Mijn meis is nu sinds een week rustig aan aan het tijgeren geslagen. Maar echt graag doet ze het niet naar mijn idee. Ze gaat lang niet heel de kamer door en pakt liever iets wat dichtbij ligt dan iets wat ver weg ligt....beetje lui? Nu vraag ik mij af wanneer ze wat nieuwsgieriger gaat worden voor haar omgeving en gaat kruipen? ze trekt wel soms de knietjes onderzich maar verder dus niets noppes nada. ze is trouwens 9 maanden nu.
bij de een al vroeg en bij mijn vriendin haar kleine met 11 maanden. Tja is maar net wat je kindje kiest om te leren.
Ze doen alles op hun eigen tempo Iris heeft altijd billengeschoven en is met 15 maanden in 1 week toch maar gaan kruipen en toen ook gelijk gaan lopen....
Mijn dochter is ook gaan billenschuiven met 10 maanden en 2 maanden later pas, vanaf haar 1e verjaardag ging ze kruipen.
Hoi, onze dochter schoof met 6 maanden op haar buik, eerst ook korte stukjes hoor! Na paar weken ging ze ontdekken dat ze het hele huis door kon gaan. En kruipen doet ze niet. Ze is nu 9 maanden en trekt wel geregeld op haar knieen maar als ze dan vooruit wil dan laat ze zich op haar buik vallen. Ze gaat t vast wel ontdekken, eerst kleine stukjes en dan vast verder, of misschien gaat ze nu eerst iets anders ontdekken? Groetjes, Sas
Onze zoon tijgert nu alweer een maand denk ik. Misschien iets langer. Ook bij hij trok wel eens een knietje onder zich, maar kruipen ho maar. Hij ging wel iedere keer iets sneller tijgeren. Nu is hij inmiddels 10 maanden en kruipen doet hij nog niet, maar ik denk ook dat hij dat niet eens gaat doen. Hij tijgert als de snelste. Als ik ff een deur door wil, of iets uit de trapkast wil pakken, of ff snel de vaatwasser wil in of uitruimen, dan is hij er als de kippen bij. Wat is hij ongelooflijk snel geworden zeg. Hij trekt zich nu ook zo'n 2 weken overal aan op. Hij staat en doet ook met behulp van het keukenopstapje pasjes zetten. Helemaal zelf. (Net als kinderen leren schaatsen met behulp van een stoel). Ieder kind doet het weer anders. Geen kind groei op de precies dezelfde manier op. Elk kind is een individu en bepaald zelf waar hij of zij klaar voor is, of gewoon leuk vind of interessant. Nogmaals. Ik denk dat mijn zoon het kruipen laat voor wat het is en straks gewoon gaat lopen. Heb geduld het komt vanzelf. Er is niets mis met je baby.
ieder kind zijn eigen tempo toch? Ik denk niet dat ze laat of lui is ofzo. En je aan de andere kant; ook wel lekker rustig natuurlijk, hoef je niet de hele tijd achter haar aan door heel het huis .
O, hier echt wel een dikke maand op haar buik geschoven, vooral achteruit. En sinds verleden week opeens het echte kruipen ontdekt en nu gaat ze als een speer. Daarvoor zat ze dus ook echt al twee maanden denk ik op handen en knieen te wiebelen.... Is dus bij ieder kindje heel verschillend. Nu gaat het opeens ook echt hard: optrekken en op handen en voeten staan is d'r nieuwe hobby sinds dit weekend
die van mij is ook 9 maanden en kruipt ook nog niet tijgeren doet ze wel. ze pakt ook dingen die dichtbij liggen. ze schuift naar voren zet zich af met de voetjes en dan met de handjes trekt ze zich naar voren. kruipen zal dan binnen kort ook wel komen denk ik. groetjes.
Mijn zoontje tijgerde met 5 maanden, kroop met 6,5 maand. Geniet er nog maar even van. Hoewel ik die ontwikkelingen heel leuk vind, heb ik geen seconde meer rust, want als ik maar een sec. niet oplet, zit hij achter de bank of bij de tv waar hij niet mag komen. Haha
Onze eerste dochter deed alles in 1 week toen ze 8,5 maand was. Kruipen, zelfstandig zitten en gaan staan. Echt tijgeren heeft ze nooit gedaan. Met 1 jaar en 1 week liep ze.
Dominique heeft nooit gekropen, alleen billengeschoven. Dean begon met billenschuiven rond de acht maanden en sinds afgelopen week kruipt hij ook ( als het hem uitkomt ) Dus hij wisselt het af! Maar ook sinds kort dus.