Virussen op het KDV.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertje, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri gaat sinds december 3 middagen naar het kinderdagverblijf, nou valt het mij op dat er om de haverklap van alles heerst daar de laatste tijd.

Zesde ziekte
    Waterpokken
    Buikgriep
    Rotan virus
    en ga zo maar door, het vervelende is dat youri al vanaf december iedere keer wat heeft en ik al een aantal keer heb af moeten bellen omdat onze kleine man weer ziek was.

Mijn vraag, is het normaal bij een kdv dat er zo vaak van alles heerst, maken jullie dit ook mee? Ik heb nl geen idee of dit normaal is :(

2. Waar kinderen zijn heersen virussen. Dat is niet te voorkomen. Ik merk het op school ook. Gelukkig is het op het KDV zo dat als kinderen echt ziek zijn dat ze niet mogen komen. Ter bescherming van de andere kinderen en ter bescherming van het kind dat ziek is. Maar je kan het niet voorkomen helaas. Iedereen steekt iedereen aan en zo kwakkel je vaak de wintermaanden door. Heel vervelend, maar het is vaak niet anders.

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja dat klopt, er zijn zoveel kinderen en alle kinderen dragen wel wat bij zich, en tja als dat besmettelijk is dat gauw gebeurd want j ebent al besmettelijk voor je zelf merkt dat je ziek bent.

4. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn zoontje is ook altijd verkouden na een bezoekje aan het KDV. Het heeft niet alleen te maken met zijn weerstand maar ook met de vorm van zijn holtes (neusholtes, etc.) Het ene kindje is daardoor meer een neus, oren kindje dan een ander.
    Mijn zwager heeft nooit waterpokken gehad. Hij heeft het alsnog op zijn 33e gekregen, en had er erg veel last van.
    Het is dus eigenlijk ook wel goed dat ze bv. waterpokken krijgen op jonge leeftijd.
    Het blijft natuurlijk vervelend een ziek kind. Mijn zoontje is dat ook geregeld. Het vreet ook best wel energie van hem.

5. Eén voordeel: ze bouwen een goed imuunsysteem op. Anders worden ze steeds ziek als ze naar school gaan. Dat zie je veel bij kinderen die niet naar de creche of kdv zijn geweest.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik dacht dat kindjes het ook alleen op KDV kregen
    maar youame is vorige week geveld met 6e ziekte en spruw
    hoe ze het heeft gekregen weet ik niet maar ze gaat niet naar een KDV en is al 3 weken niet bij neefjes/nictjes in de buurt geweest

7. Een virus loop je makkelijk op en kan weken in je systeem zitten voor het er echt uitkomt.

8. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ben blij om te horen dat het gewoon zo is en dat je er weinig aan kan doen!

9. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    HOi, ik werk zelf op kdv en (helaas) is het heel normaal. Zoveel kinderen bij elkaar, kan niet anders dan dat er virussen rond zwerven.
    De een is er ook vatbaarder voor als de ander.
    Vaak zijn het wel periodes dat er van alles heerst, kan best zijn dat het zometeen weer (even )min of meer virus vrij is.

Deel Deze Pagina