Ik heb het meteen gekocht in de 1e week bij de AH. Tijdens een zwangerschapscursus werd er door een cursist gevraagd of het verstandig is om alles met neutral of zelfs zonder zeep te wassen. Werd daar door verschillende deskundigen gezegd dat het niet uitmaakt je kan altijd nog overstappen en je baby ligt ook tegen jou en je kleding aan. Dus zou je alles met neutral moeten wassen.
Ik heb ook jet eerste half jaar alles met neutral gewassen . Ik ga toch geen verschillende wasmiddelen kopen? Maar ieder zijn ding.
Ik lees dit advies wel vaker op dit forum maar wat een ontzettende onzin! Je maakt je kind nog allergisch zo. Lekker wassen met robijn (hopelijk zonder bleekvlekken). En als hij allergisch blijkt te zijn voor wasmiddel stap je over.
Ik was alleen nog de witte was ermee Zoals rompers, spuugdoeken, hydrofiel doeken enz Voor alle zekerheid
Ik heb alle babyspulletjes met ons normale wasmiddel gewassen, echter heb ik in het begin geen wasverzachter gebruikt maar azijn. Ging heel goed. Nu gaan haar kleertjes met onze was mee, in plaats van aparte wasjes, en dus ook met wasverzachter. Ze heeft geen hele gevoelige huid blijkbaar, ze heeft nergens last van. Als ze er wel last van had gehad, had ik alles opnieuw gewassen met speciaal wasmiddel.
Ik heb het ook gelezen, maar hier geen problemen gehad en heb alle kleuren kleding en handdoeken ermee gewassen. Ze zeggen dat er bleek in zou zitten, maar dat is nergens op de fles terug te vinden en waarom zou dat er nu ineens in zitten en in de ndere geurtjes van Robijn niet..
Hier ook geen vlekken hoor! Ik vind het héérlijk ruiken en de was wordt ontzettend zacht. Doe ook niet mee aan al die hypes: hypoallergeen, geen parabenen etc etc. Vind het altijd maar een beetje onzin.
Volgens mijn kraamzorg consulent kun je alle babykleertjes met je eigen wasmiddel en wasverzachter wassen. Mocht de baby allrgisch blijken dan kan je altijd overstappen op neutral. Ik heb straks kraamhulp van de Kraamvogel en dat is een grote organisatie. Zullen zij vast wel weten en ervaring mee hebben. Ik ga komende weken alle kleertjes wassen met robijn zwitsal
Het Facebook verhaal over bleekvlekken door de Zwitsal is een hoax. Als je verder gaat zoeken, zul je zien dat meerdere mensen exact hetzelfde hebben 'meegemaakt'. Het is in ieder geval niet waar. Zoals iemand hier al eerder zei, er zit geen bleekmiddel in en kan daarom ook geen bleekvlekken maken. Lekker je wasjes ermee gaan draaien. Ik heb er ook al een paar gedaan en kleding ziet er prima uit en ruikt heerlijk!
Ik gebruik deze wasmiddel en wasverzachter inmiddels al een tijdje en heb nog nergens geen rare vlek gezien. Ik had het ook nog niet eerder gehoord of gelezen. Waarschijnlijk valt het dus allemaal wel mee.
Neutral is niet helemaal heilig. Ik bleek er zelf allergisch voor! Zit blijkbaar toch een stofje in waar sommigen gevoelig voor zijn. Heb wel met Klok gewassen. Ook een neutraawasmiddel. Eigen wasmiddel kan ook wel maar zou geen wasverzachter gebruiken. Dat zijn onnodige extra parfumstofjes. Ik doe altijd alle kinderkleding in de droger en dan wordt het ook zacht. Die Robijn Zwitsal lijkt me wel lekker als het echt naar zwitsal ruikt. Maar het is mij te duur. Ik koop meestal het wasmiddel dat in de aanbieding is in zo'n hele grote fles.
Toch blijkt dat er in mijn omgeving een aantal meiden zijn die er dus wel last van hebben. Dus wellicht toch ergens een productiefout geweest of gewoon verkeerd gewassen?
Ik heb de Robijn flessen van Zwitsal en color bij elkaar gehouden en er zit exact hetzelfde in en op beide flessen staat: wasmiddel zonder bleekmiddel. Mij lijkt het ook een beetje raar als ze de Zwitsal ineens anders maken dan de overige Robijn wasmiddels, terwijl het gewoon om de geur gaat. Tenzij je natuurlijk speciaal voor de witte of zwarte was hebt natuurlijk.
Ik was ook alles met gewone wasmiddel. Maar vlekken van de Zwitsal Robijn heb ik ook nog niet gezien bij mijn kleding. En ik gebruik het voornamelijk bij de (ook donkere) kleding van de kinderen.