Beetje onduidelijke titel maar ik ben benieuwd wat jullie je kind wel en niet geven. Ikzelf wil dat Luc leert hoe alles vers smaakt en weet hoe groente, aardappels,rijst, vlees en vis afzonderlijk smaken. Ook vind ik het nu nog een beetje onzinnig om hem al allerlei koekjes ( bv liga) en danoontje ofzo te geven. Laat hem eerst maar eens proeven hoe yoghurt zo smaakt. Er zitten overal zoveel kleurstoffen en suikers in die een kindje nog niet nodig hebben naar mijn mening. Ook wil ik dingen zoals in Engeland voorkomen waar kinderen niet eens meer weten wat een prei of een ui is bijvoorbeeld. Toen ik op het kinderdagverblijf aangaf dat Luc nog geen Liga ofzo hoeft maar gewoon een stuk rijstewafel of een korst brood keken ze wel even raar. Denk ik hier dan echt zo anders over als andere ouders? Ben benieuwt naar jullie mening.
Tja...hier krijgt Esmee van alles. Uiteraard ook groente en aardappels afzonderlijk, maar ook koekjes en danoontje. Ik wil dat zij verschillende smaken leert kennen en dus ook de smaken waar zoetstoffen ed inzitten.
Ik heb de richtlijnen van kinderdieeetist Stefan Kleintjes gevolgd. Kan je vinden op het bijvoedingsforum. Ik heb nooit geen potje, danoontje,liga e.d. gegeven. Wat van nature goed is behoeft geen reclame, is mijn mening. Na een jaar liet ik dat wat meer los, d.w.z. een evergreen, een kaasstengel van de bakker, een sultanaatje,volkorenkoekje e.d. dat krijgt hij nu wel eens.
Hier hetzelfde, toen er in het boekje van het kdv stond dat Eva een koekje op had, vond ik dat ook echt niet leuk, maar bij navraag bleek het gewoon een rijstwafeltje te zijn, maar zijn ze zo gewend om koekje op te schrijven. Ik wil het net als Jingles met 1 jaar wat meer loslaten, maar nu vind ik het echt nog niet nodig.
Hier alles puur natuur.. gedwongen dan ivm kma. En ze mist dr niks aan. Op het kdv zijn ze wel een keer begonnen met liga en een korst brood, maar dat mag ze dus niet vanwege allergie voor soya. Gelukkig reageerde ze er niet erg op, was de eerste keer, maar toen ik zelf een korst brood gaf vorige week, had ze er wel last van. Bij ons is het menu dus een rijstewafeltje, wat thee of diksap en opvolgmelk, en home-made fruithappen en warme maaltijden. Ik ben wel niet van de Rapley, heb daar gewoon geen goed gevoel bij vanwege de stukken. We hebben het een paar keer geprobeerd en iedere keer probeerde ze die grote glibberige stukken in te slikken..brrrr.
Ma2Be, Eva probeert ook die grote stukken wel eens door te slikken, maar dat lukt meestal niet hoor en dan komt het vanzelf terug .
Ik geef zelf ook geen koekjes danoontjes e.d. maar als het een keer zo uit komt dat een ander kindje een kinderliga heeft oid en hij krijgt een stukje dan zeg ik niet nee dat mag hij niet. (tenzij het te gek wordt) Vandaag was mijn vader jarig en kreeg hij een nijntje koekje en later wilde een tante hem de 2e uit de verpakking geven maar dat wil ik dan niet hebben. Voor de rest krijgt hij thuis alleen rijstwafel, soepstengel e.d. En met warm eten eet hij gewoon met ons mee.
Koekjes vind ik ook absoluut onzinnig, maar Jesse krijgt wel yoghurt en soms een danoontje. Zure yoghurt vind ik zelf niet te pruimen, dus doe ik dat voor Jesse ook niet. Altijd een klein beetje suiker erin, niet veel trouwens. Fruit en groente/aardappels maak ik altijd zelf. Soms als we ergens zijn geef ik wel eens een potje Olvarit, maar daar gaat hij meestal van spugen.