Ik ben 37 ... heb mijn vriend op latere leeftijd leren kennen ... en was in de wolken toen ik hoorde dat ik binnen 6 maanden zwanger was. Ik was net 5 weken en 2 dagen zwanger toen ik werd opgeschrikt door bloedingen. Mijn wereldje storte in en we dachten natuurlijk gelijk aan een miskraam. Meteen een afspraak met de huisarts gemaakt. Deze constateerde bij een inwendig onderzoek nog steeds veel bloedingen. Het gekke was dat ik geen krampen had gehad. Meteen maakte hij een afspraak voor me op het ziekenhuis voor verder onderzoek. In het ziekenhuis konden ze op de echo niet heel veel zien omdat dit om een vroege zwangerschap ging. Mijn baarmoeder was groot genoeg. Alleen konden ze mijn rechter eileider niet zo goed vinden. Uiteindelijk zagen ze dat mijn eileider was omgeklapt en dat er iets van 6 bij 7 cm in de eileider zat. Dat konden 2 dingen zijn. Een cyste in de eileider of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Om dit laatste heel gevaarlijk is wilden ze het liefste gelijk een kijkoperatie. Dus werd er gelijk een bed voor me opgemaakt en voordat ik er erg in had lag ik op de operatietafel onder algehele narcose. Toen ik wakker was vertelde de arts dat er een cyste zat in mijn eileider. Deze was zo verkleefd dat ze hem er niet meer uitkregen en moesten gelijk mijn hele eileider verwijderen. Er zit nu zelfs nog een hele kleine mogelijkheid in dat ik toch nog zwanger ben ... maar dat gaan ze deze week verder onderzoeken. Voor me zelf heb ik het gevoel dat ik het kwijt ben. Ik heb uiteindelijk vier dagen bloedverlies gehad. Misschien moeten we toch nog hopen op een klein wonder. Het worden een paar spannende dagen.
Pff dat is ff schrikken zeg! We hopen maar op het beste [-o< [-o< [-o< In ieder geval heel veel sterkte met alles!
Jeetje wat een toestand joh! Het zou zeker een wonder heten als je vruchtje nog ongedeerd op zijn plek zit! Maar wonderen bestaan absoluut, dus ben heel benieuwd! Sterkte met het afwachten
oh, wat erg voor je.... zo plots en dan gebeurt er van alles met en aan je lijf! Ik hoop heeel erg voor je dat de zwangerschap nog intact is. Ben zelf 37 en weet hoe dierbaar en kostbaar het is om zwanger te mogen zijn. Veel sterkte en veel geluk Amber
Wat vreselijk voor je! Ik heb zelf ook een buitenbaarmoederlijkse zwangerschap gehad, nu 5 weken geleden! Bij mij had het vruchtje zich ingenesteld in de eileider en die is helaas ook verwijderd! Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Bij mij was het een cyste en was deze zo verkleefd dat ze mijn eileider er dus uit moesten halen. Ik ben nu nog aan het bijkomen van de operatie. Donderdagmiddag heb ik een gesprek met de opererende arts en kijken ze of er nog een vruchtje in mijn baarmoeder zit. Het blijven nog een paar spannende dagen. Ik ben wel benieuwd hoe lang het nu duurt voordat je weer volledig hersteld bent van zo'n operatie.
Hallo Misspinty, dat moet een vreselijke gewaarwording zijn ... zoveel ineens wat je toekomst beinvloedt....ik duim voor een goede afloop....!