Verbazingwekkend wat ze al snappen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    Ik heb me van de week verbaasd over mijn dochtertje. Waarschijnlijk is ze niet anders of meer bijzonder dan andere kindjes, maar ik vind haar toch heel knap :D

Ze trekt altijd haar sokjes uit en die legt ze dan willekeurig ergens neer. Als wij vragen: waar is je sok? Ga je sok eens zoeken? Dan gaat ze echt om zich heen kijken en als ze haar sokje ziet, kruipt ze erheen en houdt ze em in de lucht!
    Ze heeft zo'n 3-in-1-zebra step waar ze nog niet zelf op kan rijden, maar ze speelt wel met de knoppen en het geluid enzo. Als we zeggen; ga de zebra eens aaien (aaaaaaaaaien), dan gaat ze erheen, legt haar handjes op dat ding en zegt: aaaaaah......
    Zo schattig!:)
    Van de week had ze haar sokje weer vast en toen zei ik: doe je sok maar in het bakje van de zebra (zit een bakje aan vast). Ik zei het een paar keer heel langzaam en nadrukkelijk. Helaas was deze opdracht nog te ingewikkeld haha, maar ze keek me echt zo aan en toen weer naar de zebra.. zo van: sok..... en zebra.... die ken ik., maar wat ze verder wil?;)

Zijn jullie kindjes ook al zo "knap" met 10 maanden of ben ik gewoon een ernstig overdreven trotse muts die denkt dat haar kind iets unieks kan?

Ohja als je vraagt of ze ook blij is gaat ze klappen :D

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Moeilijke vraag altijd ;). Want ja, mijn meisie snapte pok heel vroeg inderdaad van alles. Maar, dat maakt jouw meisje niets minder slim, snel en knap. Heerlijk zo'n trotse mama en wat een knappe dame al!

3. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jaaah vind ik ook zo bijzonder! !!

Aaiii en poes zei ze hier ook met 10 maanden.

En wacht maar haha je gaat je steeds meer verbazen :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik begrijp heel goed dat je trots bent! Bij alles wat mijn dochter doet ben ik ook zo trots en opgetogen. Ze 'speelt' al echt met je en zoekt steeds contact. Toen ze 10 maanden was, nodigde ze me uit om een kiekeboespelletje te spelen, door zich achter haar knuffeldoekje te verschuilen, een paar seconden af te wachten en dan met een brede grijns tevoorschijn te komen.:D

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    haha ja kiekeboe begint ze hier zelf ook een beetje te ontdekken. Ze vindt het geweldig als ik mij achter de bank verstop, dan gaat ze eromheen kruipen en ik als gemene moeder kruip dan de andere kant langs en sta ineens achter haar :) soms schrikt ze ook wel een beetje maar meestal is het lachen gieren brullen.
    Maar ze begint nu zelf ook 'om de hoekjes' te kijken, echt humor.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Leuk hè? Die ontwikkeling. Ik vind dat je meisje al veel snapt op zulke jonge leeftijd! Knap van haar!

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nouu zo knap is mn dochter nog niet. Maar ze doet wel opdrachtjes. Dus zij is ook heel knap. Als ik zeg Dansen gaat ze dansen. Als ik dr om een kusje vraag komt ze naar me toe gekropen en geeft ze me een kus. En als ze een doek heeft en ik vraag waar ze is doet ze die voor haar gezichtje.

Vind het geweldig die ontwikkelingen bij kids van vrienden en familie geniet ik er ook van. Maar mijn eigen meissie toch het meest :D

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Leuk hè, als ze dit soort opdrachtjes gaan begrijpen! Ik vond dat ook fantastisch, echt het begin van de taalontwikkeling. Passief snappen ze al zo veel, voordat ze zelf echt woorden gaan maken. Leuk hoor! Geniet er maar lekker van.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Heerlijk he? :)

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    heerlijk he! zien hoe ze zich ontwikkelen en interactie met je willen hebben. geniet ervan!

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik heb een zoontje van 10 maanden, maar die snapt dat allemaal nog niet, volgens mij haha.
    Nou zijn meiden ook wel wat vinniger, denk ik.
    Mijn zoontje is vooral heel erg bezig met de lichamelijke ontwikkeling. Kan bijvoorbeeld al een tijdje los staan en is verder lichamelijk ook heel erg sterk.
    Hij praat nog niet, maakt alleen wat klanken en papegaait wel veel.

12. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een vlotte knappe dochter heb je! Bij ons gaat het allemaal een stuk langzamer... Maar vooral dat kiekeboe vind ik zo schattig. In het grote bed trekt hij het dekbed over zijn hoofd, zodat wij kunnen vragen waar hij is. Dikke pret!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Leuk he? Hier begint Caitlyn de eerste dingetjes te snappen. Als ik vraag waar papa is, zoekt ze tot ze 'm ziet, en Thirza en poes weet ze nu ook. Zo schattig, als ze linken gaan leggen met woorden :)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als mijn dochter wakker wordt en ik zeg: "gaan we lekker een broodje eten", begint ze al te smakken. Ook doet ze nu "mmm" na een hap genomen te hebben :D

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Jaaa dat ken ik, geweldig vind ik dat. Mijn zoon lijkt nu bijna elke dag wel iets nieuws te leren, ik verbaas me er echt over. Heeft ie zn schoentje vast, vraag ik "waar moet dat schoentje?" zet ie de schoen tegen zn voet aan! Echt aantrekken lukt natuurlijk niet, maar hij weet heel goed dat dat ding aan zn voet hoort.
    hij weet inmiddels dat de poes "nala" heet en heeft daarvoor zn eigen woordje verzonnen.. "Naaaaja" ofzoiets:D Als ze langs komt lopen, zegt hij "nnnaaaja!!"
    Hij is echt erg met taal en ontwikkeling bezig, heerlijk. Daarentegen niet zozeer met lichamelijke ontwikkeling... begon pas met tijgeren bij 11 maanden. trekt zich nog niet echt op, alleen op schoot door zn armpjes om je nek te slaan (wel ultiem schattig trouwens:D)

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    hihi wat leuk allemaal!!

Ik vind mijn meissie ook knap, als ik zeg "eeeennneee...... tweeeeeeejeee..... " dan weet ze al dat er wat gaat gebeuren, en kronkelt ze al helemaal van de voorpret! Meestal kietel ik haar dan op haar buik, of "eet" ik haar voetje op, en dan maakt ze hele korte hoge gilletjes met van die pretoogjes! :D

17. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hihihi jaaaaaa zo leuk!!
    Ons meisje klapt in haar handjes en doet haar handjes op haar hoofdje als je zingt: klap eens in je handjes.
    Verder zwaait ze als je daaaag roept, en zelf komt er dan: daaaa uit hihi
    Verder kruipt of staat ze nog niet. Heb het idee dat ze sneller dingetjes snapt dan dat ze motorisch verder is
    Kiekeboe met een doekje doet ze zelf al een maandje of twee

18. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn dochter vond pas geleden een klein bloemetje in de gang, die pakte ze op, kroop naar de salontafel, ging staan en legde het bloemetje op het dienblad op tafel bij de rest van de bloemetjes (staat voor de sier op tafel). En ze keek er echt zo trots bij zelf, zo van 'kijk eens, dat heb ik goed opgeruimd he!'. Heb me rot gelachen om haar bekkie, heerlijk!

En inderdaad, zelf kiekeboe doen, mij achterna kruipen, kusjes komen geven als je erom vraagt, blokkentoren niet omgooien maar elk blokje weer netjes in de blokkenton doen, met een doekje helpen poetsen hihi

Share This Page