nageltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

de nageltjes van mijn dochtertje zijn behoorlijk scherp..
    moet ik ze knippen of veilen? of helemaal niks..

xx

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Je moet ze vijlen met een papierenvijl. En dan is het het beste om van boven naar beneden te vijlen en niet zijwaards erlangs (snap je de uitleg:p)

3. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Tegen mij zeiden ze dat je pas vanaf 6 weken de nageltjes mocht veilen. Die van mijn zoontje waren ook lang, ik heb er niks mee gedaan, pas toen ze al een stukje waren ingescheurd haalde ik ze er voorzichtig af.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    in de eerste week hier al voorzichtig gevijld hoor. ze waren echt al scherp en kraste zich open, de kraamhulp heeft dit gewoon gedaan. Ze groeien nu nog steeds als kool en ik knip ze zeker tweemaal per week. Anders krast ze zich.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik beet ze in het begin af met mijn tanden :D, ze waren nog heel zacht dus vijlen ging niet zo makkelijk. De eeste zes weken mag je ze nog niet knippen, zo vertelde de kraamverzorgster mij. Nu knip ik ze inmiddels wel, en dat valt niet mee, van de week had ik per ongeluk zijn velletje ertussen :$, zielig!

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Knippen mag pas vanaf 6 weken. Vijlen weet ik niet, ik heb het vanaf 4 weken wel gedaan, heel voorzichtig met een Difrax vijltje.

7. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Met een papierenvijl mag je meteen vijlen. Mijn kraamzorg heeft dat ook gedaan. Je mag niet knippen en of bijten omdat het nageltje nog aan het huidje vast zit. En zoals ik al eerder zei van boven naar beneden vijlen dat heb je er geen last van dat ze dun zijn. Wel als je ze vijlt zoals wij onze nagels vijlen.

8. bernerin

bernerin Lid

5 aug 2009
    46
    0
    0
    bern
    mij werd ook in het ziekenhuis verteld,dat je ze in het begin t beste voorzichtig kunt afbijten.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

maar dan heeft ze geen nagels meer :D;)

in het begin vijlde ik ze ook, maar dat lukte niet echt. Ze waren erg zacht. De nageltjes eraf bijten lukte wel.

Nu knip ik ze ook als ze rustig ligt tijdens het flesje.

10. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    na 6 weken heeft mijn moeder de nageltjes voor het eerst geknipt
    hij begon met zijn handjes te bewegen (knijpen,...) en dan was het zo zielig met die krapwantjes, bovendien was het ook zo warm en dan ng es wantjes aan moeten...

mijn moeder knipte ze omdat ik niet durfde
    nu heb ik ze al een paar keer geknipt met een klein nagelschaartje, als hij bij mij ligt te slapen
    dan lukt het heel goed (ligt dan lekker stil)

maar er was mij idd ook eerder verteld dit niet te doen voor 6 weken
    van vijlen weet ik niet, maar als ze zichzelf open krabben is het mss toch beter van ze te proberen te vijlen?

xxx

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik durf alleen te bijten hoor.
    Ze beweegt zo druk met die handjes heel de tijd.
    No way dat ik met een schaartje in de buurt kom.
    Straks knip ik in haar vingertje.

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je mag ze de eerste 6 weken alleen vijlen met een babyvijltje en daarna mag je ze met zo'n speciaal babynagelschaartje (geen knippertje!!) knippen. Ik doe dat nu ook. Deze zijn niet echt "scherp" en de punt van het schaartje moet rond zijn aan de bovenkant en niet puntig.

Deel Deze Pagina