sinds een week of 2 slaapt mijn zoontje niet meer door, ik weet hij is nog klein, maar het is erg vermoeiend! hij kan het niet koud hebben denk ik want hij krijgt een romper met lange mouwen een pyjama en een slaapzak aan en dan ligt ie ook nog onder de dekens. hij is wel een beetje verkouden dus misschien kan het daardoor komen.
Misschien honger? En misschien wil hij gewoon bij mama zijn. Bereid je er maar op voor dat er nog vele keren zullen volgen dat je zoontje wakker wordt 's nachts, gewoon om de een of andere reden. Hier sliep meisje met 7 weken door, tot 6 maanden oud geen enkele nacht wakker geweest. Daarna heeft het denk ik wel 10 maanden geduurd voordat ze weer doorsliep, bijna elke nacht was er wel iets. Nu sinds een maand of 2 gaat het (soms niet maar over het algemeen) weer goed met slapen. Dat is niet zo leuk maar hoort er nu eenmaal bij.
Hoort er inderdaad bij, Chloé sliep vanaf 2 maanden goed door tot 2 weken geleden, nu is ze snachts geregeld wakker! Denk dat je er maar een beetje aan moet wennen
weet ook wel dat het er bij hoort, maar het is best vermoeiend. ik ga nu ook maar weer s'middags even liggen! hij heeft wel honger s'nachts want als ik hem een fles geef drinkt ie die zo leeg en als ie geen honger heeft weet ik dat ook gelijk. misschien 18 weken sprongetje? hij is natuurlijk 4 maanden.
Sprongetjes komen en gaan inderdaad, hier heeft Chloé volgens mij last van tandjes want ineens drinkt ze de laatste fles niet meer! Ook weer zo'n fase waar je dan ff doorheen moet, heb wel voor de zekerheid het cb gebeld en die bellen hopelijk snel terug. Succes meid.
Ik herken het ook. Mijn dochter sliep ook de eerste 5 maanden heerlijk door. Daarna begon het spoken 's nachts. Dit heeft geduurd totdat ze anderhalf was. Nu slaapt ze goed. Maar helaas is ze ook deze week weer aan het spoken. Hopelijk doet onze jongste dochter het anders. Maar we zijn er nu op voorbereid wat het is. Moet wel zeggen dat mijn oudste dochter erg veel verkouden is geweest. En inderdaad ook graag bij haar papa en mama is. Ook haar hebben we regelmatig 's nachts de fles gegeven, dat hielp haar om weer in slaap te vallen. We hebben nooit last gehad van gewenning. En als ze het nodig heeft slaapt ze tussen ons in. Dit komt echt niet dagelijks voor, maar we maken hier geen probleem van. Helemaal niet omdat wij dan tenminste ook aan onze slaap toe komen. gr Suzanne
ik geef hem ook maar gewoon een flesje s'nachts daarna slaapt ie weer lekker verder, en dan kan ik ook weer slapen. het hoort er allemaal bij maar het is voor mij de eerste dus dan ben je een beetje onzeker afentoe.
Je hebt in ieder geval een normale baby En het is slopend, ik heb ook een periode van 6-10 keer per nacht eruit gehad, nu weer een week doorgeslapen en vannacht was het weer pet. Maar mijn zoontje van 2 heeft af en toe ook weleens een weekje dat ie 2-3 keer per nacht huilt. Kiezen, buikpijn,verkouden, dromen etc.Ja dan ga je er toch naar toe. Dus de komende jaren zal je er nog regelmatig nachtelijke wandelingetjes maken, ook al slapen ze over het algemeen door. Enne overdag een middagtukje meedoen met je zoontje is helemaal goed toch? Ik wou dat ik dat hier af en toe nog kon .
Weet zo ook even niet waar het aan kan liggen, maar ik begrijp je onzekerheid..heb ik zelf ook met de eerste Hopelijk slaapt hij snel weer lekker door en kom jij ook aan je rust toe. Groetjes!
ik ga zolang hij s'nachts wakker word s'middags gewoon liggen, gelukkig kan het want ik blijf thuis voor hem! en als hij slaapt ga ik ook slapen of iniedergeval lekker liggen. hij is op het moment wel verkouden en er komt een tandje door, dus daar zal ie ook wel last van hebben. las in het oei ik groei boek over het sprongetje in deze periode en dat kwam ook wel overeen. het zal wel weer overgaan.
ooh sorry omdat eronderstond. 1 maand en een wek oud, vandaar. maar ook 4 maanden is een sprong. ik zit er momenteel ook middenin. deze sprong kan al beginnen bij 14 weken en duurt tot week 20/22 ze leren momenteel veel en ontvangen veel prikkels. daardoor worden ze aanhankelijker. willen veel geknuffeld worden. worden huilerig. slapen en eten slechter. bij mij momenteel ook. de ene nacht wordt hij elk uur wakker en de andere nacht om 5:00. Hij wil dan alleen even vastgehouden worden en dan gaat hij weer terug naar bed. Na 5:00 wil hij niet meer terug en wil hij bij ons in bed liggen, dan is het wel goed en slaapt hij gewoon weer. Bij mij heeft hij geen honger, maar kan best zijn dat jouw kleintje wel een beetje wil drinken. je zal zien dat dit weer over gaat en ze ineens veel meer kan dan dat ze deed
staat ook nog 4 maanden voor, maargoed ik heb het oei ik groei boek even gelezen voor deze periode en het klopt wel denk ik.
ik wil niet heel negatief doen. maar na de 4 maanden sprong is er hier niet meer doorgeslapen tot 14 maanden
Hier begon het ook bij de 4mnd.. Elk uur was hij wakker, dag én nacht! Ik wil je niet afschrikken maar hier heeft het tot hij 1.5 jaar was geduurd en zelfs nu (bijna 2) slaapt hij nog lang niet altijd door..
Haha, daar kan ik bij aansluiten: vanaf 4 maanden was het over met de goeie nachten, (was hier 1 keer per nacht eruit voor een voeding), en pas dit weekend heeft ze voor het eerst een paar nachten helemaal doorgeslapen. Nu weer even niet, dus we zijn er nog steeds niet!