alleen 's ochtends en 's avonds bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    He,

Met veel plezier geef ik mijn dochter van bijna 8 maanden bv. 23 augustus gaat ze 2 1/2 dag per week naar de kdv. Ik ben van plan om 's ochtends en 's avonds bv te geven en verder kv.

Is er iemand die dit ook zo doet?
    Hoe ziet jou "schema" er uit?

Ik denk zelf aan:

6.30 uur bv (misschien nog een rijstwafel erbij)
    10.30 uur fruit
    12.00 uur brood met water/ ranja
    14.30 uur kv (hoeveel??)
    17.00 uur groente/ warme hap
    19.00 uur bv

Haar schema nu is
    6.30 uur bv
    8.30 uur fruit maar ik lees dat veel kdv niet voor 9/ 9.30 uur fles of eten geven i.v.m te weinig personeel, vandaar een rijstwafel (?)
    10.30 uur bv
    12.00 uur brood met water/ranja
    14.30 uur bv
    17.00 uur groente/ warme hap
    19.00 uur bv.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben even weg... tot later!

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,

Met 8 mnd heb ik ook de borstvoeding van 13.00 vervangen door kv, omdat ze op tijdstip niet meer aan de borst wilde. Ze krijgt noog steeds `s ochtends en `s avonds bv. Maar helaas is de bv de laatste maand erg snel terug gelopen dus ik denk dat ik helemaal ga afbouwen.

9.00 bv plus 1 boterham
    11.00 rijstwafel met roosvicee
    13.00 180 ml kv in een beker met 1,5 boterham
    15.00 fruit en roosvicee
    17.00 met de pot mee eten en daarna nog een toetje
    19.30 bv

Hopelijk heb je er iets aan.
    houd er dus wel rekening mee dat je grote kans heb dat je bv snel gaat terug lopen.

grt joyce

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb hier begrepen dat je geen kv hoeft te geven maar ook kan vervangen met bijv. yoghurt.
    Misschien kan je je daar iets in verdiepen?

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik geef nu nog alleen in de ochtend en avond BV. dat doe ik sinds bij klofrecht ten einde liep en het gaat goed. Ons schema is vanaf die tijd:

6.30 BV
    10.00 pap met opvolgmelk
    12.30 brood en opvolgmelk ( was eerst nog alleen melk of yoghurt)
    15.00 fruit en een sapje
    (soms tussendoor nog een babybiscuit of wat yoghurt)
    18.30 avondmaal met yoghurt toe (was eerst nog BV rond 17.00 uur)
    19.30 BV *(was eerst om 20.00 uur)
    23.30 BV ( anders trekt ze de nacht niet).

Yoghurt is haar favoriet. Gewoon magere yoghurt au naturelle. Sterker nog: als ik er iets in doe, dan vind ze het minder lekker.

Inmiddels is ze straks alweer 11 maanden en het gaat nog goed. Rond de menstruatie dipt de productie altijd, maar dat lost ze zelf op door meer te drinken. het is dus te doen (als je lichaam meewerkt, natuurlijk)

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    haha, zie nu dat ik mn bovenste berichtje verkeerd geplaatst had.... sorry daarvoor!

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een meisje waarbij ik na de 6 maanden gedeeltelijk ben af gaan bouwen omdat ik het kolven niet meer trok.
    Ze krijgt nu nog
    6u bv en evt nog wat extra ontbijt zoals cracot of boterham, heeft ze dan niet altijd zin in.
    9u fruit met wat diksap
    12u boterham met flesje kv 90cc
    15u tussendoortje met wat diksap
    17.30u warme hap met bv
    's avonds voor het naar bed gaan nog wat pap en evt in de nacht nog wat bv als ze komt.

Hier nog steeds genoeg productie om die 2 tot 3 voedingen op te vangen.
    Toen ze nog niet zo goed bijvoeding at kreeg ze in de ochtend ook nog een extra flesje kv.
    Verving hier toen een voeding om ong 10 u en rond 13 u voor kv en dat is nu een flesje minder.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor de reacties!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou in elk geval even met je kdv overleggen hoe hun dagschema eruit ziet. Hier geven ze al om 09.30 het fruit, dat maakt de tijd tussen de BV van 06.30 en de fruithap wat beter te overbruggen lijkt me.

Zo rond die leeftijd (maand of 8 ) ben ik ook alleen 's ochtends en 's avonds gaan voeden bij m'n oudste. Dat ging prima. Hij kreeg dan tussendoor twee keer een flesje opvolgmelk, en verder at hij mee met het fruit en een boterhammetje. Die flesjes melk waren 180cc met 6 schepjes. Hij at toen nog niet ze veel, en in mijn beleving had hij wel twee keer een flesje nodig. Dat zal ongetwijfeld op een gegeven moment zijn afgebouwd naar één flesje, maar wanneer weet ik niet meer.

De voedingen overdag zul je wel met enige geleidelijkheid moeten afbouwen, niet ineens 2 voedingen achter elkaar laten vervallen. Maar eerst een (meestal de laatste middagvoeding, je hebt dan doorgaans toch al minder melk dus die is het makkelijkst om te laten vervallen) en pas als dat helemaal goed gaat, geen stuwing o.i.d., de volgende. Dat kan heel snel gaan, maar het kan ook een of twee weken duren.

Houd er wel rekening mee dat je productie hard terug kan lopen als je overdag helemaal niets meer geeft. Je kunt nog een hele tijd 's morgens en 's avonds aanleggen, maar het zou kunnen dat je steeds minder melk hebt - en misschien niet meer genoeg voor een hele voeding.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

8 maanden en 2x p/d bv? Ja, moet kunnen.
    Je hoeft echt gene kv te gaan geven bij 8 maanden, je kind eet verder prima bijvoeding! Ik zou er gewoon een bakje volle yoghurt bijgeven, want 2x bv levert te weinig eiwitten.

Deel Deze Pagina