Hallo meiden Zoals jullie in mn handtekening kunnen zien ben ik nu anderhalf jaar geleden met de pil gestopt. En iedere keer regelmatige cyclussen van rond de 30 dagen. Nu heb ik de laatste twee rondes een iets kortere cyclus gehad, maar ik zit nu op dag 12 en vermoed dat ik gister mijn eisprong heb gehad (aan de hand van vruchtbaarslijm en baarmoedermond stand, plus temperatuur al heb ik deze ronde en beetje rare temperatuur maar ja is niet anders ) en dat houd dus in dat ik nu een nog kortere cyclus heb dan de twee voorgaande. Heb al even gezocht op Google maar kan daar niet echt wat vinden hier over. Ik hoop dat er iemand hier op t forum is die dit herkent en/of dit zelf me gemaakt heeft. Sorry voor eventuele typ fouten, typ dit met tel
Wat is je vraag? Een cyclus kan inderdaad korter worden, zeker als je eisprong wat eerder komt. Zolang je eisprong niet te vroeg is (voor dag 9) en je luteale fase lang genoeg (10-18 dagen), dan is er niks aan de hand en valt het binnen de normale normen.
Sorry dat zo laat reageer was in huis bezig gegaan. Maar ik vind gewoon raar dat mn ei ineens van dag 14/15 verschoven is naar dag 10/11. Maar dat kan dus gebeuren. Mijn luteale fase is nog wel hetzelfde 15 dagen.
Ja, dat kan, hoor. Een cyclus kan zomaar ineens uit zichzelf veranderen na verloop van tijd. Een cyclus kan zelfs elke keer verschillen. Je eisprong kan op een andere cyclusdag vallen, je luteale fase kan per keer verschillen, waardoor de totale lengte van je cyclus ook weer anders is. Zolang je maar binnen de gestelde grenzen blijft, is het niks om je zorgen over te maken. Succes!
niet elke maand is je eisprong dezelfde dag vruchtbare slijm krijg je vaak vooraf de dagen dat je ovulatie begint. Ovulatietestten en tempen kan je je eisprong het beste spotten. je luteale fase is vaak hetzelfde alleen de dag van je eisprong kan verschillen waardoor je cyclus kan schommelen
Ok had t nog nooit zo extreem gehad, wel eens een dag eerder of later dus vandaar dat t me afvroeg. Maar ik dacht nu dus ook mn ei van t weekend was geweest, maar vanmorgen was mn temp weer lager op 36.4 dus is mn ei toch nog niet geweest..