Hoe moet je een foto bewerken die zwart wit is, maar waarvan je dan alleen 1 bepaalde object in de foto in kleur wil? Zie vaak bij baby van de maand zulke foto's, vind ze erg leuk. Ik zou voor thuis wel zoiets willen als canvas, maar ik weet dus niet hoe en waar ik de foto kan bewerken. Wie weet het?
Ik heb wel eens gehoord van een kennis dat je dan een zwart-wit foto over een kleurenfoto heen moet zetten en dan de zwart-witfoto weg moet tippexen op de plaats waar je het gekleurd wilt. ( toen haakte ik dus af, haha, maar wie weet is een andere manier)
Dat kun je (op een fatsoenlijke manier dan) denk ik alleen met wat geavanceerdere foto-bewerkingsprogramma's (zoals Photoshop e.d.). Misschien dat iemand op het forum je hiermee vooruit kan helpen? (ik niet, heb helaas geen Photoshop).
ja ik doe dat met adobe photoshop. je moet dan idd de foto in kleur hebben. deze kun je dan omzetten in zwart wit. dan komt hij als het ware over de kleurenfoto heen. als je dan inzoomt op het zwart witte gedeelte wat je gekleurd wil hebben, dan kun je dan weg halen/gummen, zodat je de achterliggende foto, de kleur dus, weer kunt zien. hoop dat je het zo begrijpt...lastig uit te leggen anders..
Gratis (dus ook wat minder goed) kan je het doen op http://www.picnik.com > Upload je foto > Ga naar effects (bij de tapbladen) > Druk dan op de eerste optie black and white. Je foto wordt nu zwart wit > Als het goed is komt er nu ook een extra venster zo niet moet je even op het kwastje drukken > Druk op de optie original en dan kan je met de brush je foto weer zwart wit ongedaan maken zeg maar. Dus ga gewoon over het gedeelte was je wel weer in kleur wil hebben Hopelijk heb je hier wat aan
Loe, ik heb zo'n programma op mijn telefoon. (htc) Als je dan de kleurenfoto hebt, kun je de rest zwart/wit maken! Bv zo: Bekijk bijlage 203224 Deze is door iemand anders gedaan, toen wist ik nog niet dat dat programma bestond. Maar dan laat je dus wat kleur moet blijven in kleur en de rest maak je zwart/wit! Liefs Loesie