Emotionele stuiterbal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik weet even niet of dit de juiste plek is, maar ik weet me dan ook echt even helemaal geen raad meer op dit moment.

Dat je van een zwangerschap emotioneler wordt, dat is me bekend.
    Maar dat je nare ervaringen uit je verleden in volle hevigheid weer terug zouden komen wist ik niet en ik had me er dan ook niet op voorbereid.

Op dit moment zijn de nachtmerries over misbruik zo heftig en komt het schuldgevoel over een abortus, die in die situatie de beste keus was in alle heftigheid terug. Ik ben zo bang op dit moment dat ik het liefst mezelf op sluit/de zelfde fouten dreig te maken als jaren terug.

Heeft iemand van jullie tips wat ik kan doen om te zorgen dat ik toch voldoende rust ga krijgen?
    Of tegen nachtmerries in het algemeen?

Sorry, het is een beetje verwarrend en misschien wel te persoonlijk om hier neer te zetten, maar ik weet het even echt niet.

Sorry,
    Krissa

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoi,

het klopt wel dat je verleden weer in alle hevigheid terug kan komen door je hormonen en alle aanstaande veranderingen, ik denk dat het in jouw geval echt helpt als je met iemand erover praat, dit moet je niet opkroppen in ieder geval.

heel veel sterkte, ik wou dat ik wat voor je kon doen vanuit hier ;)

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi meid,

ik had precies hetzelfde, ik ben eerst naar de huisarts geweest en heb kalmeringstabs gekregen in de vorm van simpel weg valeriaan. Kun je dus ook gewoon halen bij de drogist.
    En ik ben de eerste weken, 1x in de week naar een psygoloog geweest.
    Dat heeft mij heel erg geholpen alles weer even te relativeren.
    succes meid, dikke knuffel jannie.

4. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Dank jullie wel voor jullie tips en ondersteuning.
    Het is echt moeilijk. Morgen ga ik in ieder geval kijken voor valeriaan. Dat kan dus geen kwaad voor het kindje?

Hopelijk krijg ik het samen met mijn man onder controlle.
    Jullie ook veel succes met jullie zwangerschap en Jantsjuh, ik ben blij dat het beter met je gaat.

Groetjes,
    Krissa

5. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

valeriaan kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. en het mooie ervan is dat je het ook kunt innemen wanneer je het nodig hebt, en ook kunt stoppen als je het bijvoorbeeld even niet nodig hebt.
    Het heeft mij erg geholpen even lekker rustig te worden.
    Ik weet zeker dat ook jij er straks lekker kunt genieten van je zwangerschap en de kleine, en onthoud maar je bent het absoluut waard hoor! :thumup:

6. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Mij hebben ze er ook voor gewaarschuwd bij de intake nadat we mn verleden hebben besproken. Misschien wordt je ook wat rustiger naarmate je verder bent.
    Ga er even met iemand over praten, zodat je lekker kunt gaan genieten.

7. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    nogmaals dank.
    De valeriaan helpt wel iets. denk dat ik dit eerst de kans geef voordat ik eventueel op zoek ga naar een psych of zo.
    Vind het wat moeilijk, maar misschien komt dat wel doordat ik zelf psychologie op een hbo heb gestudeerd.

groetjes,
    krissa

Deel Deze Pagina