Ineens lees ik overal dat robijn zwitsal (bleek)vlekken maakt?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me1989, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb het meteen gekocht in de 1e week bij de AH.
    Tijdens een zwangerschapscursus werd er door een cursist gevraagd of het verstandig is om alles met neutral of zelfs zonder zeep te wassen. Werd daar door verschillende deskundigen gezegd dat het niet uitmaakt je kan altijd nog overstappen en je baby ligt ook tegen jou en je kleding aan. Dus zou je alles met neutral moeten wassen.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb ook jet eerste half jaar alles met neutral gewassen :). Ik ga toch geen verschillende wasmiddelen kopen? Maar ieder zijn ding.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik lees dit advies wel vaker op dit forum maar wat een ontzettende onzin! Je maakt je kind nog allergisch zo.
    Lekker wassen met robijn (hopelijk zonder bleekvlekken). En als hij allergisch blijkt te zijn voor wasmiddel stap je over.

4. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was alleen nog de witte was ermee
    Zoals rompers, spuugdoeken, hydrofiel doeken enz
    Voor alle zekerheid

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb alle babyspulletjes met ons normale wasmiddel gewassen, echter heb ik in het begin geen wasverzachter gebruikt maar azijn. Ging heel goed.
    Nu gaan haar kleertjes met onze was mee, in plaats van aparte wasjes, en dus ook met wasverzachter. Ze heeft geen hele gevoelige huid blijkbaar, ze heeft nergens last van.
    Als ze er wel last van had gehad, had ik alles opnieuw gewassen met speciaal wasmiddel.

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb het ook gelezen, maar hier geen problemen gehad en heb alle kleuren kleding en handdoeken ermee gewassen. Ze zeggen dat er bleek in zou zitten, maar dat is nergens op de fles terug te vinden en waarom zou dat er nu ineens in zitten en in de ndere geurtjes van Robijn niet..

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier ook geen vlekken hoor! Ik vind het héérlijk ruiken en de was wordt ontzettend zacht. Doe ook niet mee aan al die hypes: hypoallergeen, geen parabenen etc etc. Vind het altijd maar een beetje onzin.

8. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Volgens mijn kraamzorg consulent kun je alle babykleertjes met je eigen wasmiddel en wasverzachter wassen. Mocht de baby allrgisch blijken dan kan je altijd overstappen op neutral.

Ik heb straks kraamhulp van de Kraamvogel en dat is een grote organisatie. Zullen zij vast wel weten en ervaring mee hebben.

Ik ga komende weken alle kleertjes wassen met robijn zwitsal :D

9. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Het Facebook verhaal over bleekvlekken door de Zwitsal is een hoax. Als je verder gaat zoeken, zul je zien dat meerdere mensen exact hetzelfde hebben 'meegemaakt'. Het is in ieder geval niet waar. Zoals iemand hier al eerder zei, er zit geen bleekmiddel in en kan daarom ook geen bleekvlekken maken. Lekker je wasjes ermee gaan draaien. Ik heb er ook al een paar gedaan en kleding ziet er prima uit en ruikt heerlijk!

10. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik deze wasmiddel en wasverzachter inmiddels al een tijdje en heb nog nergens geen rare vlek gezien. Ik had het ook nog niet eerder gehoord of gelezen. Waarschijnlijk valt het dus allemaal wel mee.

11. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nee hoor. Wij gebruiken het voor onze kleding en beddengoed en geen bleekvlekken hoor!

12. Babetje

Babetje Lid

15 jan 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neutral is niet helemaal heilig. Ik bleek er zelf allergisch voor! Zit blijkbaar toch een stofje in waar sommigen gevoelig voor zijn. Heb wel met Klok gewassen. Ook een neutraawasmiddel. Eigen wasmiddel kan ook wel maar zou geen wasverzachter gebruiken. Dat zijn onnodige extra parfumstofjes. Ik doe altijd alle kinderkleding in de droger en dan wordt het ook zacht.
    Die Robijn Zwitsal lijkt me wel lekker als het echt naar zwitsal ruikt. Maar het is mij te duur. Ik koop meestal het wasmiddel dat in de aanbieding is in zo'n hele grote fles. :)

13. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch blijkt dat er in mijn omgeving een aantal meiden zijn die er dus wel last van hebben. Dus wellicht toch ergens een productiefout geweest of gewoon verkeerd gewassen?

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb de Robijn flessen van Zwitsal en color bij elkaar gehouden en er zit exact hetzelfde in en op beide flessen staat: wasmiddel zonder bleekmiddel.
    Mij lijkt het ook een beetje raar als ze de Zwitsal ineens anders maken dan de overige Robijn wasmiddels, terwijl het gewoon om de geur gaat. Tenzij je natuurlijk speciaal voor de witte of zwarte was hebt natuurlijk.

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ik was ook alles met gewone wasmiddel.

Maar vlekken van de Zwitsal Robijn heb ik ook nog niet gezien bij mijn kleding. En ik gebruik het voornamelijk bij de (ook donkere) kleding van de kinderen.

Deel Deze Pagina