Ineens niet meer kunnen drinken? (22 maanden)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linda86, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb even jullie hulp nodig.

ZL (bijna 22 maanden) krijgt nog steeds bv en geniet daar ook echt van (net als ik), maar sinds 2 dagen lijkt het alsof hij ineens niet meer kan drinken. Hij neemt dan m'n tepel in z'n mond en doet vervolgens helemaal niks. Hij sluit z'n mond ook niet goed, hij zit/ligt maar wat te wachten lijkt het. En na een minuut (of een paar minuten) stopt 'ie en zegt 'ie: "bah". Maargoed, er kan niks "bah" zijn, want er is dus nog niks uitgekomen. Hij zegt ook wel eens "op", zonder eerst te drinken, maar mijn melk is ook niet op, want ik kolf er (met de hand) nog heel wat uit als 't nodig is.

Ik dacht eerst dat 't aan de zwangerschap lag (ben nu 21 weken zwanger), dat het misschien anders smaakt of dat het veel minder is, maar dan zou hij dus wel gewoon kunnen proberen te drinken en dat doet 'ie niet. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat het aan z'n tandjes ligt (z'n hoektandjes zijn allevier tegelijk aan 't doorkomen en daar heeft 'ie heel veel last van). Zou dat kunnen? Iemand die het herkent of iets soortgelijks heeft meegemaakt? Iemand tips, wat ik zou kunnen proberen om 'm weer te laten drinken?

Of zou die er misschien gewoon helemaal klaar mee zijn? (Pff, hoop 't niet zeg!)

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

vervelend zeg..
    het schijnt dat de hoektanden het pijnlijkst zijn als ze doorkomen.
    dus ik denk dat het heel goed mogelijk is dat hij daardoor niet wil drinken.
    mijn zoontje had toen zijn boventanden doorkwamen ook een tijdje slecht gedronken. soms idd niet eens toehappen maar huilen.
    uit de fles wou ie wel maar misschien dat het zuigen vooral voor de tsr veel meer pijn doet aan de tandjes.
    sterkte en ik hoop dat hij gauw weer wil drinken!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben ook van plan lang te voeden (heb geen einddoel ofzo) maar het komt zoals het komt. Mijn zoontje is nu bijna 1 en drinkt nog 3x op een dag. Vorige week was hij zo druk met lopen en hij eet ook erg veel nu en had hij maar 2x zin. Ik hoop dat ik natuurlijk af kan bouwen, op geleide van mijn kind, dat hij er op gegeven moment zelf genoeg van heeft.

"Bah" en "Op" en niet meer drinken, maar alleen de tepel in de mond nemen, zouden voor mij dat soort signalen zijn.

Het lijkt mij veel makkelijker te stoppen als het kind dat wil dan te stoppen omdat jij dat wil en het kind nog wil drinken bij je.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Madelon: dankje! 't Kan dus wel aan de tandjes liggen, dat is fijn! Dan zullen we maar afwachten of 'ie binnenkort wel weer gewoon gaat drinken.

@ Zogelukkig: Jij ook bedankt voor je reactie! Stoppen omdat je kindje dat wil lijkt mij ook het beste, maar ik heb niet 't idee dat Milan echt wil stoppen met drinken. Hij zegt wel "bah" en "op", maar hij geeft zelf steeds aan dat 'ie wil drinken (shirt naar beneden/boven trekken, tietie-tietie roepen, etc.) Het is niet zo dat ik 'm dwing ofzo hoor ;). Als hij er klaar mee is, vind ik dat prima, 't stoppen moet er toch een keer van komen. Maar 't lijkt mij niet dat 'ie er dan nog wel zelf om blijft vragen (en er vervolgens dus niets mee doet).

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Nog even een kleine update:
    Z'n hoektandjes zijn inmiddels allemaal een stukje doorgekomen en meneertje is weer gaan drinken! :) Ik merk alleen wel dat 'ie er nog heel veel last van heeft, want soms bijt 'ie me ineens heel hard (dat doet 'ie vooral in z'n slaap). Maargoed, het "probleem" is dus opgelost! Jeej!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Joepie! Super dat ie weer lekker drinkt!

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Super! Wat fijn!

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hee dat is goed nieuws!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wauw gelukkig! Tanden krijgen kunnen ze echt last van hebben!

Deel Deze Pagina