Vanaf wanneer grovere stukjes in de puree

Discussie in 'Voeding' gestart door Annette123, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik vroeg me af vanaf wanneer jullie een beetje grovere stukjes in de fruithap/groentehap lieten zitten (ik bedoel dus geen rapley-methode). Nu pureer ik alles nog zo, dat er geen stukjes in het hapje zitten.

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met 6, 5 maand deed ik het niet meer glad pureren .

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik laat er nu al wel eens stukjes in als de groente of fruit zacht genoeg is. Meestal eet ze die gewoon op

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb vanaf het begin stukjes gegeven, nog nooit glad gepureerd. Hoogstens wat geprakt en dat ging meteen goed en dus ook daar snel mee opgehouden en nu gewoon stukjes.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben met 5 maanden begonnen met pureren en met iets van 6,5/7 maanden gaan prakken/het in stukken gaan aanbieden...

6. adi

adi Niet meer actief

2 weken nadat we met de bijvoeding waren begonnen. Met 6,1 maanden ongeveer dus.

Ik zou geen stukjes in gepureerd hapje geven, want dat is verwarrend voor je kindje. 1 hap moet ze kauwen, ander hap is weer bijna vloeibaar en kan doorgeslikt worden.
    Dan heb je juist meer kans op verslikken en kokken.

Gewoon niet meer pureren maar gaan prakken. Eerste week fijn prakken, en dan steeds grover, totdat je na ong. een maand gewoon stukjes kunt geven.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik ben met 6 maand begonnen en heb nooit gepureerd. Prakje aardappels met groente, met de vork gladgeprakt. Fruit, banaan geprakt, appel raspen, peer als ie zacht is prakken

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    wij begonnen met 4 maanden glad en met een maand of 5 ben ik al grover gaan geven. Als je doorzet (kindje zal wat gaan kokhalzen) dan zijn ze daar zo doorheen en zo ga je steeds grover. Hier heeft het af en toe kokhalzen maar 2 dagen geduurd.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stukjes in een gladde puree eet heel lastig (enk maar aan vla met klontjes), een baby verslikt zich daar heel gemakkelijk ik.

Handiger is om gewoon eens te prakken i.p.v. purerern, of heel zachtgekookte brokjes geven. Kans op verslikken is dan veel kleiner.

Deel Deze Pagina