Niet genoeg melk voor Kdv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukkie1985, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo,

Mijn kindje gaat 4 dagen naar het Kdv. Ik kolf dan de dag ervoor en geef het volgende mee.

3x100cc + 2x40cc
    Om 7.30 krijgt ze de laatste live voeding en dan om 18.30 weer live. Daar tussen krijgt ze dus bovenstaande hoeveelheden in verschillende delen.

Op het werk kolf ik 3x (soms 4) en krijg dan precies bovenstaande hoeveelheid. Maar nu zei de leidster dat ze misschien wel meer kan krijgen. Ze "kijkt" namelijk na de voeding op zon manier van ik lust nog wel meer..(ze huilt dus niet!)
    Maar wat moet ik nu doen? Vaker kolven op het werk? Ik wil namelijk niet dag ze tekort komt. Op mijn vrije dag en in het weekend komt ze om de 2 a 3 uur en momenteel weeg ze 5040 gr.
    En anders kv bijgeven op het Kdv? Ik wil dit eigenlijk liever niet maar ze moet ook geen honger krijgen natuurlijk.

Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Je zou na de "live" ochtend voeding nog kunnen nakolven. Op deze manier heb je een extra kolfbeurt en krijgt je productie een kleine boost om extra melk aan te maken.

Dit zou je evt. ook 's avonds nog een keertje kunnen doen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina