Hoi meiden, Ik kom ier ook eens mijn verhaal vertellen. Wij zijn een koppel met al 1 dochtertje,die in maart 2jr word. In 2007 hebben we samen beslist om voor een kindje te gaan,zogezegd zogedaan,maar zo ging het allemaal niet. Na 1jr half vruchteloos geprobeerd te hebben,ben ik bij fertiliteitsarts terecht gekomen. Hsg uitgevoerd,niks abnormaals,maar ik had niet elke cyclus een eisprong,dus ovutestjes geprobeerd,nooit mijn ei gevonden, na paar maanden,ben ik gestart met clomid 50mg,en werd ik gecontroleerd dmv echo's om te zien of clomid wel de gewenste reactie gaf,dit was niet zo. Mijn fert. arts vroeg me om nog paar dagen clomid te nemen,en dan terug controle echo om te zien of mijn 'ei'(follikel)wel gegroeid was. En ja waarempel,het was zo,maar ze twijfelden of het wel groot genoeg was om dan pregnyl te zetten. Dus afwachten,paar uur later belden ze me op dat ik savond de pregnyl mocht zetten,en 2dagen later voor Inseminatie mocht komen. Juij,wij blij als een klein kind die een snoepje gekregen had 2dagen later de Inseminatie gehad!alles prima verlopen,mocht na 14dagen testen. Na 10dagen al es getest,en ja hoor POSITIEF! super blij!en zo is mijn prinseske dus verwekt Nu zijn we voor een 2de brusje bezig,ook al een tijdje,maar helaas nog geen positief gevolg! Ik zou zo graag hebben dat ons 2de kindje natuurlijk verwekt wordt...'zucht' Moeten we nu terug die mmm in of heb ik nu weinig geduld? 'sorry voor lange verhaal...'
hey meid, je kunt natuurlijk zo proberen om zwanger te worden, misschien val jij wel tussen de spontane wondertjes in de mmm... maar ik denk dat ik je even met beide benen op de grond ga zetten. jullie eerste kindje is ook zo verwekt, en jullie willen graag een 2e kindje.. waarschijnlijk moet je inderdaad hiervoor weer de mmm in. en dat is niet leuk en dat is zwaar.. maar wel de realiteit. ik zou ook graag willen dat wij spontaan zwanger kunnen worden, maar dat is niet zo.. misschien nog even een paar maandjes wachten, misschien ben je er nog niet klaar voor om de mmm weer in te duiken. of misschien proberen te accepteren dat t zo is, en dat de mmm misschien de ennige manier is.. de mmm is gewoon zwaar en klote, knuf!
hey meid! bedankt voor je berichtje! ja die verdomde mmm he! maar ik heb gisteren toch even mijn fert arts op de hoogte gebracht,en die zei,jullie mogen zeker terug bij mij komen voor een behandeling! dus dat was wel leuk dat ze ons trug willen helpen! maar ja zoals je zei,ik ben er mss ng niet klaar voor om die mmm terug in te gaan...tsss...
wel fijn dat dezelfde arts, jullie weer wilt helpen.. misschien kun je om te beginnen een afspraakje maken, gewoon om te vertellen dat je wel wilt.. maar ertegen op ziet.. soort van vrijblijvend gesprek.. kun je altijd nog kijken wat je wilt.. en als er misschien een datum klaar staat waar je naar toe kan leven zoals dat gesprek, krijg je t gevoel misschien terug.. en weet je wat je wilt..