Op de fiets baby 8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel31, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel31

Angel31 Lid

17 jan 2010
    53
    0
    0
    Onze zoon is bijna 8 maanden, zit al goed zelfstandig.
    Nu staat opa te trappelen om een fietstochtje te gaan maken..... ik probeer het nog te remmen hoor want ik vind het nog te vroeg. Daarnaast worstel ik met het volgende: opa en oma hebben een fietsstoeltje gekregen van kennissen en hebben het al gemonteerd op de herenfiets...met stang dus, is dat nu wel verstandig?? Of kunnen ze beter het stoeltje op een damesfiets monteren?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben hier ook al wel met 8 maanden gefietst. Mijn zoontje kon toen al geruime tijd zitten en zijn evenwicht goed bewaren.
    Maar wel voor vijf minuutjes om te beginnen en niet langer.

Ik vrees dat opa's goedbedoelde fietstochtje toch wel wat langer zal zijn dan vijf minuten ??

Ik zou het niet goedvinden denk ik. Ook omdat dit iets is wat jij zelf voor het eerst met je kindje moet gaan doen (vind ik dan)

Hoe het zit met damesfiets/herenfiets zou ik niet kunnen zeggen.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Welke fiets is ook afhankelijk wat voor een stoeltje en wat er op de stuurstang staat van de fiets.
    En kan je kindje zelfstandig zitten, of zelfstandig gaan zitten.
    Verder kun je nog kijke hoe je kindje in het stoeltje zit, of hij niet veel te klein is (volgens mij staat er daarom ook vanaf 9maanden op de stoeltjes)

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mij is verteld dat je beter echt tot 9 maanden ofzo kon wachten ivm de schokken die t lijfje van je kindje moet verwerken op de fiets .
    of het op een heren of dames fiets is gemonteerd maakt niet uit , zijn toch ook vaders die op n herenfiets zitten met een kindje op n stoeltje ? waarom denk je dat t niet zou kunnen dan ?

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hmm..ik heb afgelopen week al 2x met de kids op de fiets gezeten en demi is bijna 8 maanden. Ging super, ze gilde t uit van plezier en ze zat heel stevig. Je moet t gewoon even proberen en kijken hoe de kleine zit en hoe het gaat, dan kun je snel beslissen of het wel of niet goed is.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik durf met onze dochter ook nog niet te fietsen, ze zit nog niet heel stevig..

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn dochter zat wel stevig met 8 maanden maar heb toch tot bijna 10 maanden gewacht, dat voelde veel veiliger. Was ook wel in de winter. Opa's zijn meestal juist van 10 maanden omdat dat toen gebruikelijk was!?

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia kon met 7 maanden zelfstandig vanuit liggen naar zitten gaan, en zat toen binnen een paar dagen heel stevig. Tsja, met 8 maanden zat ze zo goed, dat we toen ook zijn gaan fietsen. Julia was wel fysiek heel vlot, stabiel, echt een krachtig meisje wat dat betreft, dus ik zou daar ook wel op letten. Rug enzo moeten er ook klaar voor zijn!

En idd, ik heb het langzaam opgebouwd. Pas met 9/10 maanden gingen we soms wat langer op de fiets (20 min tot een half uur), maar daarvoor echt om de dag 5 minuten ofzo. Dus rustig aan!

Vind je het zelf niet leuker om zelf eerst met hem te gaan fietsen? Laat je niet pushen hoor! Wacht gewoon tot je zelf vindt dat hij er klaar voor is, en ga dan zelf eens een poosje oefenen. De eerste weken heb ik ook alleen maar zelf met haar gefietst (en mijn man dan), en dan lette ik ook goed op hobbels en stoepjes enzo.

Succes!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier heeft smoeder het er ook al over... net als de buggie. Nu is ons ventje gewoon erg smalletjes en klein dus ik denk dat we met alles zowiezo ietsjes later zijn.

EN... EN... ik vind dat wij, als ouders zijnde, de eer hebben om als eerste met onze knul te fietsen. Nét zoals bij alles... eerste hapjes enz.

Zou het echt niet grappig vinden als we ineens te horen zouden krijgen "we hebben vandaag met L gefietst"

Maar ze heeft nog een kleinzoon van 3 maanden ouder dus zó lang hoeft ze niet meer te wachten. En, ik denk, natuurlijk ook als die ouders het eerste fietsritje hebben gehad ;)

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    onze oudste zat met 8 mnd oud ook al op de fiets! ze zat toen zo stevig! tuurlijk hebben we de fietsritjes wel kort gehouden en zeker niet dagelijks gedaan

11. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jesse is morgen 8 maanden, maar wij gaan nog niet fietsen. Jesse kan wel stabiel blijven zitten, maar alleen als hij moe is, haha.
    Hij is zo snel afgeleid dat hij niet wil gaan zitten. Buikschuivend kan ik veel meer leuke dingen doen, denkt hij. Haha.

En klopt...ook ik zou het eerst zelf willen doen!! papa en mama mogen alles als eerst en daarna mag een ander pas iets nieuws doen, haha.

12. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat toen mijn dochter acht maanden was ook al met haar op de fiets. Ze zat toen al bijna twee maanden stevig zelf.
    Dat vond ik wel zeer belangrijk. Ze vond het schitterend en ik ook.
    Heb wel een normale route genomen met zo min mogelijk bobbels enzo, toch beetje beschermen nog. Maar na een paar keer ging ik steeds verder en eigenlijk overal wel heen met haar.

Wel vind ik dat het lijkt dat je zelf als eerste met je kindje zou willen gaan fietsen. Dat heb ik tenminste wel!.

Heren of damesfiets maakt verder niet uit.
    De stoeltjes zijn bedoeld voor beide fietsen!
    Anders zouden papa's niet zo makkelijk met hun kindjes kunnen fietsen!

Succes

13. Angel31

Angel31 Lid

17 jan 2010
    53
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Natuurlijk ga ik als allereerst op de fiets met onze kanjer. Sja en de opa's en oma's staan te springen op tochtjes samen....pffff.....het fietsstoeltje stond al klaar toen ik 4 maanden zwanger was, niet normaal. Ik ben nu op zoek naar een goede mamafiets en stoeltje zodat ik eerst lekker zelf kleine stukkies ga fietsen... En ik dacht dat het op en afstappen op een mannenfiets lastiger of gevaarlijker zou zijn vanwege die stang.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Welk merk fietsstoeltjes zijn eigenlijk fijn??

En passen daar de meeste soorten (merken) inleggers in? Wij hebben nl een Montego mamafiets en wil graag de inlays (en rokje windscherm) bijpassend ;)

Ik kan trouwens ook niet wachten hoor! Maar tegen de tijd dat onze Lars niet ondersteboven kan kantelen in een stoeltje is het november denk ik.... brrrr lekker fietsweer ahum!

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik wil ook zo graag fietsen! hij kan vanaf 6 maanden stevig zitten, alleen heeft ie er geen geduld voor. hij is liever bezig ipv op zn kont zitten. als ik hem neerzet gaat ie zelf gelijk ergens anders heen om bijv een speeltje te pakken. maar stevig zitten kan ie wel. hij valt echt niet snel meer om, alleen als een speeltje ver naast hem ligt. groot zitvlak zei de fysio ;)
    dus ik moet gewoon geduld hebben. het CB zei gewoon wachten tot ie vanzelf gaat zitten

16. misa

misa Niet meer actief

Ik zou echt wachten tot ze goed zitten..! En anders even een kort ritje proberen.

Op een mannen of vrouwenfiets: zou niet uit moeten maken. Als je maar goed bij de grond kunt met de voeten.

Maar zou je niet eerst eens zelf een paar keer het fietsen uitproberen? :)

Ik fiets trouwens ook al met Simon: in de buikdrager..!

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!

18. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha ons meisje heeft een klein kontje, en is ontzettend snel fysiek (draaien heen en terug sinds drie maanden bijv) maar totaal niet met zitten. Nu snap ik waarom ;)

@TS pff laat ze maar lekker even wachten, ze kunnen nl nog jaaaarreeen met hem fietsen! Die druk die iedereen toch altijd maar uitoefent, daar word je toch gek van.

Deel Deze Pagina