ik ben op zoek naar tips. Onze dochter van zes heeft elke nacht naar haar gevoel een nachtmerrie. We hebben met de jongste wat te stellen gehad en die slaapt nu eindelijk door en nu word ik elke nacht door haar wakker gegild. Dit heeft elkaar overlapt. Ze heeft het denk ik nu dik een jaar. In het begin vroeg ik nogwat precies haar ‘nachtmerrie’ was maar steeds vaker kwam daar uit dat ze eigenlijk helemaal geen nachtmerrie had maar gewoon aan het dromen was. Ik heb inmiddels een poppetje gehaald en een dromenvanger maar het helpt allemaal niet. Wie heeft er tips voor mij?
Wat vervelend!! Dromen is natuurlijk een manier om de dag te verwerken, is er misschien een andere manier om dit meer voorafgaand aan het slapen te doen? Uitgebreid de dag doornemen of iets dergelijks? Misschien is er wel een kinderboek over dromen?
Mijn dochter heeft dat ook bij vlagen, een paar weken meestal. Je kunt niet heel veel doen denk ik, behalve een rustgevend bedritueel en de dag doorpraten. Verder hou ik het 's nachts altijd kort, ik troost haar (meestal is ze ook maar half wakker) maar ik ga niet uitgebreid vragen wat ze gedroomd heeft.