ineens minder melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Loeki2, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik geef nu 8 weken BV en ik kolf alle melk af omdat het aan de borst niet goed wil. 's morgen kolf ik tussen de 250 en 300 ml en overdag meestal om de 4 uur tussen de 150 en 200 ml, gisteren viel mij op dat ik na 4 uurtjes, maar 100 ml kon kolfen en vanmorgen waren mijn borsten slap en kreeg ik er met veel moeite 100 ml uit. Is dit nu plotseling het einde van mijn melkproductie of kan het ook zijn dat het een tijdelijk dipje is? iemand ervaring hier mee?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoevaak kolf je op een dag?

Het kan een tijdelijk dipje zijn. Als ik druk ben, te weinig drink enzo dan heb ik ook minder opbrengst zijn.

Wat doe je onder het kolven? Ik ga meestal internetten of boek lezen, dat werkt voor mij veel beter dan maar naar die flesjes te staren. het gaat sneller en ik loop niet te stressen of het wel goed gaat. Van stress gaat het ook minder.

Het kan ook zijn dat je eigenlijk te weinig kolft op een dag (het aantal keer bedoel ik) en dat het daarom aan het teruglopen is.
    Je kunt het dan opkrikken door:
    - een aantal dagen om de 2u te gaan kolven (regeldagen nabootsen).
    - clusterkolven. Dat wil zeggen dat je gedurende 3 uur om het half uur een paar minuten kolft. Ik deed een minuut of 8. Je kolfspullen leg je weg onder een schone doek en je gaat even iets anders doen. Ikzelf installeerde me op bed met een pot thee, Jarik en de was. Tussen het kolven door vouwde ik de was op en speelde met Jarik.
    - 's nachts kolven geeft ook een goede stimulans aan de je productie. Ik heb dat tot 2,5-3 maanden gedaan, ookal sliep Jarik toen al door (gaap... dat was echt niet leuk maar wel goed voor de productie)

Hopelijk kun je hier iets mee!

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heel erg bedankt Stranger, ik ga ook meestal internette, computerspelletjes doen of zo, naar die fles staren heeft geen nut. Misschien te weinig gedronken gisteren. Annika heeft vorige week een aantal regeldagen gehad en toen schoot de productie ineens omhoog, vandaar dat ik het heel vreemd vond dat ik nu zo weinig had.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoe gaat het nu?

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nog niet beter dan gisteren helaas :( ik kolf nu om de 3 uur 120 cc, maar ik probeer nu iig meer te drinken. Mijn tepels doen gewoon zeer van al het kolfen.

Fijn dat je het even vraagt.

6. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Misschien komt je menstruatie eraan? Toen ik alles kolfde voor onze oudste dipte ik enorm rond mijn menstruatie en moest ik veel vaker gaan kolven om de productie op peil te houden.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, zou de eerste keer sinds de bevalling zijn.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zat idd ook te denken aan een ongi die er weer aankomt.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dan wacht ik het wel af, maar even geen witte broeken dragen de komende dagen.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zet je je kolf niet te hard Loeki? Zere tepels schiet ook niet echt op...

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ik heb de sterkte al lager gezet, maar de pijn is niet 1-2-3 weg. Heb vorige week iets té enthousiast gekolft.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik kolfde ook ft en een week voor mijn menstruatie kwam nam de productie enorm af.

Wat de pijn in je tepels betreft, Ik heb heftige ontstekingen en dergelijke gehad totdat ik tepelverkleiners ben gaan gebruiken.
    Ik had een Pump in style van Medela.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb nu dat clusterkolfen geprobeert, in 3 uur ben ik 200 cc rijker, hopelijk helpt het.

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dt klinkt wel goed Loeki! Succes hè!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    En vandaag?

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vanmorgen was het 160 cc en daarna 110 cc :( nog niet voldoende voor haar dus vanavond nog eens proberen met clusterkolven.

17. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je bent goed bezig!
    Als je tijd hebt zou je overdag ook nog 2x extra kunnen kolven daarmee kun je je productie ook weer proberen op te krikken. (in feite net als regeldagen zal ik maar zeggen)

Succes!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou de productie is weer een beetje opgekropen. Ik had vanmorgen 260 cc. Ik geef Annika nu als laatste fles Nutrilon 1 en de rest van de dag gekolfde BV, op die manier kan ik haar bijhouden en heb ik ook een beetje rust.

Deel Deze Pagina