Wanneer beginnen met kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara87, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Ik ben nu 11 weken zwanger en na 2 mooie echo's begint het nu toch wel te kriebelen om wat te kopen voor de kleine.

Het is ons eerste kindje en alles is nieuw voor ons!

Mijn vraag is...wanneer begonnen jullie met kopen van spulletjes (kleding, kinderwagen, etc)

Ik was gisteren aan het rondneuzen en zag op baby dump een paar goeie aanbiedingen van kinderwagens, waarbij je er een maxi cosi gratis bij krijg. We willen er vandaag even langs rijden om te kijken. Maar zou het te vroeg zijn om het nu al te kopen? Ik ben bang dat de actie snel verloopt en ik later veel meer kwijt ben voor dezelfde kinderwagen.

Graag zou ik jullie meningen willen;)

2. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot de 20 weken echo gewacht met grote aankopen. Daarvoor een keer een badcape of iets. Maar dat is voor iedereen persoonlijk wanneer je begint met kopen.

De actie met maxi cosi bij de babydump is volgens mij vrij standaard, staat ook gewoon in de catalogus die het hele jaar geldt. Let bij hun aanbiedingen er qua prijs ook op dat het echt aanbiedingen zijn, babykamers in de folders zijn vaak niet eens afgeprijsd!

3. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Als het goed voor jullie voelt om wat te kopen, dan vooral doen. Wat betreft aanbiedingen. Ik heb het idee dat er altijd wel ergens een goede aanbieding is, is het niet met een maxi cosi dan wel met iets anders.

Zelf ben ik pas begonnen na de 20 weken en ook dan waren er genoeg aanbiedingen.

Je zou trouwens goed moeten kijken naar welke maxi cosi ze erbij doen, want kan zijn dat je dan niet degene hebt met isofix. Ook een prima stoel natuurlijk, maar als je liever isofix wilt dan heb je niets aan de aanbieding.

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de baby dump krijg je altijd een maxi cosi cadeau bij aankoop van een complete kinderwagen. En een box bij aankoop van een complete kinderkamer.

5. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    De aanbiedingen blijven wel..

Wij zijn gaan shoppen rond 16 weken en over een paar weken wordt alles geleverd.
    Je moet doen waar je zekf prettig bij voelt.
    En gewoon alvast even rondneuzen bij de babydump o.i.d. is ook leuk, wij keken ook onze ogen uit de eerste keer dat we er kwamen :)

6. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Bedankt voor jullie reacties!! We gaan vandaag wel even kijken (zit in m'n hoofd:p).

7. WitteN

WitteN Niet meer actief

Of een waardebon als je bijv al een box hebt. Persoonlijk zou ik nog even wachten, in september komen ook de mama mazzeldagen van prenatal weer. Babydump geeft laagste prijsgarantie volgens mij.

8. Lindaaaaa

Lindaaaaa Lid

27 sep 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gingen de knderwagen kopen met een week of 18.....
    Bij de babydump krijg je idd de goedkoopste maxicosi zonder isofix (of 100 euro korting op een andere maxicosi). Nou wij missen die isofix echt niet hoor. Vastzetten met de gordel is zo gedaan en met isofix ben je wel een klap meer geld kwijt;) Kun je ook weer andere leuke dingen van halen vonden wij;)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Op sommige grote dingen zoals meubeltje voor de kinderkamer zit soms langere levertijd dus daar zou ik redelijk op tijd naar kijken.
    Verder is het natuurlijk wat je zelf prettig vindt.
    Hier beide keren de 20 weken echo afgewacht ivm het geslacht, maar toen lekker los gegaan met kleertjes enzo :D
    Nu koop ik gewoon zo nu en dan wat. Omdat het de tweede is hebben we al best veel, maar sommige dingetjes wil ik nu echt jongetje hebben ipv meisje.
    Ik vind zelf de unisex dingen niet zo leuk, daarom heb ik in het begin niet zoveel gekocht, maar een paar kleine sokjes doen het altijd goed voor je zwangere humeur :)

10. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf week 5 al wat kleine neutrale dingetjes omdat ik me echt niet kon bedwingen.
    Echte grote aankopen en uitzet pas na de 20-weken echo.

11. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Met de kamer wachten we ook wel totdat we weten wat het wordt. We zijn ook niet zo van de unisex kleuren.
    We hebben wel een paar kleine dingetjes gekocht, ook vooral omdat mijn vriend een grote voetbal fan is kon hij het niet laten om een mini tenue te kopen;).

12. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Ik ben wel wezen kijken, omdat ik het niet kon laten. We hebben een flesje gekocht en dat soort kleine dingen. Na de 20 weken hebben we alle wat grotere dingen gekocht.

Ik moet er niet aan denken, dat als het mis ging/gaat ik met al die spulletjes zit. Dat zou t nog pijnlijker maken

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bij mijn eerste al voor de eerste echo wat dingetjes gekocht. Ook hadden we al vrij vroeg een kinderwagen en babykamer (mp).

Nu heb ik nog niks durven kopen omdat ik een vreemd gevoel
    Heb dat er iets niet goed zit. Ik wacht dus de termijnecho af en daarna wil ik iets neutraals kopen.

14. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Ik,eigenwijs heb toch de kinderwagen besteld:D

15. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook met 12 weken geweest en hebben toen alle grote dingen besteld. Mocht het mis gaan doet babydump niet moeilijk en kun je de bestelling annuleren.

Ik wilde ook meteen vanalles kopen....zo leuk :D

16. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Na een goede 10 weken echo ben ik begonnen met wat kleine dingetjes kopen. Enkele weken voor de 20 weken echo hebben we de kinderwagen en babykamer gekocht. Ze hadden toen namelijk een goede aanbieding waar wij graag gebruik van wilden maken. Kleertjes heb ik pas na de 20 weken echo gekocht. Dat vind ik namelijk veel te leuk om gericht te kopen. Ik ben namelijk niet zo van de unisex kleertjes. Ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar hij/ zij zich goed bij voelt. Alvast veel plezier met winkelen!

17. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    toen ik zelf ongeveer 12 weken zwanger was
    heb ik via marktplaats al een kinderwagen gekocht kon het gewoon niet laten en de rest geleidelijk nu 24 weken en ik heb zowat alles al
    wel trouwens via markplaats dus op het kamertje heb ik geen leveringstijd gehad.
    nu alleen nog het inrichten en decoreren

18. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ben nu 10+4, en als we terugkomen van vakantie 17+3, dus dan ga ik wat serieuzer kijken.

Kinderwagen hadden we al (zag ooit ZO een goede actie dat ik hem voor mijn zwangerschap al had gekocht hihi) en commode halen we dit weekend op. Het is een simpele Ikea commode van marktplaats die ik sowieso wou, maar dan zijn deze randen precies de kleur van onze woonkamer geverfd. Daarom wil ik die perse.

Omdat we geen extra babykamer/niet superveel opbergruimte hebben zal ik met het ledikantje en veel andere spullen proberen (hoop dat het lukt hihi) te wachten tot na 1 januari (begin maart uitgerekend).

19. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Vanaf 20 weken zijn wij de grote aankopen gaan doen. Daarvoor wat kleine dingetjes! Maar goed ook, want bij 20 weken bleek ons 'meisje' toch ineens een jongetje te zijn :D

Tip: koop neutrale dingetjes tot na de 20-wekenecho ;)

20. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij hebben meubeltjes bij ruim 12 weken gekocht (via mp) en rond 20 weken de kinderwagen (ook via mp).
    Laatste paar weken echt los gegaan met dekentjes/lakentjes/aankleding kamertje etc.
    Kleding heb ik veel gekregen (nieuw en 2e hands) en paar dingetjes zelf gekocht, na 12 weken gewoon steeds iets.
    Nu heb ik 't meeste wel in huis geloof ik, al blijft het leuk om af en toe weer iets kleins te kopen.

Deel Deze Pagina