Hoi dames, Ik heb een doorverwijzing van mijn huisarts gekregen ivm onregelmatige cyclus en kinderwens. Nu kan ik maandag al samen met mijn vriend bij afdeling Gynaecologie terecht. Vind het wel een beetje eng. Weet iemand wat we kunnen verwachten? Is eerste gesprek alleen kennismaking of gaan ze gelijk van alles doen? Hoop dat iemand me gerust kan stellen... Liefs!
Dat is per gynaecoloog verschillend. Maar bij mij was het een soort intake gesprek, en gelijk wat onderzoekjes. Bloedonderzoek, uitstrijkje, echo
Ligt eraan. Ik kreeg tijdens de eerste afspraak een gesprek met de gyneacoloog, allerlei vragen en hij schreef vanalles. Daarna kreeg ik uitstrijkjes en zo een onderzoek. Ik kreeg ten slotte te horen wat hij verder allemaal wilde gaan doen, scan aan de binnenkant etc en wat de eventuele route zou gaan worden. Kreeg idd ook formulieren voor bloedonderzoeken die hij wilde die ik liet doen. Ik vond het allemaal heel rustig gaan, want ze snappen goed dat je er niet graag zit natuurlijk. Je mag ze ook alles vragen, ze kijken nergens van op. Vond het iig prettig om geholpen te worden en iemand te hebben waar je alles kon neerleggen. Succes iig!
Ik mag ook maandag naar de gynocoloog, Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Spannend he... Succes maandag
Ja ben best een beetje zenuwachtig. Eerste keer bij huisarts ging ze baarmoederhalsmond voelen en dat vond ik al geen pretje omdat ik best wel gespannen was. Maar het is voor een goed doel en geeft misschien wat meer duidelijkheid. Jij ook succes maandag! Ben wel blij dat ik doorgezet heb en nu toch een verwijzing heb gekregen. Want met een cyclus van 98 dagen heb je toch niet zo veel kans
Bij mij, Oorzaak, onregelmatige en lange cyclus. Ik heb ovulatietesten gebruikt en verteld hoe dat verliep en temp lijsten bijgehouden. Bij het gesprek zelf, vroeg hij van alles oa hierover. Mijn vriend kreeg een zaadtest en ik een bloedonderzoek en na 2 weken terug. Met de mededeling als ik niet ongi werd, ik een opwekker? kreeg en clomid. Natuurlijk net die ronde zwanger geraakt.