omdat mn melk niet wil toeschieten tijdens het kolven, wil ik op een gegeven moment wel de neusspray overwegen. wat zijn julie ervaringen. - hoe lang heb je het gebruikt? - heb je het de hele borstvoedingsperiode gebruikt of schoot de melk op een gegeven moment zelf weer toe?
Helaas geen goed nieuws, want bij mij hielp het geen bal. Mijn melk schoot wel toe maar ik kreeg maar 1 tsr en kolfde dus veel te weinig. Omdat ik 4 dagen per week werk ben ik er dus uiteindelijk ook mee opgehouden. Ik was diep teleurgesteld, had verhalen gelezen van vrouwen bij wie het eruit brulde na oxitocine en ik ben er niet een van
Wat jammer, Juul. Ik heb er wel goede ervaringen mee en heb het van vier maanden tot een jaar gebruikt. Zonder spray kon ik echt niet kolven (zelfs niet als ik op knappen stond) en ik heb het de hele kolfperiode gebruikt.
Hier merkte ik helaas ook geen verschil. Wat bij mij helpte om mijn kolfhoeveelheud op te hogen was vooral acceptatie (is het allemaal op dan maar kv). Ik ging toen op een gegeven moment meer kolven, nog steeds geen hele voedingen maar toch een acceptabele hoeveelheid. Nu drinkt hij 2 voedingen bij de oppas en hiervoor kolf ik 3 keer op mijn werk.
ik heb het ook gebruikt en toevallig net n nieuwe gevraagdbij de HA , ik kan nl niet kolven zonder die spray , ook al heb ik stuwing en 10 andere kolven geprobeerd . afgelopen zaterdag moest ik heel vroeg de deur uit (5:30 pfff) en heb toen geen voeding gegeven aan mn dochter , gekolfd om 9:00 en opbrengst was 40cc terwijl Ise om 22:00 vorige avond voor t laatst gedronken had dramatisch dus bij mijwerkt het dus wel maar is denk ik voor iedereen anders
Ik kon, als ik de tijd kon nemen, meestal best goed kolven. Alleen soms lukte het niet goed en dan ging ik toch wat tijdsdruk voelen en t werkte toch ook weer averechts. Dus ben ik de apray gaan gebruiken. Die werkte op zich wel goed, maar ik merkte wel dat ik hem na een tijdje elke keer nodig had. Dus terwijl het voorheen soms goed ging en soms minder, ging het na een tijdje altijd minder goed als ik de spray niet gebruikte. Dus ik raakte er wel soort van afhankelijk van. Je moet de spray trouwens TOT het eerste gebruik koel bewaren. Dat wist ik jammer genoeg niet, dus ik kreeg het zo mee van de apotheek en heb het eerst een halve dag in de auto laten liggen. Hadden we wel even kunnen zeggen, vind ik. Maar goed, dan is de volgende 'patiënt' vast gewaarschuwd. Recht naar huis als je bij de apotheek bent geweest, of een koeltasje mee.
voor het kolven altijd nodig gehad( in totaal 3/4 mnd) nu gaat het nog, maar soms duurt het al weer erg lang, dus heb weer zo'n flesje besteld...
owwwww... ik wilde gaan zeggen: "bij mij werkt dat spul ook niet", maar ik heb het ook niet zo zorgvuldig koel gehouden. (nog even shoppen na bezoekje aan de apotheek) Staat wel op het doosje, maar ik dacht: dat komt niet zo precies. Zou dat de werking zo sterk kunnen hebben aantasten?
Ja dat kan. Zeker met 37 graden De werking vermindert ook na een week of vier dacht ik, dan is de houdbaarheid bijna voorbij.
De spray zorgt dat je melk sneller komt, het zorgt niet voor meer melk. Dus als je met spray 1 tsr krijgt en niet voldoende kolft, dan ligt dan niet aan de spray, dan betekent dat simpelweg dat je gewoon vaker moet kolven. Er komt namelijk nooit eer uit dan er in zit, en de ene borst heeft nou eenmaal een hogere opslagcapaciteit als de andere. Daarom kolft de ene vrouw 50cc per borst en de andere 150cc.
Ik was ook vaak tijden bezig met kolven.. kreeg het er wel uit maar moest tussendoor vaak het tsr weer opwekken.. Wat tijden duurde.. aaien, kriebelen, schudden, masseren! Nou had een vriendin waarbij de bv mislukt was(kleine van 6w) een nieuw flesje staan.. ik had het er met haar over dak volgende week weer moet werken en dan kolven onder stress.. word vast niks! :x Dus dat flesje gekregen van haar.. heb het nu 2x gebruikt en OMG.. ben gewoon een keer zo snel klaar nu! Voelt ook niet alsof het er uit word getrokken nu.. wat eerst wel zo voelde! Dus.. eigen ha nu gebeld voor een receptje...