Weinig interesse in kleinzoon

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe vaak zien jullie ouders hun kleinkinderen??

Ik vraag dit, omdat ik er best wel mee zit dat mijn schoonouders echt heel weinig interesse tonen in ons zoontje.

Het begon eigenlijk al bij de geboorte. Mijn schoonmoeder kwam pas na 1 week langs. Ze moet wel van ver weg komen (3 uur reizen), maar een hele week wachten :( Ik ken mensen wiens ouders in het buitenland wonen en die wachten nog niet zo lang voordat ze langskomen!

Sindsdien hebben ze hem misschien 6 keer gezien (eens per 3 maanden ofzo), en meestal is dat ook nog omdat ik zelf contact met ze opneem om bij ze langs te gaan.

Ook schoonvader is precies zo (ze zijn gescheiden). In het begin kwamen ze heel vaak langs en nu opeens niet meer. Laatst kwam opeens de reden aan het licht: ze hebben geldproblemen en kunnen de benzine niet betalen. Wij hebben toen gezegd: dan komen we wel vaker naar jullie toe. Laat maar weten wanneer je er behoefte aan hebt. Sindsdien dus niks meer gehoord van ze :(

Aan de ene kant denk ik: tsja, het is hun verlies. Zij bouwen geen band op met ons zoontje. Niet ons probleem. Maar tegelijk word ik er wel verdrietig van dat al het contact van onze kant moet komen en dat wij dus elke keer met een dreumesje 3 uur in de trein zitten, maar dat het andersom van SM teveel moeite is om naar ons toe te komen (ze heeft een rijbewijs, dus voor haar is het veel makkelijker). Van mijn SV begrijp ik het nog wel enigzins, maar ook niet dat ze nooit ons uitnodigen, terwijl we dat wel hebben aangeboden. (Reden dat ik niet zomaar mezelf uitnodig is dat mijn bonus-SM soms niet lekker in haar vel zit en dat dan niet durft te zeggen tegen ons, dus ik ga liever alleen als zij het aankan)

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja mijn moeder. Zij woont ook veder weg maar kwam pas 2 weken na de bevalling! Terwijl onze dochter een lastige start heeft gehad en ik heel bang was haar te verliezen. Mijn moeder rijdt geen auto en zou met het openbaar vervoer moeten komen. Dit doet ze niet.

Mijn vader komt ook maar 1 of 2 keer per jaar langs, woont ook wat verder weg. Die heeft wel een rijbewijs.

Wij gaan vaker hun kant op, maar niet meer zo vaak als zij zouden willen.

Ze verwachten wel dat dl dolenthousiast is om hun te zien :(

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Eerlijk gezegd denk ik dat je schoonouders genoeg aan de eigen problemen hebben. Buiten het feit dat je geen 6 uren rijden (heen en terug) redt, lijkt het me ook behoorlijk vermoeiend om op één dag én 6 uren te reizen én dan nog op bezoek te gaan.

Kunnen jullie niet meer contact hebben bijv. via Skype o.i.d?

Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het is leven en laten leven nietwaar?

4. Ja, ze hoeven uiteraard ook niet elke week op de stoep te staan, hoor... Maar er is een verschil (voor mij tenminste) tussen elke week of gewoon (nu) alweer 3 maanden niet.

En idd wat je zegt Patrijs, dat merk ik dus ook bij SM. Die verwacht ook veel enthousiasme. En loopt heel erg op te scheppen tegen collega's dat ze nu oma is enzo.... :( Met foto's die wij hebben gemaakt...

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat ze zich schamen vanwege de geldproblemen. Inderdaad via skype/facebook? Zoontje skyped dagelijks met mijn ouders.
    Ga er eens naartoe. Maak hun duidelijk dat ze zich niet hoeven te schamen en je het niet erg vind om naar hun te gaan.
    En 6u reizen is best lang, zeker voor oudere mensen + die benzine, kost niet weinig

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Mijn ouders zien hun kleinkind elke week (uitzonderingen daargelaten natuurlijk;)) en mijn SV ziet zijn kleinkind euh.... bij geboorte? SM komt eens per kwartaal ofzo....

Ik vind het rot voor ML, verder maakt het mij weinig uit.
    Het moet uit jezelf komen, anders heeft het weinig waarde en onze dreumes heeft zat liefhebbende mensen om zich heen, die zit niet te wachten op ongeïnteresseerde belangstelling van mensen die toevallig een bloedband met haar hebben.

7. De trein rijdt natuurlijk ook niet gratis he? ;) Zij (SM en nieuwe man) werken met zijn tweetjes, terwijl wij van 1 salaris rondkomen, maar toch moeten wij elke keer daarheen ipv een keer andersom. Ze kunnen wel heen en weer rijden naar Weert in één dag (wat vanuit hun nog veeeel verder is dan Rotterdam)

Qua schoonvader zal ik het nog 1 keer proberen. Maar ik heb er een hard hoofd in.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn schoonmoeder woont op 5 min loopafstand maar heeft haar kleindochter maar 1 keertje gezien.
    Nooit geen kaartje, geen belletje. Niks!
    Niet eens een belletje op haar allereerste verjaardag!

Maar voor de andere dochter van m'n vriend is ze aan het sparen en eist ze dat kind op voor zichzelf als ze om de 2 weken komt.

Van mij mag ze dan ook de t****s krijgen.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Voor degene die 6 uur reizen veel vinden...
    Wij reizen dus ook 2-3 uur heen en weer terug met een kindje in de auto. Dus het is van beide kanten.

En tuurlijk als er geldproblemen zijn moet er naar een andere oplossing gekeken worden, maar mijn moeder zegt nooit: goh wat fijn dat jullie die hele rit en 40 euro benzine (ofzo) besteden aan een bezoekje aan mij...

10. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Herkenbaar...alleen hier wonen de schoonouders 15 min van ons vandaan. Opscheppen en voor de buitenwereld trots zijn maar ze zien dr maar eens in de maand.
    Gelukkig zijn mijn ouders erg trotse opa en oma en die ziet dochtertje dan ook bijna elke dag wel, wonen ook maar 5 min hiervandaan.
    Als zij komen dan zegt ons dochtertje ook nooit opa en oma...tegen mijn ouders uiteaard wel.

Ondanks dat ik denk ach hun verlies, kwetst het toch ook wel.

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.793
    493
    83
    Oh hier ook hoor...schoonouders wonen serieus 5 minuten lopen hier vandaan, ze zijn denk ik een keer of drie langs geweest? Maar wel gelijk een foto op canvas laten drukken (die m'n vriend had doorgestuurd via de app) en in huis hangen.

Kan er niet heel rouwig om zijn, omdat ik niet heel veel heb met m'n schoonouders en me alleen maar irriteer aan hoe ze met onze zoon om gaan ;)

12. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik sta werkelijk versteld.

Mijn schoonouders wonen hier 2,5 uur vandaan. Op de dag van de bevalling waren ze er en het weekend erop. Daarnaast gaan we zeker om de 3 weken naar hun of ze komen hier met een overnachting. Ik ben in juli van de tweede uitgerekend en mijn schoonmoeder zegt nu al dat als mijn weeen beginnen ik direct moet bellen zodat zij er optijd is voor mijn dochter.

Jammer dat het niet bij iedereen zo is. Een kind zou toch zijn of haar opa en oma moeten kennen...

13. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    mijn kids zien beide opa en oma gemiddeld 1 keer in de week! soms meer en soms minder. zijn de kids ziek (zoals nu) dan zien ze mijn sm niet ivm haar gezondheid maar is er bijna dagelijks telefonisch contact! ik bel ook bijna dagelijks met mijn eigen moeder. maaqr hier is het zelfs zo erg dat wanneer ik met de kids op bezoek kom zij alleen oog hebben voor hen! maar hier wil ik echt niet over klagen!

14. Tsja, toen ik zwanger was zei mijn SM: leuk, dan kom ik gelijk de eerste dag langs met Tante J. Dus ik zei: wow, wacht eens even.... Beetje rustig aan, ik wil niet de eerste week tante J al op bezoek. Alleen oma's opa's en mijn (schoon)zus. Beetje rustig aan opbouwen. Nou, toen kwam ze dus opeens pas een week later.... En de rest van de schoonfamilie hebben we nog steeds niet gezien, 16 maanden later. Volgens mij heeft mijn SM in de hele familie rondgebazuind dat we niemand wilden zien ofzo :(

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Mijn schoonvader heeft onze dochter ook nog niet zo vaak gezien, toont geen interesse, vraagt niet echt naar haar, reageert niet op foto's.
    Maar ach, hij feliciteert zijn eigen zoon nog niet eens op zijn verjaardag, zijn kleinkind ook niet dus (zijn op 1 dag jarig)
    Hij stuurde met Sinterklaas een pakketje met een kadootje waarom mijn naam en mijn dochters naam verkeerd geschreven stond.

Ik probeer me er bij neer te leggen dat hij gewoon niet geïnteresseerd is.
    Helaas leeft mijn schoonmoeder niet meer.

Mijn ouders zien haar 1 of soms 2 of 3 keer per week.

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wij zien sv ook niet. Horen ook nooit wat. Ook geen felicitaties met verjaardagen oid. Veel verdriet van gehad. Maar na lang proberen laat ik het los

17. Ik probeer het nu ook wat meer los te laten. Overigens het afgelopen half jaar zijn we zelf ook niet vaak meer langsgeweest. We dachten: eens kijken hoe lang het dan duurt voordat we weer wat van ze horen ;) Nou, in geval van sv kan dat dus echt héél lang duren :(

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn schoonvader + bonus sm, heeft mijn zoon bij elkaar 3x gezien, in kraamweek, bij een begrafenis en rond zijn eerste verjaardag, daarna is de contact door mijn vriend stil gezet, hij heeft met beide ouders zo,n rot relatie, vroeger en nu, eigenlijk best wel vermoeiend óók, eerlijk gezegd en het klinkt raar begrijp ik van beide kanten waarom er nu geen contact is, heel ingewikkeld allemaal, bonus sm is nu zelf ook oma geworden, dus mijn schoonvader is nu een bonusopa,

Mijn schoonmoeder heeft mijn zoon 2x gezien, ze heeft ons zoiets naar geflikt dat er ook geen mogelijkheid meer tot contact nu is,

Ik vind wel sneu voor mijn kindjes maar ik denk dat als ze
    wel omgang hebben ze ook niet gelukkig zullen zijn,

Met mijn vader had mijn zoon goed contact, helaas is mijn vader onverwachts in 2012 overleden,
    Mijn moeder zien ze om 3 maanden, mijn moeder woont 2 en half uur met de trein van ons vandaan en is het is wij afhankelijk van openbaar vervoer, mijn moeder heeft daar bij ook 2 slopende ziektes, waardoor lang lopen moeilijk word, dus na ons toe lukt niet, tenzij mijn zus haar brengt die woont letterlijk tussen ons woonplaatsen in, maar dan zou die ook 3u heen en 3uur terug moeten,
    We hebben ons er al bij neer gelegd dat het wij zijn die reizen,
    Voor de rest is mijn moeder elk dag via whatsapp in hun leven en krijgen ze vaak kado,s of kleding via de post van oma, :)

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind het echt heel treurig om te lezen zeg. Gelukkig ieder bij ons niet zo. Mijn ouders passen 2x pw op dus zij zien hem minimaal 2x pw dus en soms vaker zelf. Schoonouders passen 1x pw op. En zien hem dus iig 1x en soms vaker.

Deel Deze Pagina