien. Veel sterkte gewenst, "hug"

Succes met de haberman/cupfeeder! Geef je je ervaringen door?

Deel Deze Pagina