hoi meiden, de nageltjes van mijn dochtertje zijn behoorlijk scherp.. moet ik ze knippen of veilen? of helemaal niks.. xx
Je moet ze vijlen met een papierenvijl. En dan is het het beste om van boven naar beneden te vijlen en niet zijwaards erlangs (snap je de uitleg)
Tegen mij zeiden ze dat je pas vanaf 6 weken de nageltjes mocht veilen. Die van mijn zoontje waren ook lang, ik heb er niks mee gedaan, pas toen ze al een stukje waren ingescheurd haalde ik ze er voorzichtig af.
in de eerste week hier al voorzichtig gevijld hoor. ze waren echt al scherp en kraste zich open, de kraamhulp heeft dit gewoon gedaan. Ze groeien nu nog steeds als kool en ik knip ze zeker tweemaal per week. Anders krast ze zich.
Ik beet ze in het begin af met mijn tanden , ze waren nog heel zacht dus vijlen ging niet zo makkelijk. De eeste zes weken mag je ze nog niet knippen, zo vertelde de kraamverzorgster mij. Nu knip ik ze inmiddels wel, en dat valt niet mee, van de week had ik per ongeluk zijn velletje ertussen , zielig!
Knippen mag pas vanaf 6 weken. Vijlen weet ik niet, ik heb het vanaf 4 weken wel gedaan, heel voorzichtig met een Difrax vijltje.
Met een papierenvijl mag je meteen vijlen. Mijn kraamzorg heeft dat ook gedaan. Je mag niet knippen en of bijten omdat het nageltje nog aan het huidje vast zit. En zoals ik al eerder zei van boven naar beneden vijlen dat heb je er geen last van dat ze dun zijn. Wel als je ze vijlt zoals wij onze nagels vijlen.
maar dan heeft ze geen nagels meer in het begin vijlde ik ze ook, maar dat lukte niet echt. Ze waren erg zacht. De nageltjes eraf bijten lukte wel. Nu knip ik ze ook als ze rustig ligt tijdens het flesje.
na 6 weken heeft mijn moeder de nageltjes voor het eerst geknipt hij begon met zijn handjes te bewegen (knijpen,...) en dan was het zo zielig met die krapwantjes, bovendien was het ook zo warm en dan ng es wantjes aan moeten... mijn moeder knipte ze omdat ik niet durfde nu heb ik ze al een paar keer geknipt met een klein nagelschaartje, als hij bij mij ligt te slapen dan lukt het heel goed (ligt dan lekker stil) maar er was mij idd ook eerder verteld dit niet te doen voor 6 weken van vijlen weet ik niet, maar als ze zichzelf open krabben is het mss toch beter van ze te proberen te vijlen? xxx
Ik durf alleen te bijten hoor. Ze beweegt zo druk met die handjes heel de tijd. No way dat ik met een schaartje in de buurt kom. Straks knip ik in haar vingertje.
Je mag ze de eerste 6 weken alleen vijlen met een babyvijltje en daarna mag je ze met zo'n speciaal babynagelschaartje (geen knippertje!!) knippen. Ik doe dat nu ook. Deze zijn niet echt "scherp" en de punt van het schaartje moet rond zijn aan de bovenkant en niet puntig.