Graag alleen reacties van mensen die het vieren. Wil hier geen discussie van maken over het nut van het vieren van Sinterklaas. Maar ik ben heel nieuwsgierig wat jullie ouders/schoonouders en meter en de peter uitgeven aan Sinterklaas voor de kleine. Dus kom maar op (moest het verkeerd staan mag het verplaatst worden )
(Hoeft ook geen discussie!) maar zeg het toch, vindt ons dochtertje nog wat jong om écht pakjesavond te houden. Snapt er toch nog niets van. Ze krijgt van mijn ouders wel 50 euro (zet ik op haar spaarrekening) en van de rest krijgt ze denk ik niets omdat ik ook aangegeven heb dat niet nodig te vinden nu ze nog zo jong is! Het zoontje van mijn zus is 1,5 en krijgt ook 50 euro en zo nog wat kleine dingetjes zoals dvdtjes van 2 euro ofzo. Ook al snapt hij er ook niet veel van, blij is hij wel met de pakjes
Van mijn schoonouders ongeveer 10 per kind en van mijn ouders altijd ondergod voor een heel jaar en een pyama.
Denk dat hier ook de traditie heel anders is. Hier is Sinterklaas echt voor de kinderen dus geen pakjesavond zoals bij jullie. Dus kindje zet het schoentje en de volgende dag staan er cadeautjes rond...
Ze krijgt van mijn ouders veel met kerst en niets met sint omdat ze het nog niet snapt. Van mn schoonouders krijgt ze wat kleine cadeautjes, onder andere kleding. Dit meer omdat ze een ouder nichtje heeft en die het anders raar vind dat de sint wel cadeautjes bij oma en opa heeft gebracht voor haar en niet voor Demi. Als ze het zelf snapt dan krijgt ze van hen ook wat meer met sinterklaas.
van mijn eigen ouders gewoon een klein cadeautje en van mijn schoonouders cadeaus van rond de 40 euro. Ik heb een bumbo stoel gekocht en een muziek piano van fisher price. Van ons krijgt ze geen cadeaus.
dice heeft van ons al een projector gehad van 15 euro en een speeltje voor in de box en youame heeft een dekbed overtrek gehad van dora 17 euro en wat kleine dingetjes van 2 euro in der schoen 5 dec komen opa en oma langs die hadden ook wat gekocht voor de kindjes maar weet niet wat
Die van ons heeft een vtech muziekstoel gehad. Een pinquin van fisher price, een rodeo winnie the pooh. En van mijn ouders een loopstoel en voor 150 aan noppies kleding. En van mijn opa en oma een pyama, een blouse en een shirt. Wij hebben het gister al gevierd.
Mijn schoonmoeder vroeg van de week wat ik vond van het kadootje dat ze gezien had in het boekje. Of ik dat ook leuk vond, anders haalde ze het niet (vond ik erg fijn dat ze dat deed!) . Het bleek een activity center te zijn van V-tech, wat echter ook te bevestigen is op een duwkar zeg maar, dus ze kan er even mee vooruit. 40 euro was het. Ik vond het erg veel! Maar toen ik dat aangaf zei ze ook; dan doe ik het samen met oma en dan heb je tenminste wel 1 speelgoed ding kado, in plaats van veel klein spul. Dus ik ben erg blij mee. Wat ik van m'n ouders krijg voor fae weet ik niet . Nog even geduld hebben. Ik denk wel het 1 en ander van kleertjes/rompertjes etc.
pfff ik geloof dat mijn schoonouders over de 100 euro wel hebben besteed. Ze willen het niet zeggen. En oom en tante willen ook niet zeggen voor hoeveel en andere oma ook niet. Denk dat het allemaal veel zal zijn.
Ana-Lucia krijgt van mijn schoonouders 50 euro en van mijn mams ook. Ik heb het van allebei gekregen begin november, zodat ik kon kopen wat ze wou of wat ik wel leuk vond voor haar! Het ligt nu bij hen thuis en morgen gaan we bij mijn ma Sinterklaas vieren en volgende week gaan we langs bij mijn schoonouders.
Mijn schoonouders leven beiden niet meer, maar van m'n moeder kreeg Jesse 25 euro, waar we zelf wat voor hem moet kopen omdat zij niet wist wat hij nodig had. Ik heb er al een schommel van gekocht voor een tientje en verder zoek ik dan nog een leuk speelgoedje ofzo. We doen bij onze familie altijd lootjes trekken, maar omdat Jesse (en ook nog een ander nichtje) nog zo klein zijn, doet zij dit jaar nog niet mee, en waarschijnlijk volgend jaar ook nog niet. Daarna wordt het natuurlijk wel weer gevierd met alles erop en eraan want dan beseffen de kleintjes het ook.
ik denk dat de kleine leuke dingetjes van oma krijgt, denk in totaal voor ong. 15 euro. Tja, mn ma heeft ook 8 kleinkinderen, dus bedenk me nu dat dat bedrag dit jaar wel wat lager zal liggen. Peter en meter hebben we niet(ja, gas en water meter) maar van de ooms en tantes mis. een kleinigheidje.. (we vieren pakjesavond met zn allen) groetjes,mamaklaas (die doet ong. 20 euro)
Van mijn schoonouders heeft Esmee een leuk geldbedrag gehad en krijgt ze een stapelringen van fisherprice( voor het idee).. Van mijn ouders niets Van ons niets heeft ze in de schoen een fisherprice telefoon gehad.. Vanaf volgend jaar vieren we het echt.
Mogen ze lekker zelf weten Wij hebben iets van 100 uitgegeven, maar ik heb over het hele jaar wat leuke dingen gekocht.
Hier gaan we altijd helemaal los wat Sinterklaas betreft. Elk jaar zeggen we tegen elkaar dat we het wat minder gaan doen, maar uiteindelijk gaan ook wij met zakken vol naar mn ouders en komen met andere zakken weer terug. Alles compleet (met soms een vals) gedicht. Voor sommige misschien overdreven, maar wij genieten er met volle teugen van en deden het ook al voordat er kleinkinderen waren. Mijn (overleden) oma was de grootste sinterklaasfan aller tijden en wij waren haar fan. Bedragen wil ik geeneens noemen maar de economie moet ook draaien we vieren verder geen kerst