Even een vraagje, want ik heb echt geen idee waar het door komt. Onze kleine vent sliep tot een paar maanden geleden gewoon lekker door 'snachts. Dus ook papa en mama maakten redelijke nachten, Nou is hij eind december eerst verkouden geworden waardoor hij niet meer door kon slapen. Jullie kunnen je voorstellen dat we superblij waren toen dat over was en wij dachten weer aan normale nachtrust toe te komen, alleen................. nu wordt meneer nog steeds continu wakker. En eerder was het een kwestie van fopje geven en hij sliep weer lekker verder, maar nu moet ik hem echt een hele poos troosten omdat hij moet huilen. Hij is zich in zijn slaap ook continu op zijn buik aan het draaien en wordt daar dan na een uur / 1,5 uur wakker van en gaat dan huilen maar ook als hij zoals vannacht gewoon nog op zijn ruggetje ligt, is het de hele nacht spoken en ongeveer om de 2 uur huilen en moet ik eruit om hem te troosten. Ik ben echt helemaal gebroken en kan zelf overdag m'n ogen amper meer openhouden. Met werk en studie zit bijslapen overdag er helaas ook niet in. Soms haal ik hem eruit en leg hem bij ons, omdat ik gewoon de kracht niet meer heb om weer een halfuur naast zijn bedje te staan. Maar ja, wil hem ook niet laten wennen aan bij ons liggen (bovendien slaapt hij dan vaak ook niet meteen) en daarnaast... dan hoef ik m'n bed niet meer uit maar van slapen komt bij mij ook niet veel omdat meneer ook bij ons in bed continu aan het draaien is en wakker wordt (en ik dus ook). Wordt er eigenlijk een beetje radeloos van. Wie heeft er tips of heeft dit ook gehad en hoe heb je dat dan aangepakt. Ik weet zeker dat er qua gezondheid niks is! Verder is hij ook gewoon supervrolijk en lacht de hele dag. Zouden het dromen zijn? Of is hij daar nog te jong voor? En hoe lang duurt het voordat het dan weer overgaat of is dat geen fase?
Zie dat Saartje27 een soortgelijk probleem heeft. Ga haar topic dus ook goed volgen, alleen is haar zoontje 16 maanden en die van ons bijna 7 maanden... zal dus wel een andere oplossing en oorzaak zijn
Dus........... als jullie alsnog tips hebben voor kleintjes in de leeftijd van mijn kleine man dan houdt ik me aanbevolen!
Ik heb met ons meisje ook meegemaakt dat als zij bv ziek was en dus even uit haar 'ritme' dat dat daarna ook nog even aanhield. En wij hebben daar eigenlijk na 2 dagen afwachten op gerageerd door haar in eerste instantie te troosten bij het slapen gaan. Maar als dat niet hielp, zoals nu bij jouw kleine, en we wisten dat er niets aan de hand was, dan lieten wij haar toch huilen. Dus in eerste instantie naar haar toe, speentje geven en weer weg. Als ze begint te huilen dan na 10 minuutjes steeds even terug om speen te geven en even aai over de bol. Dit steeds herhalen en bij ons heeft dit altijd het gewenste effect gehad. We bleven er dus absoluut niet constant bij om haar te troosten.
Hoi, Doordat je zoontje ziek is geworden is zijn ritme verstoort en dat moet hij nu weer 'aanleren'. Wat dat betreft heeft Suya gelijk, consequent zijn en blijven herhalen. Ik weet niet je dat moet doen met een speentje maar ieder z'n ding. Met 6 maanden zijn ze in staat om verbanden te gaan leggen... misschien dat hij zelfs al een beetje snapt dat hij misschien bij je in bed mag... (weet ik niet zeker hoor). Krijgt je kindje al bijvoeding en hoe gaat dat? Het kan namelijk ook een combinatie zijn van ziek geweest en 'trek'. Oja, kinderen schijnen heel heftig te dromen maar wat jij beschrijft over je kindje schijnt echt heel normaal te zijn bij ziekte en ik denk dus niet dat dromen er iets mee te maken heeft. Probeer consequent te zijn met kort troosten dan ben er (waarschijnlijk) het snelste vanaf. Sterkte! PS: ik gebruik de boeken van Gina Ford. Zij schrijft ook uitgebreid over slaapproblemen na ziekte
Hij krijgt nu sinds hij 6 maanden is bijvoeding en dat gaat heel goed. Honger kan het dus niet zijn lijkt mij want hij krijgt en zijn 4 flesjes (210 + 7) en 'sochtends een zelfgemaakte fruithap en rond 17.30 een half potje olvarit 6 maanden.
Sinds Fae ziek geweest is, is ze snachts ook weer vaker wakker. Ze heeft nu al een paar keer snachts een fles gehad om een uur of 3 (gaaaaaaaaaap) . We zien het maar als bijtanken eventjes. Maar ik ga het weer wel afbouwen. Geen volle flessen dus meer, maar halve en zo langzaamaan minder. Gek genoeg heeft ze gisteravond na haar potje eten (200 gram) om 17.30 , niet meer om een fles gevraagd en heeft ze geslapen tot 6.15 vanochtend... Dus nu had ze ineens weer een fles te weinig eigenlijk. Maar oke.. Geen tips dus, ik hoop dat ze hun ritme snel weer vinden! En ik geef dus eventjes gewoon de fles om weer aan te sterken. Want daarna slaapt ze weer lekker.