Ineens lage cito score (groep 6) en me zorgen maken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 13 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Als hij doorgaat dan zou het idd na de zomervakantie groep 8 worden. Maar moeten deze week nog even afwachten. Ze willen nog aanvullende toetsen maken.. vanmiddag weer een gesprek.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja om te kijken of hij gaten in zijn kennis heeft zodat hij die in de komende maanden weg kan werken. het is belangrijk dat hij dit ook ok vindt. dat hij straks middelbare school ook eerder begint. je moet dan ook over school advies praten. Jongere leerlingen krijgen vaak lager advies en dat werkt dus niet goed. want versneld naar vmbo-tl, zoals de juf ooit zei, zou heel gek zijn.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Ja dat idd. We zijn helemaal nog niet bezig geweest met middelbare scholen. Ik heb wel aangegeven dat versnellen wat ons geen optie is als hij daarmee richting vmbo-tl zou uitstromen. Overigens gaf de ib-er aan op zijn resultaten tot nu toe een vwo advies te geven. Nou, ben dus helemaal de kluts kwijt eigenlijk nu en zoontje weet het ook niet meer haha.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik kan me voorstellen hoe dat voelt. de juf van zoontje zei me ooit toen hij net op gr1 was dat hij naar gr2 ging, en dat hij misschien elk jaar 2 groepen moest doen dat de school het anders niet aankon. je schrikt je dan rot. maar rustig aan. denk na dat hij straks ook hij versneld is verrijking en compacten moet hebben. men denkt vaak,dat je met een versnelling het probleem opgelosd hebt. dat is nooit zo. het kind past zich binnen 2-3 maanden aan en zo begin je weer opnieuw. hoop dat ze hem met een eigen plan en verrijking door laten gaan.

suus1983 vindt dit leuk.
  5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    onze gesloten topic versnelde kinderen kun je weer opzoeken en de ervaringen lezen.

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina