Morgen is de kraamzorg voor het laatst en ik zit een beetje in over hoe ik het met twee kids moet doen straks. Dus heb een paar vraagjes over hoe jullie sommige dingen doen of zouden doen. Zoals: wat doe ik met Martijn als ik aan het voeden ben..in de box,in z'n stoeltje voor de tv? Hoe doe ik het als ik aan het voeden ben en Martijn word wakker. Hoe warmen jullie afgekolfde melk op? Wat doen jullie als jullie kids tegelijk wakker worden s'ochtends? Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Groetjes nien
Hoi, Het duurt vaak wel even voor je weer in je ritme bent. Maar maak je maar geen zorgen hoor, veel moeders zien een beetje op tegen die eerste dagen nadat de kraamhulp weg is. Je vind zelf je weg wel weer. Misschien moet je gewoon even kijken hoe het loopt. En écht binnen no time ben je weer net zo handig met voeden als bij de eerste en kun je als het moet best even opstaan om naar je andere kindje te lopen. Mijn oudste was ook ongeveer van dezelfde leeftijd als die van jou en ik deed haar soms in de box of idd kinderstoel. Soms liet ik r gewoon rondlopen en deed af en toe maar een oogje dicht omdat je gewoon even geen tijd hebt. Af en toe kun je ook je baby even laten wachten omdat je bezig bent met je oudste. Als je er iig altijd voor zorgt dat ze zich ergens veilig bevinden geeft dat al rust om even af te maken waar je mee bezig was. Over het opwarmen van afgekolfde melk bestaan verschillende adviezen. Ik deed het gewoon in de magnetron. Succes iig.
Hey, Mijn oudste is een beetje ouder (05-01-2007) en die kon ik gewoon even voorlezen, of idd even een filmpje aan tijdens het voeden, of hij ging zelf even spelen... Als hij wakker wordt zou ik aankijken of hij even kan wachten en anders na de eerste borst even pauzeren... Afgekolfde melk in de opwarmer. Bij gelijktijdig wakker worden, eerst de één dan meteen de ander uit bed, lekker wakker worden met zn allen op het grote bed. Je zult gewoon even wat tijd moeten nemen om een nieuw ritme aan te wennen, maar dan komt het al snel goed. Succes en (wijze raad); probeer alles heel relaxt te zien, zet jezelf op stand 'zen', vooral op de momenten dat alles even in het honderd lijkt te lopen, je zult zien dat het dan al snel voorbij is!!
Je doet wat jijzelf het prettigst vindt. Ik liet Arend meestal gewoon spelen in de kamer waar ik aan het voeden was. Wij hebben een traphekje tussen de woonkamer en de keuken, zo kon hij in ieder geval geen streken gaan uithalen in de keuken! Een kennis van mij zette haar oudere kind wel eens in de kinderstoel met speelgoed tijdens het voeden. Soms moest ik Ben voeden tijdens het middageten. Nou dan at Arend zijn brood op en zat ik op een keukenstoel ernaast te voeden. 's Morgens was/is papa altijd tot een uur of 9 thuis, dus dan is er nooit een lastige situatie. Als ik aan het voeden was en Arend werd wakker (had eerst nog 2 slaapjes) dan moest hij even wachten, niks aan te doen. Gelukkig was Ben altijd snel klaar met drinken! Een tip van mijn verloskundige: Je oudste heeft al een ritme, je jongste nog niet, het is daarom beter om het ritme van je oudste te handhaven en de jongste moet zich dan maar aanpassen. Nu voed ik overdag bijna niet meer, alleen als het zo eens uitkomt. Voor het slapen gaan nog wel en dan nog 's avonds en 's nachts. Succes!
Als eerst gefeliciteerd met de geboorte van de kleine. - Wat doe ik met Martijn als ik aan het voeden ben..in de box,in z'n stoeltje voor de tv? In de box dat zou kunnen wanneer hij daar gewoon nog lekker speelt, je kan er dan zelf bijv naast gaan zitten en voeden. In de stoel of naast je op de bank voor de televisie zou ook kunnen idd. Verder zou je hem gewoon lekker kunnen laten spelen om je heen, met gewoon wat speelgoed op de grond, neem aan dat ie dat wel vaker doet? - Hoe doe ik het als ik aan het voeden ben en Martijn word wakker. Dan kan je gewoon met de kleine aan de borst naar de oudste lopen. Wanneer je lopen tijdens het voeden nog niet onder de knie hebt, zou je hem heel even kunnen laten wachten voor zolang hij dat goed vind, dus zolang hij rustig blijft kletsen in bed. Wanneer hij er echt uit wil, en je kan (nog) niet lopen tijdens het voeden zou ik de kleine gewoon even losmaken, oudste uit bed halen en mee naar beneden, kleine weer verder laten drinken. - Hoe warmen jullie afgekolfde melk op? In een bakje met warm water, duurt ong 8 - 10 minuten voor het flesje warm is. Niet in heet water overigens. En af en toe wat omzwenken. - Wat doen jullie als jullie kids tegelijk wakker worden s'ochtends? Even inventariseren wie er heel eventjes kan wachten ! Degene die even kan wachten heel even laten wachten en de ander bij je nemen. Vervolgens de ander ook nemen. En dan mocht de jongste willen drinken gaan laten drinken. Evt de oudste meteen ook ontbijt geven, dan kan hij eten en jij bij hem zitten met de kleine en laten drinken. Mochten ze beide niet kunnen wachten dan zou ik eerst de jongste pakken en tegen de oudste praten. De oudste begrijpt immers al iets meer dan de jongste en de jongste is veelal al tevreden met enkel wat warmte van het vasthouden. Vervolgens zou ik dan dus naar de oudste gaan. Maar tegelijk is hier vrijwel nooit voorgekomen, soms smorgens maar dan waren we samen, dan gingen we met zn allen in 1 bed ik de jongste aan de borst en de oudste twee daar haalde papa een fles kv voor en dan kroop hij er ook weer bij ! Heb je hier iets aan? Liefs, Hanneke!
Haha, zo heb je geen antwoorden en zo heb je er een hele berg ! Zit even een bericht te typen en ondertussen doen er dat nog een aantal !
Dank jullie wel voor jullie reactie's. Bij Martijn is de borstvoeding niet gelukt (heel verhaal) en nu gaat het ook moeizaam,wel beter dan bij Martijn maar ik ben nog volop aan het oefenen met emma. Dus we doen heel lang over een voeding en ze drinkt nog niet alle voedingen aan de borst en na de borst is ze nog niet tevreden,ik heb hulp van een lactatiekundige maar het loopt dus nog niet zoals het 'hoort'. Dus Martijn daar dan bij is heel vermoeiend.. En Martijn loopt nog niet, dus dat is ook zwaar. Gister zat ik er helemaal doorheen,nu ook weer eerlijk gezegd. Ik ben al vanaf half zeven bezig met voeden,pink geven,wiegen en dan ook nog Martijn erbij rondkruipend,gister stond ik echt op het punt van stoppen. Hopelijk slaapt Emma zo want ze is al vanaf zes uur wakker met een kort slaapje van een kwartier er tussendoor. Sorry voor mijn klaagverhaal maar het is fijn om het even kwijt te zijn.