Nu al harde buiken? Of toch iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiewie, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi dames!

Ik heb een vraagje.. ik heb af en toe een hele harde buik (ofja baarmoeder). Ik ben pas 16w3d zwanger.. kan ik nu al harde buiken krijgen?:( Lijkt me erg vroeg of niet? Ik doe niet drukker dan normaal en krijg het meestal als ik rustig even op de bank ga zitten.

Het doet totaal geen pijn, voelt alleen best raar en apart aan ;) Alsof er een opgeblazen ballon in mn onderbuik zit haha

Ik maak me geen zorgen of zo, ben gewoon benieuwd!

Groetjes!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een harde buik. Ik heb ze ook al vanaf 14 weken en het voelt inderdaad als een opgeblazen ballon.

Het kan een teken zijn dat je rustiger aan moet doen of dat je gewoon een hele gevoelige baarmoeder hebt. Wat belangrijker is dat ze geen pijn mogen doen, niet te vaak en te regelmatig. Ook moet je buik tussen de harde buiken door ontspannen aanvoelen. Zo niet aan de bel trekken. Dit was in ieder geval het advies van mijn gynaecoloog.

3. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    alles wat trees zegt...

Ik had ze ook al vroeg in de zwangerschap, bij mij het teken dat ik veelste veel deed..

hou je eigen lichaam gewoon goed in de gaten, en trek aan de bel als je het niet meer vertrouwt ;)

4. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ik ben ook al ruim 16 weken en heb ook al af en toe harde buiken gehad. Weet niet of het ook meespeelt dat ik 2 kindjes in mijn draag..

5. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik had dat gisterenavond ook! Ik lag op bed en ineens voelde ik mijn buik samentrekken en onderaan had ik echt heel duidelijk voelbaar een "soort opgeblazen ballon" zoals jij zei, voelbaar..

Zijn dat dus 'harde buiken' en krijg je dat als je teveel doet? Of zijn er nog meer redenen?:(

6. miran336

miran336 Fanatiek lid

Klinkt inderdaad als harde buiken, ik heb ze ook al vanaf week 16 en mag daardoor ook niet meer werken.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Af en toe een harde buik tijdens de zwangerschap is heel normaal. Ook kan je gewoon een gevoelige baarmoeder hebben, waardoor deze sneller reageert.

8. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Dank jullie wel!

Ik ga het zeker in de gaten houden en aan de bel trekken als het te vaak voor gaat komen. Zal het sowieso aangeven bij de vk volgende week. Dan is zij ook op de hoogte :)

Ik dacht al dat het er veel te vroeg voor was en dat het iets anders moest zijn :)

Deel Deze Pagina