onverwacht zwanger van 4 de kindje

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door kalfortgirl, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kalfortgirl

kalfortgirl Nieuw lid

4 jul 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    hallo,

Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben van een 4 de kindje we hebben al 3 kindjes rond lopen van 8.7.3 jaar wat het dus al zwaar maakt! Mijn man wil dit kindje echter niet houden en ik wel. heb het gevoel dat we er nooit gaan uit geraken. weet echt niet wat ik moet doen.

groetjes kalfortgirl

2. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar wat een nare situatie dat je man het kindje niet wil houden.
    Ik denk zomaar: als je drie kindjes een liefdevol thuis kunt bieden, dan kan dit 4e kindje toch ook bij? Ga alsjeblieft altijd uit van wat JIJ zelf wilt. Laat het kindje nooit weghalen omdat je man dat wilt. Daar krijg je alleen maar spijt en verdriet van.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Siriz, www.siriz.nl. Zij kunnen je goed adviseren en helpen als je ongepland zwanger bent.
    Veel sterkte!

Sabrine33 en Esila vinden dit leuk.
  3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Jeetje wat verdrietig dat je man er zo in staat... probeer een goed gesprek aan te gaan, en maak een keuze waar jij achter staat, ook als dat betekend dat jullie uit elkaar zouden gaan... als je tegen je wil een abortus laat doen zal dit altijd tussen jullie in blijven staan en denk dat dit dan uiteindelijk ook niet bevorderlijk is voor een goede relatie.
    Maar wie weet draait je man nog wel bij, en is dit eerste reactie van schrik.
    Heel veel sterkte

4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik denk dat je het even moet laten bezinken. Bij ons kwam de vierde ook als een verrassing en ja die wens was er ook niet en dan is het toch even schrikken dat je hele wereld weer op z'n kop komt te staan met een zwangerschap en straks een baby. Dat is toch weer een ander leven. Ik snap best dat als dit niet op de planning stond dat de eerste reactie dan is 'ik wil dit niet' zoals je man aangeeft. Maar laat hem even aan het idee wennen en heb het niet de hele tijd erover. Hij moet even zijn toekomstbeeld aanpassen van 3 naar 4 kinderen. Ik vind het ook onzin dat je ALTIJD maar voor dit kind moet kiezen ten koste van alles. En je andere kinderen dan? Omdat jij dit kind wel wil en je man niet moeten jullie maar uit elkaar gaan? En je andere kinderen met gescheiden ouders opgroeien? Ga jij 4 kinderen grotendeels van de tijd alleen opvoeden? Tja makkelijk gezegd door mensen die zelf niet in jouw situatie staan. Tijd.... dat is wat jullie nu nodig hebben en praat met elkaar. Respecteer elkaars mening, als het gesprek hoog oploopt stop er dan even mee en praat er op een ander moment weer opnieuw over totdat jullie samen een beslissing kunnen maken. Veel wijsheid toegewenst!

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Zo kort door de bocht was het ook niet van mij bedoeld...
    Ik wilde alleen maar zeggen dat ts goed na moet denken over wat ze wil en hopelijk een goed gesprek aan kan gaan met haar man hierover en hij hopelijk bij draait. Zo niet, dan zal ts moeten kijken wat ze zelf wil en met welke gevolgen zij beter kan dealen...

6. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Geef het even de tijd je zegt het net ontdekt te hebben....ik ben ongewenst zwanger vd 3de en wilde dit beide absoluut niet en konden eigenlijk alleen maar nadelen verzinnen maar toch ervoor gekozen dat abortus voor mij geen optie was.het heeft een tijd nodig gehad hoor maar nu zijn we heel nieuwsgierig naar ons nieuwe spruitje.

Hoop dat jullie er uiteindelijk uit zullen komen,sterkte iig met deze lastige situatie.

7. Noah2013

Noah2013 Lid

1 okt 2013
    48
    23
    8
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ede, Gelderland
    Hoi Hoi..

Ook hier was het even schrikken gister! zins gister weten wij dat wij ook zwanger zijn van nummer 4! en dat terwijl we al door verwijzing hadden voor steralasatie.
    Maar na van de eerste schrik te zijn bekomen, en de opties door te hebben genomen samen met me man. En dat was eigenlijk van maak maar een afspaak! maar toen mijn man van ze werk af kwam zij hij dat hij het eigenlijk niet over zijn hard kon krijgen( wat was ik opgelucht )
    Dus wij hebben de keuze samen gemaakt om er wel voor te gaan! en daar moet je ook echt samen achter staan vindt ik!
    Maar wat vind ik het spannend pppffff ben meer bang voor de reacties van familie dan voor al het andere wat ons te wachten staat.

Ik wil jou heel veel sterkte wensen met jullie keuze ! zorg wel dat je goed met mekaar praat!! xxx

Deel Deze Pagina