Ik vroeg me af vanaf wanneer jullie een beetje grovere stukjes in de fruithap/groentehap lieten zitten (ik bedoel dus geen rapley-methode). Nu pureer ik alles nog zo, dat er geen stukjes in het hapje zitten.
Ik laat er nu al wel eens stukjes in als de groente of fruit zacht genoeg is. Meestal eet ze die gewoon op
ik heb vanaf het begin stukjes gegeven, nog nooit glad gepureerd. Hoogstens wat geprakt en dat ging meteen goed en dus ook daar snel mee opgehouden en nu gewoon stukjes.
Ben met 5 maanden begonnen met pureren en met iets van 6,5/7 maanden gaan prakken/het in stukken gaan aanbieden...
2 weken nadat we met de bijvoeding waren begonnen. Met 6,1 maanden ongeveer dus. Ik zou geen stukjes in gepureerd hapje geven, want dat is verwarrend voor je kindje. 1 hap moet ze kauwen, ander hap is weer bijna vloeibaar en kan doorgeslikt worden. Dan heb je juist meer kans op verslikken en kokken. Gewoon niet meer pureren maar gaan prakken. Eerste week fijn prakken, en dan steeds grover, totdat je na ong. een maand gewoon stukjes kunt geven.
Ik ben met 6 maand begonnen en heb nooit gepureerd. Prakje aardappels met groente, met de vork gladgeprakt. Fruit, banaan geprakt, appel raspen, peer als ie zacht is prakken
wij begonnen met 4 maanden glad en met een maand of 5 ben ik al grover gaan geven. Als je doorzet (kindje zal wat gaan kokhalzen) dan zijn ze daar zo doorheen en zo ga je steeds grover. Hier heeft het af en toe kokhalzen maar 2 dagen geduurd.
Stukjes in een gladde puree eet heel lastig (enk maar aan vla met klontjes), een baby verslikt zich daar heel gemakkelijk ik. Handiger is om gewoon eens te prakken i.p.v. purerern, of heel zachtgekookte brokjes geven. Kans op verslikken is dan veel kleiner.