Hoi allemaal, Afgelopen dinsdag heb ik gehoord dat ik 5 weken zwanger ben. Diezelfde dag had ik wat bloedverlies. Nu heb ik dus twee dagen tampons gebruik, maar kom er nu achter dat dit eigenlijk niet mag. Hoe erg is dit? Is de kans op een miskraam nu groter? Nu ik maandverband gebruik heb ik nauwelijks nog bloedverlies. Ik hoop dat iemand mij van mijn onzekerheid af kan helpen.
hoi millie33 paar weken terug eind april heb ik n miskraam gehad en me vk zei tegen me dat ik absoluut geen tampons moest gebruiken zo kon alles dr goed uitvloeien. ik weet niet of het een miskraam vergroot als je n tampon gebruikt tijdens bloedverlies en zwangerschap als ik jou was zou ik het navragen bij je vk die heeft dr immers voor geleerd veel succes iig groetjes
Maak je geen zorgen: tampons verhogen het risico op infectie een klein beetje, maar je baarmoedermond is afgesloten met een prop, dus die kans is niet zo groot. Je kan een inlegkruisje gebruiken als je dat prettiger vindt. Maar.... tampons veroorzaken een miskraam absoluut niet. En de reden dat je bij een miskraam geen tampons draagt, is inderdaad dat alles er makkelijker uit kan komen. Maar daar is bij jou vooralsnog geen sprake van, hoop ik. Suus