een 2e

Discussion in 'Zwangerschap' started by VrouwtjeRomy, Dec 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Tijd terug heb ik een miskraam gehad, ik schat ongeveer 1,5 maand tot 2 maanden geleden. hoe het kan weet ik niet maar de clearblue zei na mn bezoekje aan de wc deze morgen: Zwanger! 1-2 weken.

Voor heel veel een hoeraatje dus, voor ons hier ook alleen wij komen wat sloom op gang. ineens realiseer ik me wat voor een gedoe het is met 2 kids!! je kunt uit mn reactie ook wel merken dat het niet geplant is. Ik was gewoon aan de pil tot mijn miskraam toen ben ik gestopt omdat ik er heel erg van geschokken ben. Logisch dat je dan zwanger raakt, maar zo snel had ik niet verwacht.

Mijn vraag dus aan de mensen hier, hoe redden jullie het met 2 kids? Ik woon samen en we zoeken naar een nieuwe woning. mijn vriend werkt 38 uur en ik werk 40 uur doordeweeks en in het weekend 10 uur als gastouder. Zo hebben wij qua inkomen niets te kort.

dus kortom, er komt een ruime woning aan, goed inkomen en ik heb een vaste vriend. Toch ben ik zo bang dat het zo helemaal fout gaat met de opvang enzo.

Wanneer vertel je het bijvoorbeeld aan het kdv? mag ik hiermee wachten of moet ik dit meteen doen maandag. Mijn dochter gaat 3 dagen naar het kdv. verder zijn mijn vriend of ik thuis.

En als ik zo ga verhuizen, wie zegt dat dat kdv dan plek heeft voor 2 kids? 1 kindje is natuurlijk zo gepiept die 3 daagjes maar nu moeten het er 2 zijn. bij mijn 1e kindje heb ik haar pas na het kdv gedaan na ze 1 was. nu moet dat dus al als baby, dat trek ik nooit! mn babytje zo kwetsbaar "dumpen" bij het kdv? en nog eentje waar ik nog niemand ken zometeen in de nieuwe buurt...

jeetje wat maalt er veel door mn hoofd, helemaal niet bij stil gestaan natuurlijk.

(graag wat gerust stellende reacties zodat ik niet sta te stuiteren als man-lief terug van zn werk komt, want die is er super blij mee dus)

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    meis haal adem :) en proficiat!!!

betreft de opvang, mij werd aangeraden direct aanvraag in te dienen
    ik heb niet geluisterd en gewacht tot de 12 weken :) is allemaal goed gekomen
    hier krijgen broertjes/zusjes voorang bij de opvang waar je eertste kindje zit

als je ga verhuizen.... dan zo snel mogelijk aanmelden bij kdv in omgeving en anders evt wat verder van huis

tja en mssn desnoods oma als oppas om tijd te overbruggen of een gastouder tijdelijk?

Ons dochtertje is met 6/7 mnd na kdv gegaan 2 dg in de week
    tot 5 mnd was ben ik thuis gebleven (vakantie)
    en eertste instantie zou oma op gaan passen, dit was geen succes
    binnen 2 weken was alles rond voor t kdv en kon ze de wendagen meteen starten
    ze had het er reuze naar dr zin en ik bracht en breng dr niet met tegenzin

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

bij mijn huidige dagverblijf vind ik het niet erg, ik ken ze daar en weet hoe ze met mn kindje omgaan maar doet het nieuwe kdv dat ook zo? ik ken die mensen helemaal niet... vakantie nemen na mijn verlof is idd ook een goed idee...

4. Hester

Hester Niet meer actief

Toch gefeliciteerd!

Ik weet niet hoe het is om 2 kids te hebben, maar wel om een baby'tje naar het KDV te brengen voor 40 uur per week: dat ging bij onze zoon uitstekend hoor. 2e kindje zullen we dat ook weer zo doen omdat we beide fulltime werken.

Wel vroeg aanmelden, tenminste bij ons KDV ben je al te laat als je wacht tot 12 weken.

Succes met alles!

5. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    met de wendagen ben je er zelf ook bij en ga je steeds langer weg tussendoor
    voordat ik de papieren tekende ben ikzelf met de kleine naar t kdv gegaan om even te 'snuffelen' of t goed voelde ja of nee

Share This Page