wat als het gewoon niet geaccepteert word. mijn verhaal

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

#1 Amfy, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2009
    Na bijna 8 maanden bv is het nog steeds een taboe om met mijn familie te praten over borstvoeding.
    Al in de zwangerschap was het duidelijk "ik ga borstvoeding geven" zei ik tegen de verloskundige.
    De verloskundige vond het erg goed van mij omdat ik gezien mijn jonge (toen21)leeftijd een van de weinige zal zijn.
    Ze zei wel gelijk hou er rekening mee dat het echt zwaar zal zijn en het is niet voor iedereen weggelegt.
    Mijn keuze hebben wij tijdens de zwangerschap goed doordacht en we hebben ons goed ingelezen.
    In de laatste paar weken was de familie op de hoogte eerst waren mijn schoonouders echt niet blij omdat ze nooit een flesje konden geven.
    maar na een aantal maanden borstvoeding werd het voor hun normaal en was het ook goed.
    Bij mijn eigen familie was het juist anders om.Aan het einde van de zwangerschap (week 36) kreeg ik van de kraaminstelling een borstvoedingscurses aangeboden.
    Vanaf hier was mijn moeder juist degene die moeilijk ging doen de cursus was onzin en als ik 10 dagen bv gaf moest ik maar stoppen.
    Fynn werd geboren en kreeg last van krampjes dit zoog hij dan weg aan de borst.vanaf de 2de week begon mijn moeder dat ik maar moest stoppen want fynn was ontevreden.
    Fynn huilde na de voeding puur door de krampjes maar hij was volgens mijn moeder ontevrede.dit duurde 3 maanden tot de kramjes ophielden. veel gebroken nachten en absoluut geentijd voor ons zelf tot gevolg.
    We hebben weken om en om met Fynn op onze arm gelopen om het in slaap te krijgen na die 3 maanden bleek Fynn overigens een buik slaper te zijn en sliep hij voor het eerst door op zijn buik.
    Mijn moeder begon in de 3 maanden de meest vreemdedingen/mensen erbij te halen iedereen vond dat ik moest stoppen want borstvoeding was zo slecht.ik moest fles voeding geven dat was beter.Op een geven ogenblik moest ik naar de tandarts en zou mijn moeder op Fynn passen.
    Dit is een fout geweest maar ik had niet verwacht dat ze zou doen wat ze had gedaan ik kwam weer bij haar op Fynn te halen ze vertelde dood leuk dat ze Fynn een fles voeding had geven en de gekolfde melk maar had weg gegooid.
    Hierop werd ik erg boos het kloven lukt tot op de dag van vandaag niet goed en de 120 cc die ik had gegeven was echt veel voor mijn doen.hierop zei ze dat Fynn nu veel rustiger was en dat ze gelijk had en ik moest stoppen.
    Na de 3 maanden waren de krampjes over en kregen we er een heel erg vrolijk ventje voor terug. Naar mijn idee had mijn moeder zich erbij neer gelegt. Niets was minder waar Fynn kreeg een groeidip. die dus 2 maanden duurde in de 2 maanden was hij maar 443 gam gegroeid.
    Op het consultatie bureau maakte zich geen zorgen want dit zagen ze wel vaker met hele harde groeiers dat deze de "rem erop gooien".we maakten de afspraak om na 2 weken met 5 maanden een keer extra te wegen.
    In die 2 maanden van de dip werd het "gezeur" over het borstvoeding geven meer en meer een oneindige discussie omdat ik absoluut niet wilde stoppen en mij ook zeker niet gewonnen zou geven zonder te vechten.
    met 4 maanden voerde mijn moeder Fynn stiekum bij telkens wat toestoppen een lange vinger fruit etc.ik vond dit dus echt niet nodig ik ben uiteindelijk op aanraden van het consultatie bureau begonnen met 5 maanden bij te voeden. dit omdat Fynn erg echt klaar voor was.
    dat de discusie nog steeds niet over was bleek uit datmijn moeder mijn vriend belde dat ik moest stoppen met de borstvoeding want het wat slecht voor Fynn en de voedingsstoffen waren er toch wel uit.
    ik moest maar over op de fles.er werden zelf pakken met flesvoeding gehaald!dit terwijl ik zei dat ik minimaal het halfjaar vol wilde maken. Dit tot afschuw van mijn moeder.
    De 6 maanden haalde ik,ik was zo blij en trots ik had het toch maar even gedaan ondanks al het gezeur.Mijn schoonouders zijn om en vinden het allemaal goed ze vinden het uiteindelijk toch het beste wat ik had kunnen geven aan die kleine.
    Mijn moeder daarin tegen begon steeds meer tegen te werken ik moest nu van haar dit rooster aan gaan houden - pap fruit brood tussendoortje warm eten pap-
    Op zijn hollands moest ik mijn kind dus de hele dag vol duwen met eten. Hij kreeg dus minder dan haar lijstje.ik bouwde het rustig aan op en nu met 8 maanden krijgt Fynn - ontbijt (fruit en musly) brood warm eten.Op het consultatie bureau vinden ze dat genoeg en mag ik de pap weg laten.
    Nou ik kan je vertellen het consultatie bureau spoorde niet en hij had zijn pap nodig want dan zou hij doorslapen! de grootste misvating ooit ik heb het 4 dagen geprobeerd in die 4 dagen werd fynn om de 2 uur wakker!In plaatsvan de 5 uur die hij normaal pakt.ik ben er dus weer heel snel mee gestopt
    Met 6,5 maand werd er weer gezegt dat ik moet stoppen ik heb dat halfjaar gedaan en het is genoeg.Voor mijzelf en ook voor Fynn had ik besloten zeker nu met de nieuwe influenza dat ik sowieso door ging tot een jaar en daarna wel zou kijken.
    Dit was te belachelijk voor woorden en als ik dacht dat de borstvoeding nog ergens goed voor was dan had ik heb goed mis.als ik dus bij mijn moeder aan het voeden was zat ik niet op mijn gemak omdat het altijd uitloopt op een discussie.
    de discusie blijkt dus eindeloos te zijn en zal denk ik ooit nooit worden op gelost.
    Maar het heeft mij sterker gemaakt ondanks alles.al bijna 8 maanden geef ik nu borstvoeding en mijn mannetje geniet van iedere slok. ik zou niet alles willen.
    tis een heel lang verhaal maar mijn verhaal in het kort.

ik hoop dat ik hier meiden mee kan helpen door te gaan ondanks negatieviteit.

liefs afmy / voorheen blusvrouw

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, als er iemand mag zeggen dat ie doorzettingsvermogen heeft, ben jij het wel!!! :) Top meid!
    Van je moeder.. pff, ja. Weet niet wat ik zou doen, maar ik geloof dat de relatie wel even zou bekoelen en dus ook het aantal keren dat ik langs zou komen. Waar heeft zij haar info vandaan trouwens? Hoe zijn al die eeuwen en eeuwen kids groot geworden, want KV bestaat nog maar sinds kort. Toch wonderlijk dat er al millennia lang mensen groot zijn geworden... ;) Heeft ze dat al eens bedacht? En waar is ze zelf groot op geworden trouwens?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat zijn dus allemaal dingen die kun je zeggen maar daar word niet op gereageerd.net als de info die ze heeft die komt uit het stenen tijdperk

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Zo, wat een gedoe zeg! Lekker die steun......maar niet heus! Knap dat je niet hebt opgegeven hoor!

het wil er bij haar niet in....... dan zou ik echt ook niet weten wat je nog kunt zeggen. Enige dat ik nog kan bedenken is laten kletsen, heel duidelijk zeggen dat jij het zus of zo wilt en dat je neit wilt dat ze zomaar kv geeft of andere dingen. Kom nou zeg! Maar vraag je wel eerst af: wat wil je echt neit, en wat is neit zo erg. Als ze heb bijv. eens een echtra hapje fruit geeft, lijkt me dat geen probleem. Wel als ze hem volpropt met lange vingers! Blijft ze het doen, of blijft ze maar discussies aangaan dan past ze toch niet meer op? Jij moet niet naderhand het gevoel hebben dat ze over jouw manier heenwalst.... Dus als jij zegt geen kv, dan dus ook GEEN kv!!!

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jeetje mina wat een verhaal!! Waar bemoeit ze zich mee zeg!
    Je moeder moet juist trots op je zijn dat je al zo lang BV geeft!
    Ik vind het super van je hoor!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Lekker he, even van je afschrijven..... Ik vind je een supermoeder, dat je het al zo lang volhoudt met zoveel tegenstand. Zeker van je eigen moeder is dat moeilijk slikken en zou je bijna toegeven om maar van het gezeur af te zijn.
    Waarom is ze eigenlijk zo ontzettend anti-bv? Ze ziet toch met eigen ogen hoe goed je zoontje is gegroeid, hoe hij er van geniet en hoe fijn jij het vindt? Heeft ze zelfs soms geen bv kunnen geven en zit haar dat misschien nog steeds dwars?

Nou meid, ik hoop voor je dat je dat jaar idd vol gaat maken en dat jij en Fynn er al die tijd nog lekker van blijven genieten. Veel succes!

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Knap hoor dat je zo heb door gezet. Sorry hoor, maar nsap niet waar iedereen zich mee bemoeid. Het is jou kind

8. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Wat een verhaal! En wat een doorzettingsvermogen van jouw kant! Echt heel knap! Want juist van je moeder verwacht je steun. Misschien is het niet helemaal haar ding, maar je verwacht op zijn minst respect voor jouw keuze. Hoe dan ook. Je doet het super voor je zoontje en geniet daar vooral van!

Groetjes van Mariska

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Sorry hoor, maar wat een doos van een meoder heb jij wat betreft bv. Of ze het er nou mee eens is of niet (je kunt onderzoeken lezen, maar goed, daarnaast) ze mag jouw keuze wel resepcteren. En achter je rug flesvoeding geven, ik had geen worod meer gezegd en was daar niet meer binnen gekomen voorlopig.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pffff! Het een en ander van je verhaal herkende ik uit andere topic's (en toen je scheef dat je eerst blusvrouw was wist ik het zeker ;)). Maar tjonge, hoe vreselijk kan iemand zijn he. Lijkt me echt vreselijk moeilijk meid! Zeker omdat ze echt van alles achter je rug om doen! Tsja, zou zeggen niet meer daarheen met die kleine, en zeker niet de kleine alleen laten daar, maar dat is waarschijnlijk gewoon geen optie!

Blijf maar mooi nog even borstvoeding geven hoor! Helemaal niks mis mee! Gelukkig weet jij dat wel! Maar heel lastig lijkt het me met zo een 'omgeving'!

11. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Ontzettend goed en knap van je dat je zo lekker je eigenlijk bent blijven volgen ondanks alle andere bemoeizuchtigen! :)
    Super!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Jouw ventje kan later (en nu al ;)) trots zijn op zijn moeder! Wat een gezeur zeg! En vreselijk dat mensen hun manier van (op)voeden er zo door willen drukken.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat ontzettend goed van je! Borstvoeding geven is echt niet altijd makkelijk en dat je toch door hebt gezet en het nog steeds doet na zoveel commentaar en tegenwerking is echt geweldig.

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    zo dan! Wat een verhaal en wat een tegenstand! Jammer hoor. maar goed en onwijs juist dat je door hebt gezet en er nog van geniet!

15. Alita

Alita Niet meer actief

respect meid!!!! jammer van je moeder die zou een voorbeeldfunctie moeten zijn maar ik heb dit helaas ook niet en weet dat het dan soms moeilijk is.
    Ik vindt je een super goede moeder en je doet wat het beste is voor je baby, hierdoor kun je alleen maar trots zijn op jezelf, ga zo door! Ik geef nu ook 1 jaar bv maar ga binnenkort ermee stoppen en ben ook trots dat ik het zolang heb volgehouden.

Luister naar je eigen insinct want zoals je ziet is die juist!!
    Al ken ik je niet persoonlijk ik ben trost op je!!!!!!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi

ja ik geniet zeker van ieder moment.

waar de tegenstend vandaan komt ik zou het echt niet weten. een vriendin van mijn moeder gaf ook borstvoeding heeft dit 11 maanden gedaan daar is nooit wat over gezegt alleen dus over mij.
    ook over rapley etc dat vind ze allemaal niets.

voorbeeld ik laat Fynn zijn brood zelf opeten zonder te voren of kleine stukjes te maken dit gaat heel goed en hij eet ook alles op. maar nee het zou in muizen hapjes moeten en dan voeren.
    ik heb zoiets ja je krijgt er soms een zooi van maar hij doet het wel mooi zelf!

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wow wat een verhaal :(
    Dat je moeder er zo op tegen is zeg. Snap ik niet.
    Hoe denk je dat ze dat vroeger deden toen er geen flesvoeding was? Denkt ze dat de eerste holenmens ff naar de grot verderop ging om een flesje melk te kopen?
    En die mensen overleefde het allemaal. Er was ook geen pap en lange vingers enzo
    En de dieren. Die kunnen ook niet ff een flesje warm maken. En die kleintjes groeien ook op.

Meid, ik vind je een topper dat je het zo lang volhoudt!
    Lekker van genieten en net zo lang doorgaan totdat jij en de kleine er genoeg van hebben.
    laat je moeder maar kletsen ;)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, zat me even af te vragen he? Deed je moeder het juist allemaal helemaal anders, (wel FV, wel vroeg bijvoeden, wel hele kleine stukjes en/of prakken/pureren)? Kan het zijn dat zij misschien denkt dat omdat jij het helemaal anders doet, dat je haar manier misschien heel erg fout vindt? Dat dat haar misschien dwars zit?
    Ik roep maar even wat hoor, misschien is dat het helemaal niet, maar als dat het wel zou kunnen zijn, zou het misschien helpen dat je dat eens benoemt? Dat jouw andere keuzes niet bedoeld zijn als kritiek op hoe zij het gedaan heeft, maar dat jij gewoon een manier kiest die bij jou past?

En verder: veel sterkte, zet maar lekker door op jouw manier :)
    Wat dat betreft zou je willen dat Fynn een beetje als Thirza was: al zou de hele wereld het willen, die dame pakt de fles echt niet! (Alleen maar van de gastouder en alleen als er BV inzit) ;)

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid ik vind je een kanjer dat je ondanks alles zo door heb gezet.
    Mijn schoonmoeder heeft er ook wel een beetje een handje van om elke keer maar weer die fles voeding op te halen.
    Meid geef je moeder een schop onder haar kont en ga zo door hoor.

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wow diep respect met zulke negativiteit om je heen!

Deel Deze Pagina