Ineens niet meer eten?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door happyglow, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Onze jongste is vandaag precies 8 maandjes oud en heeft altijd goed gedronken en gegeten. Fruithap ging erin, groentehap ging erin. Of het nu een potje was of vers gemaakt maakte haar niets uit. Flessen gingen ook gewoon op.

En nu sinds 2 weken eigenlijk niet meer en ik weet niet wat het is. De flessen gaan niet op, ongeveer 100 ml maximaal en de rest krijg ik er niet in. Ook de fruithap vers of een olvarit potje gaat er niet meer in en dit geldt dus ook voor het avondeten...

Ik heb dit met mijn andere 2 kids nooit gehad, die vraten eerder de oren van mn kop en aten nog meer dan ikzelf at... Hoort dit bij een fase die mijn 2 andere overgeslagen hebben?

Ze heeft nu 2 tandjes aan de onderkant die al een tijdje door zijn en de bovenkant is nu met veel moeite eindelijk doorgekomen (sinds een dag of 4 nu) en ik hoopte eigenlijk dat daarmee haar eetprobleem opgelost zou zijn maar nu is het nog steeds hetzelfde...

Iemand enig idee?

Zelf heb ik al pap geprobeerd en verschillende soorten fruit en avondeten maar niets werkt. Al eet ze verse pasta met 4 kazen wel goed maar nog steeds geen hele portie... de eerste paar hapjes gaan er gulzig in en daarna stopt ze.

Ze heeft trouwens ook geen echte honger heb ik het idee... Ze vind het zelf wel oke dus ik heb ook niet echt mijn best gedaan om het erin te krijgen. Ze laat duidelijk merken dat ze gewoon echt niet meer hoeft.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Misschien handig om haar schema erbij te vermelden met wat ze nu binnen krijgt:

7:30 100 ml melk
    - slapen
    10:30 1/4 fruitpotje of ongeveer 50 gram verse fruithap
    12:30 1/2 broodje met boter zonder korst + 50 a 100 ml melk
    15:00 nog maar wat fruithap proberen maar vaak krijg ik er niets in
    17:00 avond eten 1/2 potje of 100 gram vers eten

19:00 150 ml melk

en dan slaapt ze keurig de hele nacht op daarna...

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Krijgt ze tandjes? Veel kinderen hebben periodes van weinig/niets eten. Mijn dochter heeft het nu nog, en zo opeens slaat het weer om en eet ze als een dijkwerker.

Zolang ze vrolijk is, goed speelt en slaapt en voldoende drinkt loopt het wel los.

5. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Is hier nu ook zo!
    Normaal gesproken eet ze als een bouwvakker, maar nu veel minder.
    Ook hier komen er tandjes aan, maar het warme weer van de afgelopen dagen kan ook meespelen.
    Ik heb geen idee of tips, maar hier al een paar keer gehad en op een gegeven moment at ze weer super!

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Misschien het warme weer? Mijn dochter eet nu ook minder door het warme weer.

Deel Deze Pagina