He meiden, Wat doen jullie als jullie bij anderen gaan eten en je nog geheim wilt houden dat je zwanger bent? Ik ben namelijk dol op bijvoorbeeld gerookte zalm, biefstuk die nog rood is en garnalen. Dat weten ook veel mensen. In ieder geval weten ze dat ik alles lust. Als er nu ineens biefstuk of iets wordt geserveerd, hoe kan ik hier dan onderuit komen? Doorbakken biefstuk vind ik niet te pruimen. Of rauwe groenten waarbij ik mijn twijfels heb of deze wel gewassen zijn (sommige koks die ik ken vertrouw ik daar echt niet op). x
Vraag van tevoren wat je gaat eten, en zeg anders dat je gisteren al biefstuk hebt gehad en thuis is natuurlijk ook heel gezellig. Of zeg: zal ik meehelpen koken? *blij hoofd trekken* en dan vervolgens kiezen wat je wel mag
Hey, vervelend he...... en vanaf je nee tegen een glaasje alcohol zegt krijg je meteen de vraag...... Nog een vraagje: is gerookte zalm verboden? Heb het nog niet gegeten deze zwangerschap maar ik heb het wel in huis voor dit weekend! xxx
Gerookte zal mag je alleen niet als het vacuum verpakt is. Garnalen kan je ook gewoon eten en de risico's van ongewassen maar wel gekookte groenten zijn nul. Het gaat om ongewassen rauwkost..
garnalen mag je eten zalm alleen van de visboer ik ging nergens anders eten de eerste drie mnd daarna dus wel
Ow, ik dacht dat garnalen ook niet mochten (schaal- en schelpdieren). Dat scheelt weer. Ik hou van garnalen Ik heb 1 eetafspraak staan, maar ga dan maar inderdaad het bij anderen eten uitstellen tot na de bekendmaking.
Mensen hebben het echt niet per se snel door. Wij hadden een etentje bij vrienden thuis, die zelf een kleintje hadden en dus nog wel wisten wat wel en niet mag in zwangerschap. Zie ik dat ze in de keuken bezig zijn met carpaccio. Ik ben naar de vrouw des huizes gelopen en heb haar gezegd: sorry, het ziet er heerlijk uit, maar ik eet geen rauw vlees. Ze heeft gewoon iets anders voor me gemaakt en dat was dat. Ik dacht nog: ze zal wel zo discreet zijn om er verder geen heisa van te maken. Bleek zelfs toen we 2 mnd later vertelden dat ik zwanger was, dat zij toen niets door had gehad. Ze dacht dat ik gewoon geen rauw vlees at. Ik zou gewoon bij ze gaan eten, en als er iets wordt klaargemaakt wat je echt niet wilt eten dan neem je degene die over het eten gaat in vertrouwen.
Wat betreft de alcohol: zeg dat je een blaasontsteking oid hebt en dat je aan een antibiotica kuurtje zit. Verklaart waarom je geen alcohol drinkt en maakt het ook geloofwaardiger als je opeens "niet zo'n trek hebt" in dingen die je normaal best lekker vind, omdat je bijv. een beetje misselijk bent van de antibiotica ofzo. Niet helemaal eerlijk en natuurlijk geen drie maanden vol te houden, maar voor een keertje werkt het prima!
Haha dat zijn lastige dingen. Ik ging bij mijn ouders eten die avond dat we de eerste test hadden gedaan. Mijn nicht was er ook. Maar omdat de test nog een beetje twijfelachtig was en wij het eerlijk gezegd niet durfden te geloven, besloten we eerst nog een keer te testen voor we het de ouders zouden vertellen. Maar ja we gingen gourmetten en wilde dus zekerheidshalve geen biefstuk eten, omdat ik ook van medium gebakken biefstuk houd en geen gebakken schoenzool moet. Ik heb die avond geen biefstuk gegeten, maar iedereen daar wist hoe dol ik daar op ben. Het is mijn ouders niet opgevallen en mijn nicht ook niet. De enige die wat door had was mijn broer (lichamelijk gehandicapt). Die vroeg toen ik alleen met hem was of ik ziek was ouzo. Heb hem in vertrouwen genomen, hij houdt toch zijn mond wel.