Na miskraam weer zwanger, hoe ervaren jullie dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aardbeitje7, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Hey dames,

Ik ben benieuwd hoe jullie het nu ervaren..Ik ben nu na 2 vmk (4w3d/4w5d) weer zwanger en vind het nog steeds eng vooral nu ik de "grens"van de vorige keer over ben. Ook telkens als ik naar de wc ga zit ik echt te turen naar het papiertje of er niks gekleurds opzit. Eergisteren werd ik ineens zonder kwalen wakker en had gelijk het gevoel van het gaat weer mis..maar daarna kwam het weer terug gelukkig (ookal wil dat natuurlijk niks zeggen). Ik voel me zwangerder dan de andere 2 zwangerschappen en het voelt ook beter (ook omdat ik nu echte knaltesten had(wil ook niks zeggen weet ik :)))
    Maar soms denk ik misschien houd mijn lichaam me wel voor de gek en denk ik dat het beter voelt...

Hoe ervaren jullie het?

2. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Heel herkenbaar! Had ik ook in de eerste periode. Werd ook zonder kwalen wakker en dacht ook dat het helemaal mis was. Ik had bij een echo rond 9 weken toendertijd slecht nieuws gehad: MA. Probeer je zoveel mogelijk af te leiden. 1e periode is het moeilijkst en duurde voor mij erg lang.
    Maar gefeliciteerd! En duimen voor een mooie echo! Succes!

3. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Ja de dagen duren echt zooooo lang en elke dag is echt weer een heel wat.. ben blij als ik de 1e echoheb gehad

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik herken het ergens wel. Mijn eerste kindje kwam 7 weken te vroeg door een hogevliesscheur. Tweede zwangerschap kwam mijn dochtertje op tijd. Nu verwachten we ons derde wondertje en ik denk vaak nu voel ik iets...... Het is een soort van vertrouwen dat weg is....maar ik geniet wel! We weten nu dat het terug een meisje is en we zijn volop de kamers aan het bedenken! Ik hoop dat je baby'tje blijft plakken en wens je een mooie echo toe!

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18

Ja ik denk dat het idd het vertrouwen in je lichaam is die je dan kwijt bent.

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier ook zwanger na een MK. Ik vond de periode tot de dag waarop t de eerste keer mis ging het zwaarst. Toen kreeg ik ook nog een bloeding met 6+4, dus toen was de paniek compleet! Gelukkig, zie mijn banner, gaat het tot nu toe allemaal goed!

De stress en zorgen zijn niet helemaal weg natuurlijk, maar de grote angst van het begin ben ik kwijt!

Wat ik van iemand anders las toen... Dat ze het niet eerlijk vond ten opzichte van dit kindje, om er maar vanuit te gaan dat het mis ging. Dit is een nieuwe zwangerschap, een ander kindje! Geef je kindje het voordeel van al je twijfel! Hij/zij verdient het!

Het is niet makkelijk, maar probeer toch met momenten positief te blijven! Hoe je het ook went of keert, er groeit een mensje in je buik! En die verdient onvoorwaardelijke liefde! Het ligt niet in jou macht om aan de situatie iets te veranderen, het gaat goed, of (helaas) niet goed, probeer daar rust in te vinden!

En natuurlijk een dikke proficiat! :D

7. mummy2009

mummy2009 Lid

14 dec 2009
    18
    0
    0
    Hoi,

Hier ook heel herkenbaar. Wij zijn ook weer zwanger na een vroege miskraam, ik was 5,5 week toen het mis ging. De kwaaltjes namen toen wel af ja.
    Lijk me nu wel meer zwanger te voelen, net als bij mijn andere meiden.
    Al zegt dat inderdaad niet alles.
    Maar vanmorgen even in paniek toen de kwaaltjes er even niet meer waren, maar nu zijn ze alweer van de partij.
    Ik probeer positief te blijven, ook al is dat niet makkelijk.
    Het zal zeker nog heel erg spannend zijn, de hele zwangerschap.
    Gefeliciteerd en laten we hopen dat we volgend jaar een gezond kindje mogen krijgen!

8. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het... K kreeg met 6w2dgn een mk.. ben nu weer zwanrr maar heb echt een zs zonder kwalen! Dus ben héél onzeker.. maar we gaan van het positieve goede uit!!!!! =D

9. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Wauw je bent nu al 16 weken zie ik ..geniet ervan en hopelijk straks een mooi wondertje in je armen;)

10. Franky

Franky Lid

15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooo herkenbaar!! Vorig jaar een MA gehad die er met een curettage is uitgehaald. Toen ik 4 mnd daarna een positieve test in mijn handen had, was ik heel blij maar ook bang om blij te zijn. Ik moet ook zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap meteen al het gevoel had dat het niet goed zat, dit heb ik toen ook tegen mijn man gezegd. Nu voelde het anders; niet perse goed maar in ieder geval niet slecht zoals de vorige keer. We waren zo blij toen we met 6,5 week het hartje zagen kloppen!! Mijn vk zei toen dat als het hartje met 9 wk nog zo mooi klopte en het kindje is goed blijven groeien, ik in principe niet meer in dat miskraam gebied zou vallen. Die paar weken duurden zoooo lang en ik ging tig keer per dag naar de wc, niet omdat ik moest maar omdat ik wilde checken of ik niet aan het bloeden was.Bij ongeveer 9 weken, na de echo, kreeg ik ook meer het gevoel van zekerheid en ik hield en hou me nog altijd vast aan hetgeen mijn vk zei: de meeste zwangerschappen gaan goed!!!

Heel veel succes!!!!

11. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Juist je omschrijft het goed, het voeld niet goed maar niet zo slecht als de vorige vmk idd.

12. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en telkens ik naar het toilet ga kijk ik nog geconcentreerd naar het papiertje en zit ik te zoeken achter bloed.. Ik heb ook nog steeds een gevoel dat het vies mis gaat gaan.. Vooral de eerste weken schoot ik bij elke pijn direct in paniek.. dit is nu al een beetje minder al dat ik nog vaak naar spoed ga.. (mijn zwangerschap verloopt nu ook niet vlot maja).. Voor de rest ben ik nog vaak heel droevig om het verlies van ons eerste kindje.. vooral in het begin van deze zwangerschap.. Ik vond het niet juist.. Hij/Zij had er moeten zijn.. nu ben ik blij met de komst van ons meisje... en ergens voel ik me schuldig dat ik eerst zo zat te denken..

13. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Oh sterkte! Wat heel fijn dat je nu zover bent in je zwangerschap soms als ik hoor 9 weken etc dan vind ik dat al zolang (misschien ook omdat ik bij 3w3d wist dat ik zwanger was) en jij bent al 30 weken je hebt bijna een mooie baby in je armen ;)...heerlijk lijkt me dat

Deel Deze Pagina